Wpis z mikrobloga

Mirki, zastanawiam się między #triban rc120 a triban rc500. Dostępność wiem, że zerowa, plan na zakup jest raczej długoterminowy. Różnica między nimi to 900 zł (2300 vs 3200). Jest sens dopłacać do rc500? Z tego co rozumiem główne różnice w osprzęcie to hamulce oraz przerzutki na korzyść rc500 (microshift & tourney vs shimano sora).

Będzie to moja pierwsza szosa, planuję jeździć weekendowo czysto rekreacyjnie, trasy 50-150 km. Zastanawiam się czy dla takiego laika jak ja jest sens dopłacać do rc500. Chciałbym, żeby rowerek posłużył parę lat, więc chcę dokonać rozsądnego wyboru.

#wykoptribanclub #triban #rc500 #rc120 #rower
  • 27
@piesnababy: jestem zwolennikiem,że jeśli jeździ się amatorsko to wystarczy microshift :) sam mam w swoich rockriderze. Sora jest o tyle fajna,że ma płynniejsze i jakby to nazwać bardziej miękki moment przełożenia łańcucha na inną koronkę :) ja osobiście bym kupił tańszy rower a 500 zainwestował chociażby w fajny stron rowerowy, bidony i może jakiś plecak z bukłakiem ? :)
@piesnababy: jak Cię stać to bier 500, jak nie to bier 120

mam rc120 i zrobilem juz 3,8tys km od zeszłego roku, trochę nawet z sakwami i żyję także no, da się jeździć ( ͡º ͜ʖ͡º)

ale jakbym wiedział wtedy tyle co teraz to wziąłbym 500 ( ͡º ͜ʖ͡º) ale 120 jest dobrym rowerem, to bardziej kwestia finansowa
@tajek co na przykład wiesz teraz, a nie wiedziałeś wcześniej? Niby stać mnie na oba, ale sporo będę musiał jeszcze wydać na kask, ubranie, szersze opony w teren (35 albo 38), więc rc500 mocno nadszarpnie mój budżet i pewnie będę #!$%@?ł chocoszoki przez miesiąc, więc chciałem się dowiedzieć czy warto.
@piesnababy: kultura pracy sory a microshifta to niebo a ziemia :P

i kupowalem rower z zamyslem ze sprzedam go za rok, a po roku mysle ze jeszcze rok i dopiero go sprzedam :p

generalnie na tagu jest sporo osob z tym rowerem i raczej nie widzialem narzekan, wiec jak nie zamierzasz jezdzic maratonow czy jakichs pro ustawek to 120 w zupelnosci wystarcza :)
@piesnababy: To pewnie nie będzie zbyt popularna opinia, ale kupiłem niedawno RC520 i ten cały osprzęt 105 (hamulce i przerzutki) chodzi gorzej niż moje Alvio na crossie sprzed 10 lat. Być może jak walczysz o oszczędności gramów na sprzęcie to warto, ale to wtedy nie kupujesz Trabanta.
@piesnababy: Bierz wyższy, bo się spodoba i będziesz żałował. Dodatkowo RC500 ma trochę więcej miejsca w trójkącie tylnim na opony.
Sam kupiłem RC120 i po paru dłuższych jazdach plułem w brodę, że poskąpiłem dołożyć do wyższego - bo się wciągnąłem. RC120 to wciąż dobry rower za tę cenę, ale jeśli nie planujesz go zaraz wymienić na coś z wyższej półki, to bierz RC500.
@jszq: ale coś konkretnie Ci przeszkadzało w RC120, czy po prostu chodziło tą "klasę wyżej"? Główna różnica między tymi rowerami to napęd, przerzutki i manetki, reszta to detale. No raczej chcialbym zeby ta szosa mi posluzyla co najmniej pare lat, nie planuje jej wymieniac szybko.
@piesnababy: Poczucie, że mogłem mieć wyższą klasę osprzętu (RC500 ma znajomy i Sora zdaje się kulturalniej chodzić niż mój MS). Ogólnie brałem RC120 na spróbowanie jako pierwszą szosę, czy przypadnie mi taki rower do gustu. No i przypadł - i pojawiło się poczucie, że jeszcze fajniej by było mieć najlepszą dostępną opcję w ramach możliwego budżetu. O trwałość MS też się obawiałem w porównaniu do Sory. No i przednia korba Tourney
@jszq: wiesz co, ja przypuszczam, ze po 15 latach jezdzenia na "goralu" z napedem przeruchanym we wszystkie strony ten microshift i tourney beda dla mnie jak miod na uszy i oczy ( ͡° ͜ʖ ͡°) Kwestia napedu ktorego jako laik i tak bym nie docenil. Jest jeszcze inna kwestia - rc500 po prostu nie ma na stanie, a rc120 akurat sie trafil. Ale zobaczymy, poczytam i poobserwuje
@piesnababy: ps. sam mam 120 na którym przez nie cale 4 miesiace zrobilem ponad 1.6k km - wszystko gra, osobiscie teraz polowalbym na van rysela na 105, ale ten triban jest bardziej uniwersalny przerzutki jak przerzutki do amatorskiej jazdy nawet jak dwa razy bedziesz musial klikac czy nie wejdzie Ci idealnie to raczej nie zrobi Ci to roznicy :)
@piesnababy: Od dłuższego czasu gryze się z myślami czy wymieniać swojego starego Krossa Evado 1.0 na właśnie tutaj proponowany model tribana 120. Mój najwiekszy problem to wzrost i tak naprawdę nie wiem czy komfortowo będę się na nim czuł przy 195cm. Dochodzi do tego czy opony wytrzymają delikatny szuter i kamienie
@festivalftw: czyli mówisz, że zmiana opon z 28c na 35c zdecydowanie na plus? Pytam o sumaryczne odczucia w trasach mieszanych, z tego posta co podlinkowałeś wyczytałem, że jednak wiecej po asfalcie śmigasz, dlatego chciałem się dowiedzieć czy mimo tego chwalisz sobie zmianę.