Wpis z mikrobloga

Coś płodna ostatnio tu jestem, ale dobra jedziemy z tym #wezsielecz


Oglądam sobie właśnie filmiki Pauliny Mikuły z mówiąc inaczej i natknęłam się na bardzo fajny odcinek
Porusza ona w nim dość istotną kwestię, czego nie mówić komuś, kto chodzi na terapię. Jaki ten filmik jest prawdziwy! Sama spotkałam się z większością zawartych tam komentarzy i nie jest przyjemnie wysłuchiwanie takich rzeczy. Dodałabym jeszcze do tego: "Chodzisz do terapeuty? Czyli masz przyjaciela za pieniądze?" albo "on Ci pomaga tylko dlatego, że mu płacisz". Raz nawet ktoś na wykopie napisał mi "różowe jesteście łatwiejsze do manipulowania dlatego terapia na Ciebie działa" oraz "widać, że jesteś słabo wykształcona więc dlatego wydaje Ci się, że to działa" ()(°°

W większości są to słowa osób które nigdy nawet terapeuty na oczy nie widziały, a o leczeniu psychiatrycznym i psychologicznym nie mają zielonego pojęcia. Myślę, że chodzi tu o zasadę - nie znam się ale się wypowiem.

Kochani moi, terapia nie jest czymś tak błahym i prostym jak wam się wydaje. To nie jest tak, że idzie się i rozmawia tam o dupie Maryni, zresztą można to wywnioskować z moich poprzednich wpisów. Terapia polega na zrozumieniu samego siebie, swoich zachowań i schematów działania. Dlaczego działamy tak a nie inaczej, jakie to ma podłoże i co najważniejsze co możemy z tym zrobić.

Czym różni się rozmowa z przyjacielem od rozmowy z terapeuta?