Wpis z mikrobloga

W grudniu przedłużyłem umowę z #vectra na dwa lata, a dzisiaj dostaję maila, że waloryzują umowę z powodu inflacji i będę płacił wyższy abonament. Co więcej, twierdzą, że nie stanowi to zmiany warunków umowy i nie daje powodu do rozwiązania umowy. Jakim cudem zmiana opłaty nie jest zmianą warunków umowy?
Zmiana niby tylko o 14%, więc niedużo, ale chodzi o sam fakt takiego działania.

Właśnie na @Wirtualnemedia_pl przeczytałem, że:

Klienci byli informowani o zapisach w umowach umożliwiających waloryzację opłat podczas podpisywania nowych lub zmiany aktualnych umów z Vectra - wyjaśnia Vectra.


Otóż, kurde, nie. Nikt podczas przedłużania umowy nie zająknął się nawet słowem, że istnieje jakaś możliwość waloryzacji opłaty w trakcie trwania umowy. Co to ma w ogóle znaczyć? Zmieniają opłatę w trakcie trwania umowy i twierdzą, że tak po prostu mogą? Jaką mam gwarancję, że za pół roku nie zmienią abonamentu o 200%, bo tak?

#prawo #pytanie #internet
  • 50
@Majku_: Będą szli w zaparte. Na #pepper już niektórzy załączali w komentarzach odpowiedzi na reklamację. Sam również składałem taką reklamację w związku z tym iż zawarłem z nimi umowę na telefonie komórkową, umowa również na 2 lata.
@Benzen: Widzisz tylko, ja np. nie ośmielam się kwestionować samego istnienia klauzuli waloryzacyjnej w umowie. Nie sposób nie zgodzić się, że przynajmniej w znakomitej większości osoby, które zdecydowały się na zawarcie umowy były świadome obecności tego zapisu.

W przypadku sprzedawanej przez #vectra oferty telefonii komórkowej mam jednak zastrzeżenia co do braku jakiejkolwiek etyki, moralności i wreszcie zwykłej przyzwoitości ze strony Operatora #vectra.

Na uwagę zasługuje fakt iż zarówno w ciągu
@sodapro: ech, można było się tego spodziewać. Przecież rozesłali te maile do tysięcy abonentów i na pewno dobrze się przygotowali. Ale próbować trzeba. Na pewno za dwa lata umowy z Vectrą nie przedłużę.
@Majku_: Maile? Ja żadnego takiego maila nie dostałem. Być może dlatego iż zamówione przeze mnie usługa pod koniec grudnia 2022 roku, to pierwsza moja usługa u tego Operatora, pierwsza styczność z #vectra. W takim razie dlaczego nie dopełnili obowiązku i nie załączyli treści tego maila przy atrakcyjnej ofercie promocyjnej, aby uprzedzić o tym fakcie chociażby nowych Abonentów. Co warte uwagi, klauzule waloryzacyjne są wprowadzane do umów już od dłuższego czasu,
@sodapro: nie wiem, być może wysyłają partiami, albo w ogóle mają jakieś inne kryteria. Ja swoją umowę przecież przedłużyłem kilka tygodni temu, na początku grudnia. Możliwe też, że żadnego maila nie dostaniesz, nie mam pojęcia.
Dla mnie sam fakt istnienia takiej klauzuli jest nieporozumieniem, co wyjaśniłem w reklamacji. Bo, na rozsądek, jak zmiana wysokości abonamentu nie jest zmianą warunków umowy. Przecież to jeden z podstawowych elementów umowy - kwota za świadczoną
@wujroman @Sloneczko @vornikor @sodapro @Majku_:

Oprócz składania reklamacji oraz pisania skarg do UKE i UOKiK-u proponuję jeszcze napisać do Macieja Samcika prowadzącego portal Subiektywnie o finansach. Pan Maciej z ekipą lubią takie tematy, bo im kliki lecą, a dzięki zasięgom, potrafią mieć jakiś wpływ. Ostatnio nawet pisali o klauzuli waloryzacyjnej wprowadzonej przez Multimedia (należące do Vectry):
https://subiektywnieofinansach.pl/sposob-na-podwyzszanie-cen-klauzula-waloryzacyjna/

Co prawda nie wygląda na to, że Vectra się ugnie, ale teraz chodzi o
@mjjm: oho, dzięki. Bardzo się cieszę, że sprawa zatacza szerokie kręgi. Ja poczekam na odpowiedź co do mojej reklamacji, być może skarga do UKE i dalej nie będzie potrzebna, ale niezależnie do wyniku, napiszę do Pana Maćka, zrobi z tym, co zechce. Dzięki za linki :)