Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Pytanie skierowane do medycznych Mirabelek i Mireczków, w szczególności do lekarzy i studentów medycyny. Piszę przez anonimowe, jeśli ktoś nie chciałbym się ujawniać.

tl;dr: Czy uważacie, że rozpoczynanie medycyny w wieku 30+ lat ma sens?

Bez opisu kontekstu się nie obejdzie :) Mam 32 lata, aktualnie jestem singlem, nie mam żadnych zobowiązań. Nie kierują mną względy finansowe. mam dwie prace - jedna dobrze płatna w IT, druga bardziej "społeczna", kończyłem informatykę i ekonomię. Pracuję w zawodzie, jakieś swoje projekty też próbuję rzeźbić, hobbystycznie zrobiłem trenera personalnego. Z szeroko rozumianą informatyką pracuję jakoś od 18 roku życia i trochę mi się przejadło, w szczególności ostatnie lata, gdzie tylko klepię kod. Nawet swój projekt nie sprawia takiej satysfakcji jak dawniej.

Od liceum zastanawiałem się czy nie iść na medycynę, byłem bliski zmiany profilu, ale jednak wygrał pragmatyzm i poszedłem na to w czym teoretycznie jestem dobry. Porzuciłem myśl o medycynie, że już za późno. Jednak w ubiegłym roku miałem trochę problemów zdrowotnych i dużo kontaktu ze szpitalem uniwersyteckim i tak znowu ten pomysł powrócił.

Myślę, że w rok jestem w stanie przyswoić materiał z biologii i chemii tak żeby zdać maturę w następnym roku i się zarekrutować (matematykę i fizykę zdawałem na swojej). Zastanawiam się jedynie czy wchodzenie w zawód w wieku ok. 40 lat (6 lat studiów, staż) ma sens. Choć do tego daleka droga nie do końca też wiem jaką specjalizację chciałbym kończyć, szczególnie interesują mnie:
#ortopedia, zwłaszcza kręgosłup (może z racji problemów), ale nie mam za grosz zdolności manualnych więc to raczej odpada;
#dermatologia - samolubne pobudki, chciałbym jak najdłużej zachować młody wygląd ( ͡° ͜ʖ ͡°)