Wpis z mikrobloga

  • 3
@mentari np. infrastruktury elektrycznej? Ładowarka samochodowa to nie czajnik. Zazwyczaj mają 100-300 kW. Nie wszędzie jesteś w stanie obciążyć sieć wystarczającą ilością ładowarek tak aby nie stać w giga kolejkach do ładowania. Z czasem się to rozwinie ale napewno nie do 2035 bo tak sobie komisja Europejska postanowiła.
  • Odpowiedz
@enron: dlatego mówię w uproszczeniu, jeśli latem produkujesz znacznie więcej niż zużywasz a nie masz już rocznego rozliczenia to prąd masz w sumie za darmo bo inaczej by się marnował.


@WybuchowyCzajnik: to znaczy że nie masz za darmo, tylko przepłaciłeś za instalację PV - nie potrzebowałeś tak dużej ( )
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Slimac: 13 lat to mało? Zobacz gdzie była branża elektrycznych aut w 2009, a gdzie jest teraz. A technologia nie rozwija się liniowo tylko wykładniczo
  • Odpowiedz
@ZlodziejBilonownic:

Załóżmy 3 zł/litr LPG i spalanie 6l gazu dla Mitsu, w Daci weźmy 80 groszy za kWh i 17,5 kWh/100km.


Typowe, dla spalinowego weźmy wariant optymistyczny i pomińmy spalanie benzynki, dla elektryka zaś jakiś wariant w wersji max :P

Dacia latem zużyje 11-12 kW, w solidne mrozy będzie to max 18 kW, ujemne temperatury u nas to jakieś 2-3 miesiące maksimum, poniżej -10C to wyjdzie pewnie max miesiąc. Reszta to
  • Odpowiedz
@sevenofnine: wziąłem wariant realny w obu przypadkach, ani optymistyczny, ani pesymistyczny. Te 17,5 dla Daci to z testu wykonanego wiosną, przy normalnej, mieszanej jeździe, używając radia. Dla Mitsu podobnie, to są bardzo ekonomiczne auta, przy takim zwykłym użytkowaniu i w zwykłych warunkach to spokojnie zmieścisz się w 5 l benzyny albo 6 l gazu. Tekstu o 18 kW przy mrozach to już nawet nie skomentuję, bo to tak jak pisać, że
  • Odpowiedz
@ZlodziejBilonownic: Ciekawe jak im to wyszło bo mi wychodzi wiosną spokojnie 12kW w cyklu mieszanym.

przy takim zwykłym użytkowaniu i w zwykłych warunkach to spokojnie zmieścisz się w 5 l benzyny albo 6 l gazu.


Oczywiście zgadzam się, i przy takim zwykłym użytkowaniu i zwykłych warunkach będziesz miał te 12kW dla auta klasy Dacii, nie ma szans na 17,5.

no ja nie mam. Mieszkanie w bloku, 3 piętro.


Gdzie mam tą
  • Odpowiedz
@pogop dziś było o tym jak w Polsce auto się zapaliło ile czasu się pali jak ciężko je gasić. Ciągle wraca temat utylizacji baterii. Zima temat sprawności baterii z ogrzewaniem.
Nieeee teraz wykopek będzie gadał ze to wina ładowarek:V
  • Odpowiedz
@pogop: Trochę obiektywizmu by się przydało, panie dioda elektryczna. Jak w tym kraju ma powstać jakakolwiek infrastruktura dla elektryków, jak w tym kraju nie ma nawet elektrowni jądrowej? Dla polaka elektryki jeszcze długo będą jedynie ciekawostką, bo nas na te samochody zwyczajnie nie stać, chyba, że jakieś najtańsze modele, których zasięg pozwala jedynie na miejskie przemieszczanie się. Dużo osób w Polsce mieszka w regionach podmiejskich, czy w ogóle na jakichś zapadłych
  • Odpowiedz
popatrzmy obiektywnie


@WybuchowyCzajnik: dobrze to opisałeś, ale ja bym dodał argument "ogólny". To nie jest tak, ze ludzie przeszli z dorożek na samochody albo ze świec na żarówki bo zdelegalizowano konie bo srały albo świeczki/lampy naftowe bo niebezpieczne. Tyko ludzie sami się zorientowali, że jest to bezpieczniejsze, szybsze, praktyczniejsze, TAŃSZE. Więc nikogo nie trzeba było przekonywać do zmiany.

Współczesny zachwyt elektrykami wziął się z tego, że Tesla miała takie przysieszenie
  • Odpowiedz
Nie jest to jednak wina elektromobilności jako takiej, lecz polityki państwa w tym zakresie.


@pogop: @WybuchowyCzajnik: @MostlyRenegade: japrierdole... A co ma państwo to ładowarek? Przecież to prywatny sektor. Zrobią ładowarki a potem będziecie pisać, że was ruchają na cenie prądu.

Jaki problem kupić ziemię blisko dobrej sieci wysokiego napięcia i postawić kilka ładowarek?
  • Odpowiedz