Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #glupiewykopowezabawy #offroad #suv

Popularne ostatnio są nitki z samochodami. To lecimy z samochodami, które były zaprojektowane jako SUV, a w tej chwili mogłyby przejechać po współczesnym SUVie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jeep Grand Cherokee WJ/WG z łatwością łączący wady terenówki i SUVa. Duże V8, reduktor, stały napęd 4x4, dwa sztywne mosty, ale brak ramy i blokad (oprócz międzyosiowej).
Może i nie jest szybki, ale za to dużo pali.
rolfik_r1 - #motoryzacja #samochody #glupiewykopowezabawy #offroad #suv

Popularne ...

źródło: comment_1595858503IlqJEoe0Ris0t5ccpK1kWq.jpg

Pobierz
  • 26
@rolfik_r1:

Daihatsu Feroza. To typowy SUV z lat 80/90. Nie mylić z Rockym, który jest terenówką pełną gębą. Feroza to przyjemny SUVik, koncepcyjnie wypisz-wymaluj krótka Vitara, ale o niebo lepsza - zarówno w terenie, jak i na asfalcie. Taki paradoks. Wyjątkowo #!$%@? zawieszenie przednie na podwójnych wahaczach trójkątnych o różnej długości (typ SLA - stosowany w Formule 1 w latach 60.) i drążkach skrętnych. Nie nadaje się za bardzo do robienia
kasztan00 - @rolfik_r1: 

Daihatsu Feroza. To typowy SUV z lat 80/90. Nie mylić z R...

źródło: comment_1595863751aOIxgpsTTMLCm7FgM4sRt2.jpg

Pobierz
@StukilowaRurzowa: Terrano ma tył jakby miało downa xd nigdy mnie się nie podobało, w dodatku jest wąskie i wysokie, ale ogółem to zgadzam się, że to terenówka. @rolfik_r1: Bez przesady podniecanie się Patrolem to troche jak doniecaniem się Iphonem. Owszem podoba mnie sie ten samochód i ma dobre napędy ale silniki to masakra. Nie jest to udany samochód skoro co drugi ma swap od beemki ( ͡° ͜ʖ
@Wannababcie: ale Opel Frontera to samochód terenowy. Ma konstrukcję opartą na ramie, reduktor, i zdaje się (nie jestem pewien, ale w schematach widzę i z przodu sztywny most), że oba mosty są sztywne (choć to nie jest kryterium skoro HMMWV ma niezależne zawieszenie. To zdecydowanie terenówka, choć często niedoceniana. Sam rozważałem, ale jakoś tak za bardzo chciałem coś na daily wygodniejszego, więc może kiedyś...

@kasztan00: ale Feroza to pojazd terenowy.
Ja to bym tutaj na listę wrzucił oczywiście Forestera. Dzielny w terenie, niestety jednak jest troche za niski seryjnie. Jednakże w Kanadzie i Australii tunning i motanie Foresterów jest bardzo popularne i części do tego z dużo większym dostępem.
@Wannababcie: I na wyprawówkę też się nie nadaje, bo z oryginalnym silnikiem strach trochę gdzieś jechać, a jak policzysz cenę patrola i cenę swapa, to masz J100. No a ja wyznaję zasadę, że jak wyprawowo - jeśli tylko Cię stać na toyotę, kupuj toyotę. Nas póki co nie było stać to jest pajero sport, ale 2-3 lata i zmiana na J120.
@eloar: Ogólnie granica miedzy SUVem i terenówką jest bardzo umowna, już wolę rozróżniać po tym czy jest reduktor, a nie po ramie, bo dla mnie WJ jest pełnoprawną terenówką, mimo że nie ma ramy, a jakieś amerykańskie ociężałe wozy na ramie to jednak SUVy.
@eloar: Frontera to następca modelu ISUZU Rodeo jednak Niemcy #!$%@? ten samochód strasznie. I był sprzedawany jako SUV, a nie terenówka. Kiedyś na jakimś autoświat czy coś w tym stylu czytałem, że Frontera była jednym z pionierów współczesnych Suvów i to dzięki niej widzimy teraz BMW X5, jednak myślę że kogoś fantazja poniosła ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@StukilowaRurzowa: Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Suvy to z reguły samochody dla bogatych #!$%@?, które zostały kupione przez bogatych męzów żeby taka damulka czuła się bezpiecznie bo wszystko z góry widać. Weź taką X5 albo X3 w teren. Poza większym prześwitem ten samochód z terenówka nie ma nic wspólnego.
@Wannababcie: nie bardzo interesuje mnie kto komu co kupił i za czyje pieniądze. Ja ze swoim chłopem się na Pajero zrzuciłam po połowie. Daily mamy swoje osobne i niezależne. ja po mieście jeżdżę... passatem. xD

I w sumie dyskusje czy coś jest suvem czy "prawdziwą terenówką" też są trochę nudne.

Jednakże prawdą jest że każdy SUV BMW robi w terenie gorzej niż Duster. xD
@StukilowaRurzowa: masz rację, sama rama nie definiuje, dlatego terrano skoro ma i reduktor, to jest terenówką, nie SUV. Sam reduktor też nie konieczne definiuję terenówkę, bo konstrukcja samonośna, nawet wzmocniona powoduje, że nie ma gdzie czegokolwiek zaczepić. jeśli nie da się znaleźć solidnego elementu konstrukcyjnego do wyrwania z błota, to SUV, a nie terenówka. Dlatego moim zdaniem taki nowy Outlander, mimo że w automacie ma L, to z powodu konstrukcji samonośnej