Wpis z mikrobloga

Mirki może ktoś coś wie. Od czasu do czasu przeładowuje mi doladowanie w #audi 1.8T potrafię jeździć przez długi czas i ciśnienie wynosi około 0.4bara przy gazie w podłogę natomiast raz na pare odpalen auto dostaje świra i potrafi dmuchnąć nawet do 0.9 skacząc między 0.5 do 0.9. Podłączyłem N75 pod 12v i pstryka. Warto dodać ze od kiedy pierwszy raz mi przeładowało pojawił się tez słynny dźwięk „indora” podczas odpuszczania gazu co pewnie wskazuje na uszkodzony DV i dźwięk ten nie ustępuje. Czy uszkodzone DV może powodować przeładowania? Bledow na komputerze nie ma. #mechanikasamochodowa #vag
  • 10
  • Odpowiedz
Czy uszkodzone DV może powodować przeładowania?


@switch: DV raczej może co najwyżej obniżyć ciśnienie jeśli będzie nieszlne. Chyba że trochę upuszcza i sterownik silnika nie może sobie poradzić z utrzymaniem ciśnienia jakie chce.

Zobacz w jakim stanie są przewody od N75 (czasem lubi się naderwać przewód przy rurze od powietrza więc posprawdzaj pod osłonami termicznymi).

DV łatwo się wyjmuje i możesz sprawdzić wyjętym i zaślepionymi wężami jak będzie jechać. Tylko wtedy
  • Odpowiedz
@biskup2k: przewody przy N75 nowe, chyba ze gdzieś pękniecie jest w niewidocznym miejscu. Sztanga od wastegate widzę że chodzi. Trzeba widzę to DV sprawdzić. Seryjne AGU powinno dmuchać 0.5? u mnie maksymalnie daje 0.4bara
  • Odpowiedz
@switch: Chyba wszystkie 150 konne miały coś w okolicy 0,5 bara. Możesz spróbować dmuchnąć ustami w wąż idący do gruszki na turbo bo może przerwała się w niej membrana.
Dziwne że nie złapało ci błędu przeładowania. Ja chyba bym proponował podmienić n75 na inne albo zrobić bypass (połączyć ze sobą węże od n75) i zobaczyć czy wtedy nie będzie przeładowywać. Tak połączone węże powinny dawać ciśnienie 0,3Bara. Podobny efekt da odłączenie
  • Odpowiedz
@biskup2k: strzykawką pompowałem wastegate i pracuje fajnie, N75 widać że pcha ciśnienie do wastegate bo widać jak przy wyższych obrotach przesuwa się sztanga. Wydaje mi się że zostaje albo nieszczelny układ albo DVka. Spróbuje dorwać sprawną DV i podmienić.
  • Odpowiedz
@switch: No może być nieszczelność. ECU widzi odpowiedni przepływ powietrza i nie zwiększa doładowania. W późniejszych 1.8T z czujnikiem ciśnienia doładowania już sterownik sterował doładowaniem na podstawie tego czujnika.
Tylko jak powietrze gdzieś ucieka to będzie też przylewać silnik bo będzie podawać paliwo do powietrza które nie trafia do silnika.
  • Odpowiedz
@switch: możesz mieć uszkodzony nit na klapce west gate w turbo i wtedy też może głupieć, jak masz wzdłużnego to możesz odktecić kata i zobaczyć w poprzeczniaku nie wiem jak to jest
  • Odpowiedz