Wpis z mikrobloga

@Pirat_Brodacz: kiedyś chciałem. Kloc ciężki i przy silniku benzynowym 2.0 marne osiągi, a żeby pchnąć budę, to spalanie rośnie. Silniki 2.2 mają bardzo drogi wariator zmiennych faz rozrządu [1200zł] W tych pieniądzach lepiej już wziąć 307 po liftingu 2.0 140KM, lub polować na wersję Feline 180KM. Ewentualnie pancerne Volvo S60 2.4 140\170KM.

Ogólnie 407 to bardzo ładne i fajne auto, ale silniki benzynowe o ile pancerne, o tyle za słabe na
  • Odpowiedz
@Pirat_Brodacz: spalanie LPG około 12 litrów miasto + drogi ekspresowe 2.0 136 KM (1.8 jest zdecydowanie za słaby) koszty utrzymania nie są może najniższe ale też nie przerażają ( ͡° ͜ʖ ͡°). Nie padło jeszcze nic z elektroniki. W tym roczniku trzeba zwrócić uwagę na klimę (wyłamują się jakieś łopatki od sterowania nawiewem - naprawa jest baaardzo droga bo wiąże się z demontażem deski rozdzielczej. Można zmniejszyć
  • Odpowiedz
@Lukk: Czyli jednym słowem dużo się może spieprzyć i kieszeń będzie bolała ( ͡º ͜ʖ͡º) Co te samochody to ja nie wiem. Chyba najlepiej opla astre w gazie kupić i mieć w dupie, spalanie na poziomie 5l gazu a części na szrocie ogarniać
  • Odpowiedz
@Pirat_Brodacz: No niestety ale w takim razie to tylko astra albo gulf ( ͡° ͜ʖ ͡°). Powiem szczerze, że gdybym kupował samochód dziś to kupiłbym mniejszy ze względu na różowego, bo ciężko się manewruje pugiem ale generalnie samochód polecam. Podobno super są 2-litrowe silniki HDI 136 KM ale te już mają filtr cząstek stałych. Ja jeździłem swojego czasu 2.0 HDI w 406 bez FAP ale tam miał
  • Odpowiedz
@Lukk: Tyle, że takie problemy z klimą mają prawie wszystkie auta z tych roczników, nie tylko peugeot :) Np. niezawodny, kochany cudowny passat też taki problem ma.

@Pirat_Brodacz: @Zielony34: Co do silnika 2.2 bo takiego posiadam w 406tce, to silnik naprawdę bardzo udany i jedyną wadą jest KZFR które faktycznie kosztuje, tyle co napisano wyżej, ale nie trzeba go wymieniać - chyba, że już jest tragedia. Jedyną wadą jest
  • Odpowiedz
@miret210: a to tego akurat nie wiedziałem ;). Tą konkretną usterkę zapamiętałem jeszcze z 407 SW mojej siostry. Klima po stronie pasażera na 23 stopnie a od strony kierowcy dmuchała na minimum.
  • Odpowiedz
Co do silnika 2.2 bo takiego posiadam w 406tce, to silnik naprawdę bardzo udany i jedyną wadą jest KZFR które faktycznie kosztuje, tyle co napisano wyżej, ale nie trzeba go wymieniać - chyba, że już jest tragedia.


@miret210: z tego, co na forum Puga czytałem, to wytrzymuje 150 tysięcy i lepiej go wymienić, bo jak zacznie klekotać nawet na ciepłym silniku, to może #!$%@?ć rozrząd w każdej chwili.

Dzięki zmiennym fazom
  • Odpowiedz
@Lukk: ja rozumiem, że na przód tarcze muszą być porządne [chociaż ja obecnie mam najtańsze z możliwych na przodzie i też świetnie dają radę od 20000km] ale na tył montaż górnej półki to przesada moim zdaniem. jak patrzyłem na ceny części zamiennych, kiedy się 407 interesowałem, to części były tańsze, niż do VW.
  • Odpowiedz
@Lukk sprawdź, bo może Cię mechanik w #!$%@? zrobił, to będziesz wiedział, jaki warsztat omijać...

Ja miałem nóż na gardle, wahalem się, ale założyłem najtańszy zestaw na Allegro z najtańszymi klockami. Piszczało niemiłosiernie przez pierwsze 5 tysięcy. Teraz cisza. Zrobiłem na tym zestawie jakieś 20 tysięcy i hamują spoko. Nie widać też po nich nadmiernego zużycia a auto ma silnik 2.0 i waży 1325KG.
  • Odpowiedz