Wpis z mikrobloga

Mirki ! potrzebuję pomocy przy regulacji sztangi turbiny ( wymieniałem uszkodzońa gruszkę).
Auto miało uszkodzona gruszkę turbiny ( dopiero pchała cięgno przy 6 bar zapodane z kompresora , nowa otwierała juz przy ok 0.4bar )
Na zaciętej gruszce auto miało laga na jedynce , pozniej w miare dobrze jechało (zacięta gruszka= zamkniety zawór upustowy i max cisnienie doladowania.. przynajmniej w teorii)
Nowa gruszka miala 5mm krótszą sztangę, wiec wszelkie pomiary do konca/ poczatku gwintu starej sztangi nic mi nie dawały, poprostu na zamkniętej (standartowej w postoju) pozycji przykręciłem i zakontrowałem nakrętki do nowej sztangi/gruszki)
Teraz auto troche lepiej jedzie na jedynce lecz gorzej na wyzszych biegach i wyzszych obrotach (wniosek za duzo upuszcza spalin i doładowanie sie zmniejsza)
Auto od kiedy je kupiłem mialo #!$%@? tą gruszkę wiec tak naprawde nie wiem jak powinno jechac (wiem ze 1.4hdi cos tam jadą ale demony prędkości to nie są)

Info które mogą pomóc:
1. filtr paliwa, powietrza nowy
2. Przepływomierz podkładany -ale to samo , a na odpietej wtyczce #!$%@? na jedynce tylko z tyłu kłęby domu ( czyli norma na odpiętej wtyczce )
3. turbo nie ma nadmiernych luzów
4. Egr wykodowany ( lecz po wykodowaniu zadnych zmian, poza zmiejszonym spalaniem i szybszym grzaniem silnika)
5. Egr w prostej wersji bez wody tzn chłodnicy recyrukacji
6. Brak czujnika doładowania , czyli auto nie wywali błedu przeładowania/nie doładowania(poprostu w tej wersji silnika go nie ma , tak jak dwumasy, zmiennej geometri jak i chlodnicy recyrkulacji spalin )
7. gruszka sterowana jest wyłącznie cisniem turbiny brak zaworu np n75
8. Taki rodzaj turbiny występuje np 1.4HDI 1.4 TDCI Audi A4 B5 1.8T, Citroen Berlingo I 2.0 HDi 90 KM, Fiat Punto 1.4 T-JET, Opel Vectra 2.0 DTH 101 KM, Renault Clio 1.5 dCi 65 KM, Skoda Octavia I 1.9 TDI 90 KM
wiec moze ktos walczył z tym
9. Auto Peugeot 206 FL 2005r 1.4HDi 68 kunia
Czy jak ustawię na nowo sztangę w pozycji ograniczającej lub pożno ustawiającej otwarcie upustu spalin to nie rozwalę gruszki ( gruszka zostanie np w stałem pozycji tzn membrana bedzie np 3-4mm wduszona)
I czy bedzie ok ?

#motoryzacja #majsterkowanie #diesel #turbina #vag #peugeot #citroen #ford #silnik
Nie_quatschen - Mirki ! potrzebuję pomocy przy regulacji sztangi turbiny ( wymieniałe...

źródło: comment_e7xzG6MMMkQfQFpPo9SImeQWerENVNUn.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
@Nie_quatschen jak masz na wierzchu to metoda prób i błędów. Jakieś obd sobie podłącz i sprawdzaj jak narasta ciśnienie i jak się utrzymuje. Najlepiej na 3 albo wyższym biegu.
Zacznij od ustawienia aby strzykawka napompowac wężyk do, silownika i w momencie kiedy połowę strzykawki 60 lub 100ml skompresujesz6to ustaw ciegno aby zaczynało przymykac WG.
  • Odpowiedz
@jerzalke: @niezawodny: @l1pka: @jerzalke: @mickovsky:
Fura zrobiona , najwiecej #!$%@? bylo z oslona termiczna, ktora zamontowałem od razu sadzac ze bedzie dobrze...aby ja wymontowac trzeba odkrecic waz od wspomagania i bedzie bardzo brudno lub sciagnac pasek i wywalic na bok pompe ( 3 sruby) ja wybrałem tą drugą opcje ( został tylko wąż ssący do wymiany bo trzasnął ( _)
Z racji tego ze
Niequatschen - @jerzalke: @niezawodny: @l1pka: @jerzalke: @mickovsky:
Fura zrobiona ...

źródło: comment_5y475TwOnqhkvlYSsYh5bd1cks2ghjls.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@jerzalke dużo ludzi jeździ bez , słabo widzę ten mały plastikowy przelew gdy ktoś zatrzyma się po ostrej autostradowej jeździe ( choć szybka jazda na autostradzie z 1.4hdi to słaby pomysł)
  • Odpowiedz