Wpis z mikrobloga

Mirki, Mirabelki,
Jeździ ktoś z Was nowa mazda 3 skyactive x? Jak spalanie? Jak ogólne opinie o aucie? Opłaca się brać tego automata SKYACTIV-Drive? Na spritmonitorze widzę ze z manualem idzie wycisnąć spalanie poniżej 5,0, ciekawe czy z automatem idzie zejść w okolice 5.

Potrzebuje auto na trasy(A4) z prędkością przelotowa 100-120 km/h i nie wiem czy odchodzić od VAGow na rzecz mazdy.

Albo macie jakieś inne propozycje na auto w trasę do 150k nowe albo w miarę nowe.

#motoryzacja #samochody #mazda #mazda3 #pytanie
  • 32
  • Odpowiedz
@bsuuuh: Nie wiem jak automat, ale lopatki masz od wersji kanjo lub hikari, musisz dopatrzec. Sky-g radzi sobie super na tego typu predkosciach, bo masz aktywne ucinanie cylindrów, czyli przy stalej predkosci jedziesz jak auto z silnikiem 1.0. Sky-x duzo ludzi odradza. Roznica w cenie, koszta konserwacji po utracie gwarancji ze wzgledu na nowa konstrukcje silnika, a podobno wersja 150KM sky-g ma podobna dynamike, co te 180 sky-x. Pojdz na jazde
  • Odpowiedz
@hnq-: jeśli nie poprawili systemu dezaktywacji cylindrów w BP, to ten system tylko denerwuje wibracjami w kabinie.

@bsuuuh: do 150k jest sporo innych aut, które brałbym pod uwagę: octavia, leon, formentor, proceed gt
  • Odpowiedz
@hnq-: @Alpha_Male: jeździłem tą wersja 186 w manualu i dynamika jest OK. Chwilowe spalanie tez nawet fajne bo w jedna stronę na A4 4,6-5,3 a w druga 4,1-4,3 co na cała jazde testowa z 6 wyłączeniami się na autostradę i kilku kilometrowym przejeździe po światłach dało 5,1( i to na 18 calach). Dobry prognostyk na przyszłość ale nadal trochę niepewności. @Krmtzzz No i największa różnica z Vagiem to nie czuć
  • Odpowiedz
@Krmtzzz: Leona mam w zamówieniu od września 21, ale nie ma widoków na bliższa produkcje, zero konkretów i brak gwarancji ceny na dłuższa metę. Dlatego szukam czegoś innego. obecnie na octavię czas oczekiwania 1-1,5 roku. KIA 300-360 dni ale tez warta uwagi. Mazda jednak ma podobno 7 miesięcy i gwarancje ceny.
  • Odpowiedz
@bsuuuh: mazda 3 jest fajna, sam się przymierzałem ale tempo produkcji (w lutym mówili że może w grudniu będzie) plus kilka innych czynników (drogi serwis, czujniki tpms w kołach i średnio dobre wygłuszenie kabiny szczególnie od kół) sprawiły że wybrałem inne auto ostatecznie.

Mazda ma fajnie chodzący manual (krótkie przełożenia) ale automat też fajny.
  • Odpowiedz
@bsuuuh: z automatem raczej liczyłbym się ze spalaniem w okolicach 5,5-6l przynajmniej mi wychodzi takie spalanie.

mechanicznie zero problemów, najlepsze i najładniejsze wnętrze w segmencie, ze wszystkimi systemami 1200 km na strzała to nie problem, wysiadasz na miejscu wypoczęty. z minusów - to jest auto dla dwóch osób, z tyłu nie ma miejsca. no i dla niektórych widoczność do tyłu i martwe pola mogą być problemem.

