Wpis z mikrobloga

@jalop: > czy to prawda, że wystarczy kurs i można prowadzić, ale przez rok tylko jako pomocnik? Jak to wygląda dla osoby z zewnątrz?

@jalop: nie wiem, pierwsze słyszę. Raczej nie praktykuje się już stanowiska "pomocnika maszynisty". Nawet przy podwójnej obsadzie - jadą po prostu dwaj maszyniści.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@partisan: w takim razie gratuluję. Sam jestem właśnie po egzaminie a w kwietniu pierwsze pociągi samodzielnie.
Życzę zielonych semaforów i spokojnej pracy kolego. ʕʔ
  • Odpowiedz
nie trabcie #!$%@? o 1 w nocy jak przejeżdżacie przez przejazd


@pwn3r: wybacz Mirku. Gdzie i kiedy podawać sygnał "baczność" reguluje instrukcja "Ie-1" (publicznie dostępna, a w razie czego służę konsultacją). W razie wypadku, fakt niepodania sygnału baczność jest czynnikiem obciążającym maszynistę.
  • Odpowiedz
Ciężko to zdać? Trzeba wcześniej skończyć jakiś kurs na maszynistę?


@Mathas: jak się uczysz systematycznie, to nie ciężko ;)
Cały kurs obejmuje:
- ok. 300 godzin teorii i egzamin na licencję maszynisty
- ok. 260 godzin pracy na warsztacie
- 500 godzin jazdy jako obserwator
- ok. 300 godzin teorii
- 1200 godzin jazdy z opiekunem
- egzamin teoretyczny i praktyczny na świadectwo maszynisty
  • Odpowiedz