Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #glupiewykopowezabawy #offroad #suv

Popularne ostatnio są nitki z samochodami. To lecimy z samochodami, które były zaprojektowane jako SUV, a w tej chwili mogłyby przejechać po współczesnym SUVie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jeep Grand Cherokee WJ/WG z łatwością łączący wady terenówki i SUVa. Duże V8, reduktor, stały napęd 4x4, dwa sztywne mosty, ale brak ramy i blokad (oprócz międzyosiowej).
Może i nie jest szybki, ale za to dużo pali.
rolfik_r1 - #motoryzacja #samochody #glupiewykopowezabawy #offroad #suv

Popularne ...

źródło: comment_1595858503IlqJEoe0Ris0t5ccpK1kWq.jpg

Pobierz
  • 26
  • Odpowiedz
@eloar: Zgadzam się z klasyfikacją zarówno Frontery, jak i Forestera, chociaż Frotnera była sprzedawana jako SUV, więc według producentów jest to Suv. Natomiast Forester to chyba najlepszy SUV , jednakże reduktor miały na pewno dwie pierwsze wersje i to chyba na tym się kończy uniwersalność tego samochodu. Nowsze forestery mają nisko zawieszonego kompa, co skutkuje jego zalaniem oraz wyłączeniem silnika. Dodatkowo skrzynia biegów przechodzi w tryb awaryjny, przez co samochód odmawia
  • Odpowiedz
patrząc po tym co ludzie wrzucają, to czy wczesne SUV były jednak nieco lepiej (wygodniej) wyposażonymi terenówkami?


@eloar: tak było, pierwszy był chyba Jeep z Grand Wagoneerem - wygląda w sumie jak kombi. Poźniej był Grand Cherokee ZJ, już trochę bardziej przypominający terenówkę. SUVy miały na przykład brak blokad albo LSD zamiast pełnych blokad etc. W tej chwili taki WJ na przykład jest terenówką, chociaż w zamyśle terenówką nie był. Nie
  • Odpowiedz
np. Crown Victoria produkowana do 2011r. miała sztywny most i ramę. Co więcej, poprzednia generacja Mustanga też miała jeszcze sztywny most i resory piórowe ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@rolfik_r1: dlatego kryterium reduktora (stosowane np przez #terenwizja) jest całkiem dobre, bo sama rama, to większość historii motoryzacji.
  • Odpowiedz
@eloar:

ale Feroza to pojazd terenowy. Są rama, reduktor i jeden sztywny most. Specjalnie ściągnąłem instrukcję serwisową Daihatsu F300, aby sprawdzić czy nie było tak rozwiązań typowych dla SUV.


Niby masz rację, ale patrząc tymi kategoriami... Czy Niva jest SUV-em, czy terenówką? Czy Cherokee jest SUV-em, czy terenówką? Czy Pajero jest SUV-em, czy terenówką? Ta klasyfikacja dla aut z lat 90. jest mocno rozmyta.

Z Ferozą jest o tyle zabawnie, że
  • Odpowiedz