Oslo - 727 ładowarek na jednym parkingu lotniskowym :)
A krzyczą co będzie jak każdy w budynku będzie miał elektryka... Jak widać można i są gotowe rozwiązania.
W cenie parkingu jedno ładowanie do pełna.
Z innych ciekawostek instalacja obsługuje standard IEC 15118, co w przyszłości pozwala użyć energię z baterii kompatybilnych samochodów w systemie Vehicle-to-Grid, pozwala też na balansowanie zapotrzebowania na energię na podstawie stanu baterii samochodu czy obciążenia sieci.
Autoryzacja i rozliczanie ładowania może być rozwiązane przy użyciu ID przesyłanego przez kabel/samochód - można parkować gdzie się chce.
@Line-Storm: Przecież do tego trzeba cały blok małej elektrowni podłączyć, jak sieć to wytrzyma, ciągłe zmiany poboru od 0 do 80MW. Tylko wodór. Jak żyć?
@abraca: Dramat licząc że ładowarki maja razem około 80MW to przy sieci 15kV daje prąd rzędu 5kA xDDDDDD jestem w #!$%@? ciekawy jak to jest tam zorganizowane
@Line-Storm: Kurde to lipa bo 727 ładowarek typ 2 przy maksymalny obciążeniu to da z 2kW :/ czyli w sumie jak z gniazdka 1faz, ale jeśli wykorzystywane będzie połowa albo mniej to super opcja :D
Bo patrząc z punktu dystrybucji energii to kilkadziesiąt szybkich ładowarek w jednym miejscu to koszmar dla infrastruktury :/
@Arek817: Na przykładzie Tesli niektóre ładowarki mają ograniczoną moc w godzinach "szczytu", a kolejne większe planują doposażać w baterie i Supercharger V3 jest już do tego przystosowane, jako plug & play.
Ale największe lokalizacje typu 42 stanowiska planują z góry w miejscach gdzie dostęp do energii nie jest problemem.
A w omawianym wyżej wychwalali, że mogą zarządzać mocą każdej ładowarki w zależności od zapotrzebowania i dostępności energii. Na tym samym przyłączu
A krzyczą co będzie jak każdy w budynku będzie miał elektryka... Jak widać można i są gotowe rozwiązania.
W cenie parkingu jedno ładowanie do pełna.
Z innych ciekawostek instalacja obsługuje standard IEC 15118, co w przyszłości pozwala użyć energię z baterii kompatybilnych samochodów w systemie Vehicle-to-Grid, pozwala też na balansowanie zapotrzebowania na energię na podstawie stanu baterii samochodu czy obciążenia sieci.
Autoryzacja i rozliczanie ładowania może być rozwiązane przy użyciu ID przesyłanego przez kabel/samochód - można parkować gdzie się chce.
#tesla #ev #ciekawostki #motoryzacja #etron #prius #egolf
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-mirai-ID6CIk5j.html
akurat ktoś sprzedaje, bierzesz? ;)
ciekawe czy facet to sprzeda
@Arek817: to nie są superchargery a wolne ładowarki Type2.
Przyłącze 1.5MW
Bo patrząc z punktu dystrybucji energii to kilkadziesiąt szybkich ładowarek w jednym miejscu to koszmar dla infrastruktury :/
Ale największe lokalizacje typu 42 stanowiska planują z góry w miejscach gdzie dostęp do energii nie jest problemem.
A w omawianym wyżej wychwalali, że mogą zarządzać mocą każdej ładowarki w zależności od zapotrzebowania i dostępności energii. Na tym samym przyłączu