Wpis z mikrobloga

@StukilowaRurzowa:

Dokładnie tak. Torsen typu A w dyfrze centralnym, dwa otwarte dyfry na osiach. Zero elektroniki. Typowi się myli aktywny dyfer z EDS-em, czyli przyhamowywaniem kół za pomocą zwykłych hamulców. Ale nie można zbyt wiele oczekiwać od motoryzacyjnego analfabety przecież.

Z drugiej strony znając poziom zaawansowana technicznego tego koncernu, to może być faktycznie tak, że dla nich otwarty dyfer z EDS to coś, co można ich zdaniem nazwać elektronicznie sterowanym aktywnym
@SpalaczBenzyny:

kto w VAG nazywa takie dyfry aktywnymi?


W VAG nikt. Ale tak twierdzi "znawca" tematu @kupkesobieciagne. To wprawdzie typ, który nie umie policzyć wahaczy na zdjęciu i twierdzi, że Chrysler należy do General Motors, ale zapewne wszyscy passaciarze taki poziom prezentują ( ͡° ͜ʖ ͡°)
kto w VAG nazywa takie dyfry aktywnymi? są takie jak opisałeś, są też faktycznie aktywne (np. opcja w A4/A5 B8) zwane "sportowymi"


@SpalaczBenzyny: To są aktywne mechaniczne dyferencjały.

Aktywny oznacza tutaj w sumie nic. Każdy dyferencjał jest aktywny, więc no aktywny.

szuka, nic nie znalazłem, w Passacie B5 chyba tylko otwarty dyfer na tylnej osi był


Otwarty mechanicznie, ograniczany zaciskami, czyli elektroniczny.
możliwe, że tam był elektronicznie załączany tylny dyfer w jakiejś wersji, w A4 80 i te podobne miały oryginalnie takie i podobne przyciski


@SpalaczBenzyny:

W B5 nie było czegoś takiego. To, o czym piszesz, w Audi 80 było pneumatycznie sterowaną blokadą, bez elektroniki.
Może najwyższy czas dowiedzieć się, czym jest aktywny dyferencjał


@kasztan00: Aktywny dyferencjał? Może być mechaniczny jak w Type-R lub elektronicznie sterowany jak w Passacie B5 poprzez zaciski na osi lub jak w Focusie RS poprzez sprzęgła.

Dalej tumanie nie kumasz?
B5 to nie jest jedyny passat, który właśnie nie miał żadnej elektroniki w 4x4, tylko normalnego torsena? xD


@StukilowaRurzowa: Torsen między osiami oraz elektroniczne rozwiązanie aktywnych obu dyferencjałów poprzez symulowanie ograniczonego poślizgu za pomocą zacisków, co tworzy system aktywnego elektronicznego dyfra obu osi. Elektronicznego dyfra, nie mechanicznego, ten jest otwarty i sztucznie zamykany przez zaciski, które dostają info od kilku podzespołów.