Wpis z mikrobloga

Wrzucam ciekawostkę. Na podglądzie w geoportalu Lublin jest częściowo widoczne planowane skrzyżowanie Sowińskiego/Filaretów/Głęboka. Takie były plany, czyli rondo Głęboka/Sowińskiego wraz z łącznikiem z Filaretów, która to ulica miała iśc estakadą do Sowińskiego. Naniosłem w paincie kolorki: brązowy - Filaretów, niebieski - Głęboka, Żółty - Sowińskiego (tak, w planach ma iśc do Zana, fioletowy - łączniki do Filaretów.

Metropolitarnie to wygląda. Stąd się właśnie wzięło pojęcie estakady na Filaretów. Nie ma szans aby to powstało, ale wrzucam jako ciekawostkę. Dlatego jest tyle miejsca między os. Piastowskim a Głęboką oraz np. na Sowińskiego między ulicą a parkiem. Tłumaczy to powód rezygnacji z przedłużenia Sowińskiego do Zana, bo wtedy trzeba zbudować rondo z Głęboką.

#lublin
Pobierz Pituch - Wrzucam ciekawostkę.  Na podglądzie w geoportalu Lublin jest  częściowo wido...
źródło: filaretow
  • 20
@ondraszek: ekhem.... aktywiści i mieszkańcy. Nie pozwolili na wycinkę nielegalnie zasadzonych drzew w pasie drogowym. Tak samo mieli robić Glęboką, ale tak zgadłeś, to samo xD No ale przynajmniej Czechów ma równe ulice :P

@LubieSzaszylkiZLublina dokładnie tego nie widać, ale wyprostują Filaretów i będzie jedno skrzyżowanie filaretów/Sowińskiego/Głęboka.

Przedłużenie Sowińskiego do Zana odrzucone. Tzn nie jest planowane. Najlepsze jest to, że wybudowali blok tak jakby ulica miała powstać.

Ja to bym widział
@Pituch: Wiem, edytowałam i napisałem trochę jaśniej :) Gdzieś za czasów studiów się o tym dowiedziałem jak chodziłem na Glinianą na zajęcia z chemii organicznej.
Według mnie to skrzyżowanie jaki odrzucone przedłużenie Sowińskiego do Zana byłoby strzałem w dziesiątkę.
@Fako: Odrzucenie tak pod warunkiem:

1) poszerzenia Głębokiej
2) faktycznie wyprostowania Filaretów
3) poszerzeniem Nadbystrzyckiej przy Polibudzie.
@Pituch: Łooo Panie a ile to drzew trzeba wyciąć! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Głęboka i Nadbystrzycka i tak wymagają remontu. Coś wiesz na ten temat?
@Pituch "wyprostowanie" Filaretów obecnie nie ma sensu.
Ponieważ po otwarciu Mazowieckiego oraz wiaduktu na Solidarności, szybciej jest dojechać z Czechowa na Czuby dookoła.
Dzięki temu też zmniejszyły się korki na Sowińskiego i Filaretów (to już nie te korki co 5-10 lat temu).

@ondraszek: zabrakło pieniędzy (dotacja z UE nie wystarczyła by) na remont Sowińskiego na odcinku od Racławickich do Głębokiej.. Dlatego miasto zrezygnowało z remontu Sowińskiego.

Osobiście uważam, że bardzo dobrze.
Pobierz camddn - @Pituch "wyprostowanie" Filaretów obecnie nie ma sensu.
Ponieważ po otwarciu...
źródło: cyfjRVe
@camddn nom, miasto zrezygnowalo ale podejrzewam że dofinansowanie było na całość, Racławickie, Sowińskiego.... ;) nawet w okolicy akademików "coś" miało być ;)
takie moje prywatne zdanie.
co do Sowińskiego, przejazd w stronę głębokiej jest łatwiejszy niż w stronę Poniatowskiego, takie moje odczucie
poszerzenie nie jest potrzebne? może jest, biorąc dofinansowanie trzeba zbudować bus pas i sygnalizację świetlna na skrzyżowaniu z Radziszewskiego oraz ścieżki rowerowe. Do tego warto zbudować druga kładkę i wyłączyć
@ondraszek: Poszerzenie nie dojdzie do skutku choćby z tego względu, że UE nie da kasy na poszerzenie bez budowy buspasów (i ścieżek rowerowych).
Z kolei dobudowanie buspasów na Sowińskiego nic nie zmieni (pod kątem kierowców osobówek).
Żeby coś zmieniło trzeba by dodać po 2 pasy z każdej strony (jeden buspas i jeden zwykły). Wówczas ze śródmiejskiej ulicy zrobilibyśmy drugą Aleję Tysiąclecia (na szerokość).

Jedyne sensowne rozwiązanie, które już kilka lat temu
@ondraszek: Zgadzam się, a wówczas taka przebudowa nic nie zmieni (pod względem zmniejszenia korków).
Dlatego Miasto powinno wymienić "dywanik" (nawierzchnię) na Sowińskiego (z własnych środków), i będzie spokój na następne 10 lat. Będzie taniej niż przebudowa/rozbudowa, i równiej (niż obecnie).
@camddn: Głęboka musi byc poszerzona z tego powodu, że w przyszłości jak ją połączą z rondem pniaka - będzie najkrótsza i najszybszą drogą do dworca od tamtej strony.

Dziwi cię, że w godzinach szczytu lepiej jechał na około na czuby? Sowińskiego to wąskie gardło, dorobienie buspasów juz usprawni ruch, bo dużo aut skręca w Radziszewskiego.

Z Nadbystrzycką to nierealne wiem.

Najpilniejsze drogi na południu to przedłużenie Zana do LL80 (potem do
@Pituch @camddn otóż to, jak remont to już z wymianą całej konstrukcji jezdni a wtedy to już odrazu i sieci.
Pod Sowińskiego i innymi w okolicy jest bruk z kamieni rzecznych, frezu i nowej ścieralnej raczej się nie zrobi ;)
@ondraszek: jaki jest burdel pokazały Racławickie. Niewybuchy itd :P Podobnie jest ponoć pod Kraśnicka przy skrzyżowaniu z Głębokiej.

Swoją drogą ktoś mi kiedyś mówił, że gdyby kopali głębiej na Racławickich to by mogli nawet czołg wykopać xd
@Pituch: Bez rozpisywania się chciałem tylko dopowiedzieć, że screena gdzie google rekomendował dojazd z Czechowa na Czuby przez Solidarności i Mazowieckiego nie robiłem w "godzinach szczytu", tylko o 9:50.
Także tego...

Jeszcze jedno: buspasy (na Sowińskiego) nic nie usprawnią (pod katem osobówek), gdyż podczas popołudniowych korków znacznie więcej aut wyjeżdża z Radziszewskiego (i przyległych uliczek/parkingów), niż skręca tam z Sowińskiego.
Co powoduje zwiększony ruch (a tym samym zatory/korki) na Sowińskiego.
Do