Aktywne Wpisy
symetrysta +492
Tym czasem: 98% mężczyzn pracuje mimo przeziębienia, lub grypy, lub każdej innej choroby, bo albo nie dostanie zwolnienia od lekarza, albo po prostu go nie potrzebuje. I potem jest płacz, że jak to ktoś woli zatrudnić/awansować mężczyznę, tylko dlatego, że jest mężczyzną.
#pieklomezczyzn #logikarozowychpaskow
#pieklomezczyzn #logikarozowychpaskow
mmmzzz +250
Widzę, że spora część wykopków nie pamięta, że jeszcze naprawdę niedawno byliśmy na poziomie Ukrainy. Dobrze pamiętam czasy wszechobecnej korupcji, gdzie mogłeś wjechać pijany samochodem w drzewo i po prostu zapłacić policjantowi 50 zł za brak konsekwencji. Albo przeprowadzić działkę rolną na budowlaną za parę stów. Teraz wykopki uważają się za nadludzi, tak jakby stereotyp Polaka złodzieja i oszusta wziął się z nikąd. Cieszę się, że te czasy mamy już za sobą,
Amor z filmika nie był rozbierany od 20 lat+ :D
Generalnie bawię się teraz w zrobienie zestawu naprawczego do amora z Afryki 750, oraz zrobienie filmiku jak zrobić to robić samemu. Największy kłopot to dorobienie korka puszki powietrza i przerobienie puszki tak, by membrana była z drugiej strony. Dzięki temu w przyszłości wymiana oleju będzie dużo prostsza :)
#motocykle #africatwin #majsterkowanie #diy
Raz na 20 lat to bym kupił nowy. Tyle akcesoryjnych jest na rynku.
Żeby nie było, sam robię dużo ale rozbierania hydrauliki bym się nie podjął.
Masz 2 opcje:
-Rozwiercasz oryginalny dekiel i w to miejsce dajesz wentyl (miałem w mojej afryce wentyl z dętki wklejony na kleju epoxy)
-Nowy korek, z wentylem i opcją przemieszczenia membrany. Dzięki temu wymiana oleju to bajka. I taki upgrade
Moje lagi stoją sobie w kąciku, po wymianie sprężyn i oleju (to akurat robił warsztat, miałem szczery zamiar zrobić sam ale cena była atrakcyjna i sobie odpuściłem), i czekają
@DMMotoAdventures: przeciez normalnie mozna kupic wkrecane zaworki shradera to jaki to problem? i nie bardzo rozumiem o co chodzi z ta membrana z drugiej strony. w jaki sposob ma to ulatwic wymiane oleju?
W normalnych amorach składasz wszystko, zalewasz puszkę powietrza olejem i "pompujesz", aż cała komora amortyzatora zaleje się olejem i już żadny bąbelek powietrza nie będzie wychodzić podczas pompowania (tak w uproszczeniu). Na koniec zamykasz puszkę powietrza wpychając membranę założoną na korek z wentylem, nadmiar oleju się wylewa podczas wsadzania i gotowe. Masz nowy olej i amor jest odpowietrzony.
Tylko problem,
100% zgody, powietrze musi być inaczej coś "wybuchnie" :D
A pytanie o lagi w sumie dobre, tam nie ładuje się ciśnienia, działa i się nie pieni... niby jest komora powietrzna i korki lag zakręcasz na wysuniętych lagach. Potem połowa masy motocykla generuje tam jakieś ciśnienie, bo jest trochę SAGu. W amorze centralnym jest 15bar na wysuniętym i przy kompresji jeszcze
I co do kawitacji: porównaj tylni amor i przedni. Rozkład masy w moto to około 50/50, czyli amor z tyłu i amor z przodu wykonuje podobną robotę. Tylko amor z tyłu ma z 250ml oleju, a w
masz racje. amor z tylu jest bardzo malutki i nie dosc, ze ma duzo mniejszy skok, to jeszcze dzialaja na niego duzo wieksze sily, bo jest dodatkowe ramie ze strony wahacza. wiec pewnie tloczyska z przodu nie musza z tak duza czestotliwoscia #!$%@? w