Wpis z mikrobloga

Eh napracowałem się a @Zalogo ma mnie na czarno to przeklejam do nowego postu apropo amerykańskich technologii silników ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@pilot1123: @cwlmod: @Eternit_z_azbestu: nie tylko to, powodów jest pare:
- USA zawsze miało złoża a po wygranej wojnie mieli tyle kasy że stać ich było na wielkie, drogie i mocne samochody,
- w USA jest więcej miejsca więc samochody mogły rosnąć, w europie nadal mamy małe uliczki miejskie gdzie kiedyś mieścił się koń albo mały powóz, tam nie mieli tego problemu,
- w USA większość samochodów i to nawet z tamtych lat to automaty, niesamowicie niewydajne automaty więc by to rozpędzić trzeba było mieć sporo koni i niuta - większy silnik większy niut - w stanach jest wszystko większe więc trzeba było też uciągnąć tą wielką masę, drogi proste więc nikt za bardzo zwinnością na zakrętach się nie przejmował,
- musicie też pamiętać jakie odległości są miedzy stanami, w świecie w któym bezawaryjność była podstawą bo inaczej utknięcie na środku polnej drogi nei zawsze było przyjemne, większe proste konstrukcje silników się do tego przyczyniły, nie bez powodu te stare amerykańce spokojnie robią po milion mil i ludzie trzymali te stare auta pokoleniami,
- o dziwo prosta konstrukcja wielkich V8 przetrwała do dzisiaj i dalej stosuje się przestarzałe systemy zaworowe jak OHV z popychaczami które dzięki nowoczesnym technologią są w stanie dzisiaj wyciągać spore ilości koni i kręcić się całkiem nieźle jednak lata temu to właśnie technologia głowic/zaworów była głównym limitem

Warto tu wspomnieć że #m3 w #e30 ma już nowoczesne 4 zawory na cylinder za pomocą dwóch wałków i łańcucha (DOHC) dzięki czemu mógł się kręcić sporo wyżej wciąż zachowując trochę mocy z dołu, jednak najwyższą moc osiągał przy 6750 rpm a moment przy prawie 5000 obrotach gdzie te amerykańskie silniki bardzo rzadko dochodziły do 5000 obrotów w ogóle ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#heheszki #humorobrazkowy #bmw #motoryzacja #samochody
sorek - Eh napracowałem się a @Zalogo ma mnie na czarno to przeklejam do nowego postu...

źródło: comment_1634133876UEWc6iCwIyZc0jabr7rIDw.jpg

Pobierz
  • 15
@sorek: Inna sprawa, ze porownywanie praktycznie topowego sportowego sedana dostepnego w Europie z autem dla licealisty z zadupia w Arizonie tez nie jest miarodajne.
@sorek: to nie miał być merytoryczny komentarz( ͡° ͜ʖ ͡°)
Paliwo do kryzysu w 70 było tanie, po co wydawać pieniądze na rozwój niepotrzebnych rzeczy, jeśli cena paliwa jest na poziomie wody? Wiadomo, później świat poszedł naprzód.

Fajne jest też to że nie wszyscy robili/robią tak samo - Europa, Japonia, USA. Niestety globalizacja wszystko równa coraz bardziej.
@sorek: Zalogo to troll którego się zgłasza i banuje, a nie odpisuje w tak wyczerpujący sposób.
Pewnie jak zobaczy ile sie napracowałeś by odpisać na jego zaczepki to zacznie się śmiać a za tydzien wymyśli coś nowego typu właściciele audi jedzom gówno
typu właściciele audi jedzom gówno


@Rustyyyy: to prawda akurat ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

A odpisywałem gównie ludziom w komentarzach a nie jemu ( ͡º ͜ʖ͡º)
@sorek: Gostek jak już coś robisz i chcesz zabłysnąć to chociaż miej na ten temat wiedze i rób to dobrze...
E30 M3 (zwykłe M3) miały 2.3, 200kuca R4 a nie 192... 192hp leżało w e34 o oznaczeniu M50B25 (swoją drogą pancernik, polecam)... ale ch0j z tym bo jak widze że porównujesz M3 do Rs-a to ogarnia mnie pusty śmiech... Camaro rs miało 170hp V6... Za to iroc-Z miał ponad 220kuca i
@xionze: to porównaj sobie współczesne V8 niemieckie i amerykańskie. Niemieckie to takie straszne potworki, zapychające się nagarem, przegrzewające się i pełne dziwnych usterek i dolegliwości. A Amerykańskie (np Coyote) to cud techniki oraz wytrzymałości. Na doładowaniu robią ponad 1000whp bez otwierania. W wozidlach dla ludu klasy Forda.