Wpis z mikrobloga

TSI 1.4 ( ta poprawiona wersja EA221) warto czy nie warto?
Na portalach raczej dobre opinie, ale już któryś z kolei mechanik mi mniej lub bardziej odradza ten silnik.
Coś jest na rzeczy czy po prostu przez to, że kojarzy się z EA111?

Za to każdy praktycznie poleca 1.6 GDI jeśli chodzi o silniki. Czy faktycznie #kia i #hyundai tak mocno odjechały konkurencji w kwestii bezawaryjności?

Generalnie szukam samochodu w budżecie 30-40k. Może ktoś coś poleci? Z tego co widzę to najbardziej polecane samochody w tym budżecie to Ceed i i30, sam osobiście skłaniam się najbardziej ku leonowi III ew. DS4.
Jakieś pomysły co jeszcze może być warte uwagi w tym budżecie? (sedan, suv, hatchback)

#motoryzacja #samochody #volkswagen #seat #citroen #renault #bmw #audi #mercedes #ford #honda
  • 13
  • Odpowiedz
@piwakk: No właśnie tu rodzi się drugie pytanie - budżet ten pozwoli mi raczej na leona z początku produkcji z przebiegiem 150k+, warto się w takim razie pchać w leona III?
  • Odpowiedz
@Vane1905: Konkurentem 1.4/1.5 TSI jest raczej 1.4 T-GDi niż 1.6 GDI. Natomiast wadą 1.4 T-GDi w stosunku do TSI jest średnie spalanie większe o ok 1l/100 - 2l/100 co na 100 tys. km daje około 8-10 tys. zł różnicy.
  • Odpowiedz
@Vane1905: Sam silnik 1.4 (125/140/150 KM) jest raczej mało awaryjny. To nie są te pierwsze 1.4 na łańcuchu. Natomiast budżet raczej słaby na Leona III (sam mam i polecam, mega przyjemne auto), no chyba, że kombinacja pierwszy rocznik + bieda wyposażenie + duży przebieg, ale to raczej żadna przyjemność kupno takiego auta.
  • Odpowiedz
@Vane1905 za okolice 40k masz: Focusa MK3 polift, ceeda, i30, astrę j, czasem się trafi astra k, no i złoty kruk mazda 3 2.0. To tyle, powodzenia bo sam czegoś od pół roku szukam i nic nie ma. Za vagiem nie masz co patrzeć bo ceny odleciały.
  • Odpowiedz