Aktywne Wpisy
lunari6 +105
Hej Mirki i Mirabelki,
Od dłuższego czasu przeglądam mirko. Jakiś czas temu miałam okazję pomóc jednemu mirkowi z zaburzeniami lękowymi. Za jego namową założyłam konto. Mam na imię Dominika i jestem absolwentką #psychologia na Uniwersytecie Jagiellońskim. Oferuję szeroko pojętą pomoc psychologiczną w formie online. Pracuję z osobami dorosłymi oraz młodzieżą. Pomagam osobom z zaburzeniami: emocjonalnymi, osobowości, nastroju, odżywiania, osobom o obniżonym poczuciu własnej wartości. Zapraszam serdecznie do kontaktu na priv jeśli jesteście
Od dłuższego czasu przeglądam mirko. Jakiś czas temu miałam okazję pomóc jednemu mirkowi z zaburzeniami lękowymi. Za jego namową założyłam konto. Mam na imię Dominika i jestem absolwentką #psychologia na Uniwersytecie Jagiellońskim. Oferuję szeroko pojętą pomoc psychologiczną w formie online. Pracuję z osobami dorosłymi oraz młodzieżą. Pomagam osobom z zaburzeniami: emocjonalnymi, osobowości, nastroju, odżywiania, osobom o obniżonym poczuciu własnej wartości. Zapraszam serdecznie do kontaktu na priv jeśli jesteście
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
#!$%@? miałem rację! XD
Pamiętacie aferę z pokreślonymi działaniami mnożenia w podstawówce? (picrel).
Patrzcie do czego prowadzi olanie przez nauczyciela takich błędów w egzaminach (picrel w komentarzu) XD
P O T Ę Ż N Y Pancernik Bismarck co prawda miał 8 dział artylerii głównej
@Miszcz_Joda: w sumie masz rację, 7,5 punktu na 11 to powinna być 2, może z plusem, ale umówmy się, to jest podstawówka - nauczanie początkowe :) nie można dzieci tak zniechęcać.
IMO od strony matematycznej
@dominowiak:
Miał 4 wieże po 2 lufy, czy może 2 lufy w każdej z 4 wież ?
@dominowiak:
6 guzików w każdej z 4 bluzek, czy 4 bluzki po 6 guzików w każdej?
@RandomowyMirek: zwykle stosuje się gradację. Wieże jako zbiór są nadrzędne w stosunku do luf - tak się liczy łatwiej i bardziej intuicyjnie.
@RandomowyMirek: przecież masz wyraźnie napisane w zadaniu o co chodzi
@sirgorn: to wracaj do szkoły i poproś, żeby ci kasę oddali XD
@dominowiak: tresc jest niewazna, wazne zeby kombinowac i uzyskac dobry winik, nie wazne jakim sposobem. Klepanie 1:1 jak jest w tresci to zabijanie kreatywnosci, no i teraz dzieciaki wlasnie sa jakie sa, tepe ¯\_(ツ)_/¯
@dominowiak:
Kurde, mój syn jeszcze nie kuma tabliczki mnożenia powyżej 4, ale już mu zdążyłem wbić do głowy, że kolejność czynników nie ma żadnego znaczenia.
Kolejność przy mnożeniu ma znaczenie dopiero przy zaawansowanej algebrze.
@RandomowyMirek: nie ma jeśli rozmawiamy tylko o abstrakcyjnych liczbach. W zadaniu jest konkret.
Gdyby było zawsze tak jak mówisz, to dowcip o Project managerze, który twierdzi, że jeśli jedna kobieta urodzi dziecko po 9 miesiącach ciąży oznacza, że 9 kobiet donosi jedną ciążę w ciągu miesiąca -
@dominowiak:
Najwyraźniej temu konkretnemu dziecku łatwiej, wygodniej i bardziej intuicyjnie było policzyć odwrotnie.
I bardzo dobrze, dobrał sobie taką metodę (wciąż poprawną!), jaka była (dla niego) wygodniejsza.
@dominowiak:
W tego typu zadaniach chodzi przede wszystkim o to, żeby dzieciaki nauczyły się przekładać konkret na abstrakt.
Konkret jest wtedy, gdy dziecko narysuje te 4 bluzki, i guziki na każdej z nich, a potem je na piechotę policzy. I wtedy, gdyby narysowało 6 bluzek, to faktycznie będzie źle.
Ale po zapisaniu w postaci działania na liczbach,
@rasala: a zadanie matematyczne z linku i problem z nim związany dotyczy czytania ze zrozumieniem.