Wpis z mikrobloga

Ej Mirki ja wiem, że to kolejna gównoburza, kręcenie małysza itd. ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale cholera #neo24.pl jest nie fair według mnie. Złożyłem #reklamacja z tytułu #rekojmia do producenta BEKO po miesiącu od zakupu. Ten kazał wysłać ekspres do serwisu w którym orzekli brak możliwości naprawy, wada fabryczna. Wystawili voucher, który kazali przekazać sprzedającemu, zapis w nim brzmi "upoważniające właściciela sprzętu do wymiany na taki sam lub zamiany na inny model w miejscu zakupu"

Uderzam do sprzedawcy w voucherem w treści zgłoszenia piszę że sposobem rozwiązania, które mnie satysfakcjonuje jest wymiana towaru na nowy a ten po tygodniu wysyła mi FA korygującą i zwrot kasy (bez konsultacji/rozmowy). Okazuje się, że neo24 nie ma niby towaru, ok, wbijam na allegro fakt nie ma, wbijam na stronę sklepu jest i to w nowej cenie, większej o 500zł. Telefon do uokik, przedstawiam sprawę, informuję, że towar dostępny jest do kupna na stronie sklepu. Informacja od prawnika " ma pan prawo żądać zwrotu nowego towaru".
No to pewniak już cisnę dalej neo o zwrot towaru a Ci twierdzą, że produkt jest w sprzedaży ale na specjalne zamówienie klienta i czas realizacji to miesiąc. Napisałem im, że mogą zamawiać, poczekam a najlepiej niech skontaktują się z producentem w tej sprawie bo to on wystawił voucher na wymianę sprzętu i niech zapewni im towar w takim układzie.
Coś jeszcze tu można zdziałać? Wymiana na inny model nie wchodzi w grę bo nic takiego nie mają w tej cenie (jedynie +1000zł do dopłaty). Kasy nie chcę bo po zwrocie nie kupię takiego samego ekspresu w tej cenie, musze doliczyć do tego modelu +300zł u kogoś innego.

neo cały czas twierdzi, że
"W regulaminie znajdzie Pan informację że 21 dni to dni robocze.

Nie mamy towaru na wymianę w związku z tym zwrócimy Panu środki. Zwrot został już wykonany przez Allegro, niedługo środki zostaną zaksięgowane na Pana koncie." A towar sprzedają na stronie nadal.

#prawokonsumenckie
  • 12
  • Odpowiedz
via otwarty_wykop_mobilny_v2
  • 1
@mat_pl: Coś mieszasz, bo rękojmię składa się bezpośrednio do sprzedawcy, a nie do producenta. Producent działa w ramach gwarancji i może sobie w niej napisać co tylko chce.

Jeżeli składałeś rękojmię i jednoznacznie zaznaczyłeś, że chcesz nowe urządzenie to muszą dać nowe i już. Jeżeli napisałeś, że chcesz "nowe albo kasę" to takie żądanie jest już wadliwe, bo powinno być konkretne, a nie do wyboru i tu zaczyna się szara strefa
  • Odpowiedz
@Tytanowy_Lucjan: to samo usłyszałem w w urzędzie u nas w Szczecinie :) Było tak, że zadzwoniłem do Beko z pytaniem czy to normalne działanie ekspresu Pani powiedziała nie trzeba go do nas wysłać. Mówię jej ok ale roszczenie składam w ramach rękojmi, ok ok to zamawiam kuriera (może i faktycznie mój błąd i nieznajomość przepisów że rękojmia dotyczy sprzedawcy).
Idąc dalej, towar ma wadę fabryczną, otrzymuję voucher od Beko na wymianę
matpl - @TytanowyLucjan: to samo usłyszałem w w urzędzie u nas w Szczecinie :) Było t...

źródło: comment_1638968236CkEEyF2SbkF9uPEGGoC51P.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
via otwarty_wykop_mobilny_v2
  • 0
@mat_pl: Jak nic się nie ruszy na twoją korzyść to ja bym złożył drugi raz oficjalną rękojmię z żądaniem wymiany na nowy/podobny o takich samych cechach do sprzedawcy.

Już wiesz, że naprawić się nie da, więc skoro mają sprzęt w sprzedaży to muszą spełnić ten warunek i nie mogą bez twojej decyzji zmieniać sobie sposobu rozwiązania reklamacji, gdy naprawa nie wchodzi w grę.
  • Odpowiedz
@Tytanowy_Lucjan: tylko że towar został u producenta w serwisie. Ciekawe czy po ponad tygodniu ktoś mi go tam wyda ( ͡° ͜ʖ ͡°) kasę już mimo wszystko zwrócili i uważają temat za zamknięty. Rzecznik tylko mi powiedział że fajny sklep, że kasę rozdaje mimo moich roszczeń, które są w trakcie
  • Odpowiedz
@Tytanowy_Lucjan: dzięki poczytam, póki co wydaje się, że Beko gra w miarę fair ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Fajny zapis mają.
BEKO zobowiązuje się do usunięcia Wady poprzez dokonanie nieodpłatnej naprawy lub wymiany Urządzenia, bądź też reklamacja zgłoszona na podstawie niniejszych Warunków Gwarancji zostanie rozpoznana w inny sposób uzgodniony przez BEKO i Użytkownika. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Może coś fajnego zaproponują
  • Odpowiedz
Łonie@mat_pl: Przy pierwszej rękojmi zazwyczaj musisz przystać na propozycje sprzedawcy. Z tego co czytałem wyżej to oddawałeś na gwarancję? Gwarancja jest dobrą wolą producenta i standardowa nigdy nie będzie dla klienta korzystniejsza od rękojmi. Ciesz się że zwrócili ci kasę bo ja walczę z me ale jestem na dobrej drodze i to tylko ze ich pracownik z premedytacją złamał prawo. Zastosował przy rękojmi klauzulę abuzywną, wprowadził mnie jako klienta w błąd, doszło
  • Odpowiedz
@tonysanger: spoko ja nie mam problemu z tym że ktoś mi zwraca kasę problem jest w tym że urządzenie miało niecały miesiąc, ceny w tym sklepie +500. Towar możesz zamówić u nich ale towaru do zwrotu już nie mają. Wszystko byłoby spoko gdybym za ten sam towar nawet u kogoś innego dopłacił max 100zl ale nie tyle co wyżej
  • Odpowiedz