Aktywne Wpisy
Mystoo +16
żale się. mam 6 lat młodszą siostrę, 18 lat, zawsze wydawało mi się, że jest porządną kobietą. teraz przyjechał do niej chłopak który jest rok młodszy od niej i ma tylko 17 lat, nocuje u niej już od kilku dni. dzisiaj przyłapałem ich jak kąpią się razem. poskarżyłem się o tym matce, a ona zrobiła im aferę gdzie jak podsłuchałem moja siostra przyznała się, że straciła z nim dziewictwo. zdębiałem. teraz w
Czy to ja jestem #!$%@??
Macbooki #!$%@? mnie prądem (m1 i m2 air), zarowno na fabrycznej ladowarce jak i ladowarkach GaN Ankera i Satechi (chyba 60w i 165w). Z iPhone jest to samo. #!$%@?ą w domu i na wyjazdach. Obecnie jestem w hotelu i tu #!$%@? mnie tak, ze czuje kopnięcie jakbym sie naelektryzował kocem za kazdym razem jak biore telefon lub maca do reki. Wczesniej mialem jeszcze kilka macbookow i bylo
Macbooki #!$%@? mnie prądem (m1 i m2 air), zarowno na fabrycznej ladowarce jak i ladowarkach GaN Ankera i Satechi (chyba 60w i 165w). Z iPhone jest to samo. #!$%@?ą w domu i na wyjazdach. Obecnie jestem w hotelu i tu #!$%@? mnie tak, ze czuje kopnięcie jakbym sie naelektryzował kocem za kazdym razem jak biore telefon lub maca do reki. Wczesniej mialem jeszcze kilka macbookow i bylo
Na co zwracać uwagę?
Ale tak, żeby nie jeździć jak pierdoła
Ja np. mam głupi nawyk zbyt częstego wciskania sprzęgła, np. podczas hamowania
Zastanawiam się ile jeszcze błędów robię, a może nawet o tym nie wiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#samochody #prawojazdy #pytanie #pytaniedoeksperta #smiesznypiesek
@BlackPinguin: to jest głupi nawyk? Najpierw sprzęgło, potem (nie puszczając sprzęgła) hamulec. Ja tak ZAWSZE robię. Sam hamulec tylko bardzo, bardzo rzadko żeby np. przyhamować lekko, jednak dużo pewniej czuję się robiąc najpierw sprzęgło - wiem, że silnik mi nie zgaśnie, a bardzo często hamowanie jest związane koniecznością zmiany biegu na niższy, więc bez sprzęgła to nie bardzo.
Jak masz mocniejszy zakręt to wrzucasz luz pokonujesz zakręt i dopiero wrzucasz 2 i jedziesz czy cały czas na biegu pokonujesz zakręt?
https://prawko.opole.pl/dla-kursantow/jak-uzywac-prawidlowo-sprzegla/
W trakcie hamowania należy wciskać sprzęgło w ostatniej chwili
Pierwszy wynik z googli.
- dobry nawyk - patrz dwa samochody do przodu
jazda przyklejonym do lewego pasa,
niepewne manewry ( na przykład wczoraj na trasie 20km dwie osoby zmieniły przede mną pas do połowy i tak zostały jadąc po dwóch pasach),
nietrzymanie odległości do poprzedzającego pojazdu,
wjeżdżanie na skrzyżowania bez pewności, że się je opuści,
zatrzymywanie się korku na przejściach dla pieszych/przejazdach dla rowerów.
Po pierwsze, staraj się jechać bezpiecznie - jeśli nie jesteś pewien tego, że jesteś w stanie jakiś manewr wykonać, to go nie wykonuj.
Po drugie, staraj się jeździć przewidywalnie - moim zdaniem największym zagrożeniem na drodze jest ktoś odwalający kompletnie nieprzewidywalne manewry. Jeśli np. zorientujesz się, że pomyliłeś drogę, to nie przecinaj trzech pasów, żeby skręcić, tylko pojedź tam, gdzie droga prowadzi i nadłóż te parę minut.
Wczoraj widziałem kuriera
@Endorfinek: no tak robię. To norma. Zawsze próbuję zejść z prędkości hamując silnikiem, ale kiedy jednak jest potrzeba użycia hamulca, bo samo hamowanie silnikiem nie pomaga, to sprzęgło+hamulec.
Po drugie, jak naciskasz sprzęgło to odłączasz sobie możliwość płynnego hamowania silnikiem. Pojedź sobie w środku nocy na pusty parking, jak będzie śnieg i mróz - dzisiaj idealne warunki. Wprowadź kilka razy samochód w poślizg kontrolowany, i spróbuj
@Pink_Floyd: no to nie rób tak xD Sprzęgło wciskasz dopiero jak prawie stoisz w miejscu.
Komentarz usunięty przez autora
- nie zmieniaj zdania w polowie manewru. Zmieniasz pas to juz zmien, a nie, ze sie rozmyslilas
- nie patrz tylko na swiatla pojazdu z przodu tylko dwa/trzy pojazdy na przod
- traktuj wszystkich innych kierowcow jak debili i potencjalnych zabojcow. To, ze masz pierwszenstwo, nie znaczy, ze ktos nie #!$%@? maniany i nie wjedzie ci w bok auta albo ze ktos zrobi jakis glupi manewr. Staraj sie przewidywac co
Hamowanie silnikiem to podstawowy element, którego wielu instruktorów w ogóle nie uczy.
Przed wyprzedzaniem warto sprawdzić nie tylko w lusterkach czy nie ma za nami pojazdu, który już zaczął ten manewr, ale również „martwą strefę”, zerkając przez lewe ramię.