Wpis z mikrobloga

Zobaczyłem sobie materiał wiadomości TVP o tym jak to niemiecki kolej jest niepunktualna i wogóle..

W 2017 78,5% pociągów dalekobiezynych nie miało spóźnienia
94,4% pociągów kursujących na krótszych odcinkach również nie miało spóźnienia
Za spóźnienie uważa się pociąg który przybędzie spóźniony o więcej niż 6 minut.
Ogólnie sytuacja Deutsche Bahn jest tak " tragiczna" że zeszły rok zakończyli na plusie 2,15 miliarda euro.
Z usług Deutsche Bahn korzysta 12 milionów pasażerów dziennie.
Dla porównania grupa PKP miała 80 milionów pasażerów
W roku 2016

#ciekawostkizniemiec

https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30737/grupa-pkp-w-liczbach-w-2016-r.html

https://www.deutschebahn.com/de/konzern/konzernprofil/zahlen_fakten/kennzahlen_2017-1774538

https://m.focus.de/finanzen/news/unternehmen/deutsche-bahn-erzielt-2017-umsatz-und-fahrgastrekord-gewinn-steigt-auf-2-15-milliarden-euro_id_8584782.html

http://www.fr.de/wirtschaft/deutsche-bahn-zahl-der-zugausfaelle-2017-deutlich-gestiegen-a-1501323

#kolej #pieniadze #komunikacja #neueopa #4konserwy
  • 14
@spokojnie_to_ja: Pfff. Tam jak się pociąg spóźni trzy minuty, to mu piszą że 6 (czyli 0-6) spóźnienia. W Polsce nie ogłaszają spóźnienia lokalnych poniżej 10 minut, powyżej 5 dopiero dalekobieżne, większość jest opóźniona 15 minut.
Jak mój mąż z kiedyś bodajże jednodniowym wyprzedzeniem wykupił bilet w berlińskim automacie, a potem z dnia na dzień ogłoszono strajk, to kasy nie zwrócili. DB odsyłało do spółki regionalnej VBB, a ci chyba do BVG, bo to ich własnością są automaty biletowe - w każdym razie błędne koło się zrobiło i machnęliśmy ręką, bo to kilkanaście euro było. W okolicach Berlina cały czas wiele odcinków jest rozgrzebanych, jeździ się objazdami lub
@spokojnie_to_ja: tylko ze do DB należą tez Sbahny które kursują po dużych miastach i maja bardzo rozbudowana sieć. Wiec nic dziwnego to nie jest ze aż 12 milionów ludzi dziennie korzysta z kolejki. Poza tym szybkie pociągi miedzymiastowe ICE sa bardzo drogie i nie ma zniżek dla studentów.