Wpis z mikrobloga

#elektryka

Takie głupie pytanie, a za mało wiedzy by na elektrodę wbijać ( ͡° ͜ʖ ͡°)

W trakcie prac remontowych, prawdopodobnie z przeciążenia, siadł mi przedłużacz, taki bębnowy z kablem 50m. Przy podłączaniu wybija korki.

Zabrałem do domu i sprawdzam multimetrem ciągłość obwodu i między bolcami wtyku a gniazdami przedłużacza wygląda wszystko ok. Ale jak połączę np. jedno z gniazd do uziemienia (PE) to miernik pokazuje wysokie wartości (nie mam "pikacza"). Pytanie moje czy w ogóle w odpowiedni sposób to mierzę? Prędzej bym obstawiał, że kabel nie wytrzymał przez przeciążenie (przegrzanie), ale czy wtedy miernik nie powinien wskazać 1?. A tak to wynik przypomina zwarcie. Jest to możliwe z PE? xD Sorry naprawdę nie znam się, bardziej grzebię w prostej elektronice.

Rozumiem, że przedłużacz do wyrzucenia bo sprawdzanie 50m kabla to szkoda czasu a nie mam narzędzi by "namierzyć" gdzie się coś zadziało.

Dzięki z góry.
Amasugiru - #elektryka 

Takie głupie pytanie, a za mało wiedzy by na elektrodę wbi...

źródło: comment_uFGdOYzwXX61l6qRNW65DhmXmtKtCkFm.jpg

Pobierz
  • 15
@Amasugiru: sprawdz czy nie ma przebicia np diodą pod 12V, dotknij uziemienia a po drugiekj stronie jednego bolca i drugiego i tak na przemina

bolca xD

Przy dużym obciążeniu np. spawarka, takie przedłużacze muszą mieć odpowiedni przekrój i nie mogą być zwinięte na bębnie ( Pętla indukcyjna i kable usmażone, powinna być informacja na opakowaniu )
@janusztan: Przedłużacze bębnowe, kiedy zwinięte, grzeją się od braku możliwości odprowadzania ciepła. Nie ma żadnej dodatkowo grzejącej indukcji, bo działa to jak cewka bifilarna i indukcyjności kabla się znoszą. Wiem, czepiam się ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

@Amasugiru o ile kabel od przedłużacza nie jest w żadnym miejscu widocznie przytopiony albo uszkodzony, to pewnie popsuło się gdzieś w środku i można w miarę łatwo naprawić
@Synchronizator: @Dax13: