Wpis z mikrobloga

Hej,
pytanie do prawników-praktyków..

tl:dr - bardzo naiwne pytanie, co mogę SAM zrobić, żeby w jakimkolwiek stopniu przygotować się chociaż minimalnie jako praktykant/aplikant radcowski od każdej strony, przede wszystkim praktycznej, do tego co takie osoby robią w kancelariach? Co Wy byście inaczej zrobili będąc jeszcze studentem (mając ~rok zapasu)? Jakie błędy najczęściej popełniają młodzi adepci prawa?

Jestem studentem i przede mną ostatni, piąty rok studiów. Podczas studiów musiałem pracować i też nie będę owijać w bawełnę - nie przykładałem się specjalnie do działalności "naukowej". Mogę powiedzieć, że po prostu byłem przeciętnym, albo troszeczkę bardziej lepszy niż przeciętny (z tego względu, że nie miałem żadnych warunków/poprawek czy troszeczkę udzielałem się przez chwilę w jakimś kole). Nie byłem też pewny czy chcę iść w prawo, bo zawsze słyszałem, że to ciężki rynek i bez znajomości nic się nie uda : ).