Wpis z mikrobloga

@dominowiak: ten nauczyciel co dal 3+ powinien zostać zwolniony w trybie natychmiastowym. W zasadzie nie ma się co dziwić skoro ludzie, którzy ledwo zdawali w szkole są teraz nauczycielami, tak znam takich i to całą masę :)
  • Odpowiedz
ten nauczyciel co dal 3+ powinien zostać zwolniony w trybie natychmiastowym. W zasadzie nie ma się co dziwić skoro ludzie, którzy ledwo zdawali w szkole są teraz nauczycielami, tak znam takich i to całą masę :)


@Miszcz_Joda: w sumie masz rację, 7,5 punktu na 11 to powinna być 2, może z plusem, ale umówmy się, to jest podstawówka - nauczanie początkowe :) nie można dzieci tak zniechęcać.
IMO od strony matematycznej
  • Odpowiedz
ale zadania zrobione niezgodnie z treścią, dlatego nie można tego ocenić całkowicie pozytywnie.


@dominowiak: tresc jest niewazna, wazne zeby kombinowac i uzyskac dobry winik, nie wazne jakim sposobem. Klepanie 1:1 jak jest w tresci to zabijanie kreatywnosci, no i teraz dzieciaki wlasnie sa jakie sa, tepe ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
przecież masz wyraźnie napisane w zadaniu o co chodzi


@dominowiak:
Kurde, mój syn jeszcze nie kuma tabliczki mnożenia powyżej 4, ale już mu zdążyłem wbić do głowy, że kolejność czynników nie ma żadnego znaczenia.

Kolejność przy mnożeniu ma znaczenie dopiero przy zaawansowanej algebrze.
  • Odpowiedz
Kurde, mój syn jeszcze nie kuma tabliczki mnożenia powyżej 4, ale już mu zdążyłem wbić do głowy, że kolejność czynników nie ma żadnego znaczenia.


@RandomowyMirek: nie ma jeśli rozmawiamy tylko o abstrakcyjnych liczbach. W zadaniu jest konkret.
Gdyby było zawsze tak jak mówisz, to dowcip o Project managerze, który twierdzi, że jeśli jedna kobieta urodzi dziecko po 9 miesiącach ciąży oznacza, że 9 kobiet donosi jedną ciążę w ciągu miesiąca -
  • Odpowiedz
tak się liczy łatwiej i bardziej intuicyjnie.


@dominowiak:
Najwyraźniej temu konkretnemu dziecku łatwiej, wygodniej i bardziej intuicyjnie było policzyć odwrotnie.

I bardzo dobrze, dobrał sobie taką metodę (wciąż poprawną!), jaka była (dla niego) wygodniejsza.
  • Odpowiedz
@RandomowyMirek: nie ma jeśli rozmawiamy tylko o abstrakcyjnych liczbach. W zadaniu jest konkret.


@dominowiak:
W tego typu zadaniach chodzi przede wszystkim o to, żeby dzieciaki nauczyły się przekładać konkret na abstrakt.

Konkret jest wtedy, gdy dziecko narysuje te 4 bluzki, i guziki na każdej z nich, a potem je na piechotę policzy. I wtedy, gdyby narysowało 6 bluzek, to faktycznie będzie źle.

Ale po zapisaniu w postaci działania na liczbach,
  • Odpowiedz