Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Mam problem, złapałem zlecenie na zrobienie aplikacji od znajomego, ale jestem też UoP jako programista. W umownie mam niby zapis o zakazie konkurencji. Czy to oznacza, że nie mogę w czasie obowiązywania umowy pracować jako programista gdzie indziej? Pracodawca twierdzi, że tak. Jak to wezmę to muszę to zgłaszać firmie? Mogą się o tym jakoś dowiedzieć? Ewentualnie czy znacie jakieś sposoby jak to obejść ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#pracbaza #programowanie #programista15k #prawo #umowa

---
Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #6295c85ff4ccd449831d1c75
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: karmelkowa
Doceń mój czas włożony w projekt i przekaż darowiznę
  • 12
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@AnonimoweMirkoWyznania: to nie jest takie proste. Nie chodzi o to, że nie możesz mieć osobnego zlecenia czy pracy jako takiej. Chodzi o to, czy np nie masz identycznego stanowiska lub, czy Twoje zlecenie nie godzi bezpośrednio w interes pracodawcy z którym masz UoP. Chyba że masz zasady doprecyzowane w umowie (zakres powinien być określony tak po prawdzie). Rzuć sobie jeszcze okiem tu https://www.rp.pl/prawo-w-firmie/art9238191-zakaz-konkurencji-po-ustaniu-zatrudnienia-jaki-zakres
@AnonimoweMirkoWyznania: Jeśli zlecenie jest w innej domenie aniżeli twoja praca to generalnie możesz dupe sobie wytrzeć NDA i zakazem konkurencji.
Chyba, że domena podobna to już trzeba coś tam ujawniać.

U mnie w bankach 3 gości ciągnie drugi pełny etat (tzw dwa etaty uop). Bank ma zakaz konkurencji.

Jak bank się o kumplach dowiedział że robią w technicznym software house wzruszył tylko ramionami i tyle.
OP: @ThomasTrip:
U obecnego pracodawcy jestem programistą, czyli zajmuję się wytwarzaniem oprogramowania i u znajomego bym robił de facto to samo.