Wpis z mikrobloga

Jaką lustrzankę analogową polecacie, tak z doświadczenia? Dotychczas siedziałem głównie w cyfrowych aparatach, ale coraz częściej miałem okazję pobawić się analogiem (średni format) i tak sobie myślę, że zakupiłbym coś swojego... raczej 24x36mm. No ale co dalej? Na allegro pod kategorią lustrzanki analogowe kryje się 1000 aparatów, każdy inny, ceny od 7zł do 4000 za średni format :) Ale na czym się skupić na początek? Co z pomiarem światła, ekspozycji? Potwierdzenie ostrości? Chciałbym coś, co przynajmniej przez adapter dobrze współpracuje z obiektywami m42. Na co się ogólnie paczy podczas kupowania analoga?

#fotografia #fotografiaanalogowa #m42
  • 19
  • Odpowiedz
@Ww526: nie znam się ale przypomniałeś mi jak kiedyś zapalony kolega fotograf cieszył się jak dziecko kiedy w końcu kupił body Mamiya oraz jakieś 2 obiektywy do tego. Zdjęcia rewelacyjne z tego robił
  • Odpowiedz
Zenit dobrze mierzący światło? Tak istnieje? Akurat zenita mam... I właśnie jest nieszczelny, słabo trzyma czasy i właśnie nie mierzy światła wcale :P

Co wybrać z analogowych puszek tak aby właśnie dobrze mierzył światło i ewentualnie potwierdzał ostrość? Reszta może być pełny manual, presekcje czasu czy przysłony mnie nie interesują.
  • Odpowiedz
@Iskaryota: > fotografii analogowej ważny jest tak naprawdę film, puszka ma być szczelna, trzymać czasy i dobrze mierzyć światło, a to potrafi nawet zenit

To dlaczego ludzie wydają tysiące na Hasselblady czy Leici skoro ten sam film mogą wsadzić do Zenita?

Film jest ważny, żeby go mieć i wiedzieć co z nim zrobić przed i po wywołaniu. Klisze obecnie dostępne na rynku niewiele różnią sie od siebie, więc wybór filmu ma
  • Odpowiedz
@gtk90: Kurde, nie wiem czy nie za dużo w nich elektroniki, ale rzeczywiście - możliwości imponujące. Pod bagnet z tych nikonów m42 podchodzi przez redukcje z soczewką? Czy adapter bez soczewki?
  • Odpowiedz