Wpis z mikrobloga

Serwus rowerowe świry,
Mam być może dziwne pytanie. Jeżdżę na codzien na stary rowerze górskim Kross Hexagon 2.0 ale w zasadzie tylko po ścieżkach asfaltowych typu Dunajec Velo i po mieście. Na płaskim asfalcie utrzymuję prędkość około 19-20 km/h bez większego wysiłku po 2-3h.
Jaką średnią prędkość pozwoliłbym mi utrzymać Gravel lub szosa na takich odcinkach przy takim samym wysiłku zakładając że, będzie to rower z niższej półki w budżecie powiedzmy do 4k?
#rower #szosa #gravel
  • 7
@respy: szosa na gładkim 28c-32c pewnie łatwiej przyspiesza niż gravel z szerszym, bardziej terenowym bieżnikiem. Zależy co to za trasy i jak często zatrzymujesz się i ruszasz (a w mieście znacznie obniża to średnią), ale pewnie 25 km/h do osiągnięcia. Przede wszystkim różnica będzie przy większych prędkościach, gdzie opory powietrza odgrywają większą rolę. Pozycja na wąskiej kierownicy jest o wiele lepsza pod względem aero.
@respy: "taki sam wysiłek" to pojęcie względne. Przeciętny gravel będzie lżejszy, niż ten hexagon, ale opony nadal nie będą pomyślane pod kątem prędkości, więc będzie szybciej, może z 23-26 km/h, w zależności, jaką masz nogę. Szosa będzie jeszcze trochę lżejsza + wąskie opony też dołożą się do szybszej jazdy, więc tu się można spodziewać jakichś 25-28 km/h, może i więcej. Naprawdę sporo czynników rzutuje na finalny rezultat. Zerknąłem sobie na swoje
  • 0
Dzięki panowie, o taką odpowiedź mi chodziło. Nie miałem kompletnego wyobrażenia co do prędkości pomiędzy rowerami a teraz rozumiem że, ta różnica nie będzie tak ogromna jak mi się wydawało.
@respy ostatnio przeglądałem sobie historię aktywności na Stravie i wychodzi mi że na szosie 7kg średnie na wyrypach po kwadraty miałem w okolicach 25-28km/h, zaś na MTB 16kg było to 17-19km/h. Teraz złożyłem sobie budżetowego gravela 10kg i liczę na to że średnie będą w okolicach 22-24km/h.