Wpis z mikrobloga

Mirki, zastanawiam się nad zmianą autka tak do 35 tyś, a dokładnie zastanawiają mnie dwa, Audi A4 B8 2.0 TDI CR lub Citroen C5 III Exlusive 2.0 HDI. Trochę januszowaty jestem w sprawach serwisowych, prosiłbym was o opinie co się najbardziej się psuję w tych autkach, jaki mogą czekać mnie wymiany, mniej więcej jakie koszta eksploatacyjne są tych samochodów. Dodam iż średnio robię jakieś 20 - 30 tyś km rocznie.

Z góry dziękuję za pomoc ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#motoryzacja #audi #citroen #citroenc5 #audia4
  • 14
  • Odpowiedz
@xallcas zdecydowanie Citroen z zawieszeniem hydro
Duzo wygodniejszy i znacznie bardziej bezawaryjny od niemca
Samochody grupy vw z ostatnich 10-15 lat to najbardziej awaryjne samochody,a ilosc problemow z konkretnymi wersjami silnikowymi-bardzo duzo
2,0 hdi bije 2,0 tdi kultura pracy,niezawodnoscia.
  • Odpowiedz
@xallcas Jeśli zastanawiasz się pomiędzy A4 B8 a C5 X7 to bierz cytrynę. Ja kupiłem ostatnio C5 X7 z hydroactive3+ i automatem. 2.2HDi 204KM kombi. Koszta eksploatacji? Rozrząd+oleje+filtry 1300zl, hamulce (przód i tył, tarcze i klocki) ~1800zl. Zawieszenie (pełna wymiana amortyzatorów, sfer, gruszek i płyn LDS) to koszt około 4000zl.
Ale za to spalanie w trybie mieszanym mam 8.5 więc nie jest dużo. Na pełnym baku robię trasę Niemcy-Polska 1000km i jeszcze
  • Odpowiedz
@xallcas: pytanie zadajesz w złym miejscu, już bardziej obiektywne odpowiedzi uzyskasz na forum citroena :D

#wykop darzy całą grupę VAG silną i czystą nienawiścią z bliżej nieokreślonych powodów :D

generalnie można to podsumować tak, w vagach psuje się wszystko, cały czas, samochody to totalne szroty i KURŁA jakie drogie.
wszystkie inne nie dość, że tańsze to jeszcze nic się nie dzieje ! INO LEJESZ I JEŹDZISZ
  • Odpowiedz
@amath vag i niemiecka motoryzacja to byl niedoscigniony poziom,owszem.
Ale w latach 80. i 90.
Na poczatku wiekow vw mialo swoje problemy,obecnie wychodzi na prosta,ale nadal nie jest to wzor niezawodnosci.
@tamtokontojuzusunalem ten 2,0 hdi 90km to rzeczywiscie klekot,ale to silnik z poczatku wieku.
Rownoletnie 1,9 tdi brzmi niebo gorzej.
2,0 hdi 136km brzmi i pracuje juz calkiem sensownie. Jak na diesla oczywiscie.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@xallcas: W 2.0 tylko pęka głowica, a w c5 to #!$%@? się wszystko.

Mam takiego kumpla w robocie co jeździ c5. Wychodzimy po południu z biura, śmieszkujemy, idziemy na parking....a tam drzwi pasażera leżą obok auta bo im się odpadło
  • Odpowiedz
@xallcas: Bierz Audi, C5 ma fatalnie wykonane wnętrze, tragiczny komfort zawieszenia jeżeli bierzesz wersje bez hydro, mulaste silniki i sypiąca się jak choinka po bożym narodzeniu elektryka.
  • Odpowiedz