kupiłem, bo mi się rzygać
  • Odpowiedz
@ksiak: niepotrzebny koszt jeśli chcemy mieć 2 komplety kół co w naszym klimacie jest nadal zalecane jeśli chcemy w zimę bezpiecznie jeździć przy tym jak miasta dbają o sypanie i odśnieżanie.
A jeśli chcemy mieć jeden to przy wymianie opon trzeba bardzo uważać zeby tego nie uszkodzić a na gwarancji najlepiej jechać do ASo co kosztuje sporo i delikatnie mówiąc nie jest blisko zazwyczaj.
Pomiar kół jeśli już musi być bo
  • Odpowiedz
niepotrzebny koszt jeśli chcemy mieć 2 komplety kół co w naszym klimacie jest nadal zalecane jeśli chcemy w zimę bezpiecznie jeździć przy tym jak miasta dbają o sypanie i odśnieżanie.


@Singu__: mam i sobie cenię, wcale nie takie drogie.

A jeśli chcemy mieć jeden to przy wymianie opon trzeba bardzo uważać zeby tego nie uszkodzić a na gwarancji najlepiej jechać do ASo co kosztuje sporo i delikatnie mówiąc nie jest blisko
  • Odpowiedz
@bsuuuh: ja w poniedziałek zamówiłem CX-5 2.0 165 KM w automacie (jest gwarancja ceny i termin dostawy na maksymalnie 30.09.2023, auto będzie produkowane w 06.2023), wbrew pozorm nie jest taki muł i całkiem przyjemnie się jeździ. Wiadomo to nie jest król lewego pasa, ale podczas testów miałem spalanie w granicy 8 litrów na 100 km.

PS
Też przeszedłem z VAGa (od 2009 miałem tylko VW i Audi).
  • Odpowiedz
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

@ksiak: 1)/2) jest drogie i upierdliwe. Tek, wulkanizator zwykle wie że to może być i uważa ale i tak te tpms się psują i zazwyczaj 4-5 lat i trzeba wymieniać.
Problem nie leży w zaworze a w samym czujniku który od zdejmowania opon też może się uszkodzić.

3) nic się nie rozkalibrowuje przy pomiarze z abs a plus jest taki że jest to rozwiązanie bezkosztowe a jego przydatność jest taka sama
  • Odpowiedz
1)/2) jest drogie i upierdliwe. Tek, wulkanizator zwykle wie że to może być i uważa ale i tak te tpms się psują i zazwyczaj 4-5 lat i trzeba wymieniać.

Problem nie leży w zaworze a w samym czujniku który od zdejmowania opon też może się uszkodzić.


@Singu__: z tego co się orientuje to problem jest głównie w zaworze, jeszcze nie wymieniałem ale dopiero 5 rok leci.

3) nic się nie rozkalibrowuje
  • Odpowiedz
@ksiak: 1) problemy są nie w zaworkach (tu też ale rzadko raczej) a w delikatności tych czujników i we wbudowanej baterii w czujnikach - to wytrzymuje tak do 6 lat choć może być krócej jeśli jest dużo jeżdżone km a wymienić zwykle baterii się nie da bo to wszystko klejone (Co jest logiczne no bo musi wytrzymywać niezbyt sprzyjające warunki atmosferyczne).

2) Nie słyszałem by się takie rzeczy działy chyba że
  • Odpowiedz
1) problemy są nie w zaworkach (tu też ale rzadko raczej) a w delikatności tych czujników i we wbudowanej baterii w czujnikach - to wytrzymuje tak do 6 lat choć może być krócej jeśli jest dużo jeżdżone km a wymienić zwykle baterii się nie da bo to wszystko klejone (Co jest logiczne no bo musi wytrzymywać niezbyt sprzyjające warunki atmosferyczne).


@Singu__: no i nadal pytam. Gdzie widzisz problem? Czujnik kosztuje około
  • Odpowiedz
  • 1
@Krmtzzz: Hikari to trochę jak dla mnie fanaberia. Jako ze zamierzam robić nim min. 50k km rocznie to poszedłem na kompromis, Skyactive X 186KM, KANJO, sedan, manual i… oczywiście ze czerwony.
@Singu__ @tobiasty
  • Odpowiedz