Wpis z mikrobloga

Prezes Zarządu LOT (Dobra, Dojna Zmiana) powiedział w Radiu Maryja, że Lotnisko Baranów ma potencjał na 100 mln, ale on (ekspert) ocenia go nawet na więcej: 200 mln pasażerów (a może nawet więcej). Dobrze, że bez kozery nie powiedział pińcet.

TAK, Zbudujmy sobie CZWARTY port lotniczy w woj. mazowieckim (po Okęciu, Modlinie, Radomiu), za drobne 35 miliardów ziko. Niech to będzie najlepiej Narodowy Port, imienia Lecha Kaczyńskiego, albo chociaż Jana Pawła.

Potencjał lotniska na 200 milionów in the middle of Polish nowhere! Niech z zazdrości zzielenieją dwa największe światowe lotniska: Atlanta i Szanghaj, bo nawet ich połączone moce są mniejsze (Atlanta rocznie przeładowuje 93 mln). Polak potrafi!

Żeby było śmieszniej, ruch z lotniska przejdzie na zatłoczoną autostradę A2, gdzie już dziś łatwo o parokilometrowy korek - dzięki czemu te dzikie tłumy pasażerów będą mogły spokojnie kontemplować Chopina i urodę mazowieckiej ziemi.

Mam nadzieję, że czujecie słuszną dumę narodową z naszego narodowego rządu, bo będziecie narodowymi sponsorami tej inwestycji.
#dobrazmiana #polska #rzad #4konserwy #bekazpisu #neuropa #samoloty #polityka
  • 140
  • Odpowiedz
@patrykk994 Nie wiem, nie czytalem zadnej sensownej krytyki. Modlin jako low cost raczej nie jest zagrozony, ewentualnie przez Okecie. Radom i tak nie istnieje. Zatem jesli juz to padnie jedno. Zadne z nich nie jest w stanie obsluzyc duzego ruchu tranzytowego. Zatem bilans CPL wychodzi i tak dodatni. A na Radomiu proponuje stworzyc tor wyscigowy, kolejna rzecz, ktorej Polsce brakuje.
  • Odpowiedz
@sir_cassius Kazdy. Wszystko zalezy od siatki polaczen i codesharingu... A o to latwiej niz o porzadne lotnisko. Azjata przesiadzie sie lecac do Paryza, Fin przesiadzie sie w dridze do USA i mozna tak w nieskonczonosc.
  • Odpowiedz
oczywiście jestem w #!$%@? tępy, cudownie, tylko... polska to najmniej wygodny i najmniej opłacalny cenowo tranzyt ze wszystkich możliwych, wystarczy spojrzeć na mapę świata
  • Odpowiedz
@RatKing: myslisz że ja o tym nie wiem? dla mnie to dalej nie ma sensu, szczerze, lepsze byłbyby mniejsze lotniska tranzytowe rozmieszczone w różnych częściach polski, tylko że niestety w naszym kraju musi wystarczyć to co jest bo naprawdę mamy pilniejsze wydatki przez kolejne 5-10 lat
  • Odpowiedz
@cojaczytam21 Jak wiesz, to co #!$%@? o drogach? Wiele lotnisk brzmi smiesznie, bo to kilka razy wieksze wydatki, a zysk zaden, bo wystarczy jedno duze, nie ma potrzeby robic wielu, to nie ma zadnego znaczenia przy tranzycie. Euro bylo dla nas ogromnym zyskiem turystycznym, to trudno przeliczyc na hajs, a tylko hajs Janusz potrafi liczyc.
  • Odpowiedz
@RatKing: Hub transferowy? Dla kogo? Dla polaczen krajowych? Bo chyba nie wierzysz, ze dude linie lotnicze zostawia Niemcy czy Wielka Brytanie dla naszego lotniska w polu.
  • Odpowiedz
@RatKing: jedyny problem w twojej logice to dokładnie taki sam port w Niemczech no i fakt że ten polski port będzie za niemieckim jakieś 4-5 lat, więc startuje od razu z trudnej pozycji, bo będzie musiał odbierać klientów Berlinowi. Dodatkowo Lufthansa nie będzie u nas latać, Turkish Airlanes czy arabskie firmy też raczej na 100% wybiorą Berlin. Amerykanie w tym okresie będą naprawiali stosunki z Niemcami po prezydnturze Trumpa więc jest
  • Odpowiedz
@RatKing: Ja p...dole natępny fantasta. Fin poleci do Stanów Finairem i użyje jednego z lokalnych doskonale skomunikowanych hubów podobnie Azjata użyje Dubaju (w połowie drogi) ewentualnie huba w kraju przeznaczenia.

Żeby miało to jakiekolwiek szanse na powodzenie LOT musiał by obsługiwać wiele tras lokalnych i być konkurencyjny wobec innych przewoźników na co się raczej nie zapowiada ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@#!$%@?: Wyborców PISu to bym za tą powtórkę z komuny zesłał na rok do Korei Północnej.


Po co, oni już mają wystarczająco źle
  • Odpowiedz
100 mln


@#!$%@?: nawet budowane właśnie nowe lotnisko w Pekinie (gdzie w aglomeracji mieszka jakieś 2/3 Polski) nie ma w prognozach obsługi takiego ruchu, a oni #!$%@?ą o 200 xD

Ale kolego, gdzie jakiś Pekin na obrzeżach świata a gdzie Baranów pod samą Warszawa w samym sercu dysku
  • Odpowiedz
@Ranage: Mamy swoją linię lotniczą, pierwsze słyszę, żeby obca linia lotnicza robiła sobie hub na terenie innego kraju, w łeb się stuknij.

@patrykk994: Nie jeden, a dwa, a wkrótce trzy. W Europie co wielka gospodarka, to hub lotniczy, a i te hyby pękają czasem w szwach i myśli się o rozwoju/przenosinach, jak np. Schipol w Amsterdamie. Skoro ruch lotniczy się rozwija potężnie na całym świecie, to miejsce znajdzie się i
  • Odpowiedz