Wpis z mikrobloga

Bylem dzisiaj w diverse. Pomierzylem i kupilem co chcialem natomiast jedna rzecz mi sie rzucila w oczy. Po dokonaniu zakupu baba mi powiedziala, ze mam 14 dni na zwrot towaru w razie jakby mi cos nie pasowalo a zwrot zostanie wykonany na karte podarunkowa. Dlaczego UOKiK od tylu lat z tym oszukanczym procederem nic nie robi? Dlaczego wiele firm glownie tych sprzedajacych odziez i to te najwieksze sieciowki wciskaja ludziom kase ze zwrotu na karte podarunkowa a nie oddaja zwykla gotowke? Przeciez to jest nielegalne.

Jakby sie z nimi wyklocic i postraszyc UOKiK to podejrzewam, ze po jakims kontakcie z kierownkiem pewnie by w koncu oddali pieniadze do reki ale jak komus sie nie chce wyklocac albo po prostu jest mniej zaradny to go przekreca z tym zwrotem na karte podarunkowa. W ogole to ktos z was kiedys cos zglaszal do tego UOKiK i moze powiedziec jak dziala ta organizacja? Pomaga cos czy dziala jak wszystko w tych osranym chlewie o nazwie Polska czyli jest ale tylko teorytycznie a Grazynom ktore tam pracuja nic sie nie chce zrobic?

A moze wy robiliscie wlasnie jakies zwroty w sieciowkach i tez wam probowali wcisnac karte podarunkowa? Moze macie jakies doswiadczenia? Nie rozumiem dlaczego jak kupuje telefon, telewizor czy lodowke to te wszystkie firmy normalnie oddaja kase a te dziady, oszusty co sprzedaja ubrania wciskaja te karty podarunkowe bo to juz nie pierwsza firma od ktorej slysze ten przekret.
#prawo #pieniadze #podatki #modameska #moda #streetwear #pytanie #afera #ciekawostki
kamil-tika - Bylem dzisiaj w diverse. Pomierzylem i kupilem co chcialem natomiast jed...

źródło: Screenshot 2023-06-05 17-31-04

Pobierz
  • 109
@emesc: tyle, ze tak jak wyzej napisalem ja jednak wole jak robie zwrot bo towar jest wadliwy po prostu go oddac i tyle i dostac hajs a nie sie bujac z jakimis reklamacjami i uzasadniac, ze kupilem kurtke a z niej pierz wychodzi i oni wtedy sobie beda dumac czy mam racje czy nie. Albo powiedza, ze mi wymienia na inna taka sama kurtke jak wszystkie beda mialy powiedzmy taka przypadlosc.
Rozne sa sytuacje a ja nie mam zamiaru byc pozniej na uwiezi z ich karta podarunkowa.


@kamil-tika: to tam nie kupuj a na wady składaj reklamację z żądaniem zwrotu gotówki (choć przy pierwszej wymianie czy dwóch mogą wymienić na nowy towar). Widzę, że Pan wyszkolony na zasadach allegro - oddaję zepsute i chj mnie to interesuje xD
DAWAC WIECEJ ROBACKICH KOMENTARZY DO USUNIECIA. POKAZCIE CO POTRAFICIE. POKAZCIE NA CO WAS PIWNICZAKI WYKOPKOWI STAC. To jest wlasnie ta gorsza czesc wykopu przez ktora wstyd sie przyznac komus, ze sie ma tu konto. Male zawistne robaki xD
@zgreddo: oddaje w pelni sprawna koszulke bo od razu sie komus np. na prezent nie spodobala i chce za nia dostac gotowke a nie szarpac sie z karta podarunkowa. Strasznie dziwne w cywilizowanym swiecie widze jest to dla niektorych.
oddaje w pelni sprawna koszulke bo od razu sie komus np. na prezent nie spodobala


@kamil-tika: kupiles? kupiles. To sobie sprzedaj, a nie przerzucasz problem na sprzedawcę związany z faktem, że nie wiesz co komu kupić na urodziny. Chj sprzedawcy interesuje komu, na jaką okazję i po co coś kupujesz. Kupując nabywasz rzecz, prawa i obowiązki. Iksde, aż mi trudno uwierzyć że się na tak oczywistego bajta dałem złapać xD
@kamil-tika: To, że w ogóle przyjmują zwrot zakupionego stacjonarnie towaru jest tylko ich dobrą wolą i na pewno w regulaminie mają zapis o karcie podarunkowej. W przypadku wykrycia wady przysługuje klientowi rękojmia, która w pierwszej kolejności polega na wymianie towaru na wolny od wad, a dopiero w przypadku drugiego wykrycia wady lub braku możliwości wymiany, zwrocie pieniędzy. Nie musisz się godzić na kartę podarunkową, którą proponują, ale nie mają obowiązku oddawania
@kamil-tika no dobra ale to że Ty coś wolisz to nie znaczy że masz do tego prawo :)
Gdy kupujesz przez neta to owszem, masz prawo do 14 dni zwrócić towar bez podawania przyczyny.

Gdy kupujesz w sklepie stacjonarnym to o ile towar nie jest wadliwy to sklep po prostu w ogóle nie ma obowiązku przyjmować zwrotu.

"Ja kupujac jakis towar chce miec bezpieczna opcje zeby go sobie zwrocic" - to kupuj
@kamil-tika: Mnie dziwi coś innego. Skoro żyjemy w czasach powszechności mediów społecznościowych i ich wielkiej wagi to dlaczego internet nie kipi od oddolnych inicjatyw obywatelskich wymierzonych w robienie w #!$%@? klienta na każdym kroku i to takich, które byłby wymierzone ostro w konkretnych sprzedawców? Ogólnie strasznie słabo to wygląda.
@SarahC: Generalnie problem ze zwrotami w Polsce był/jest taki, że swojego czasu masowo różni wręcz jakby te rzeczy wypożyczali nie kupowali i oddawali za dwa dni po imprezie albo do sesji zdjęciowych brali a sklepy zaczęły widzieć problem więc powiedziały nie i tyle.
@kamil-tika to nie żadna tajemnica tylko takie jest prawo :)))
Nawet jak masz wadliwy towar to sprzedawca ma pełne prawo najpierw dokonać jego naprawy albo wymienić na coś innego. Nie na tym polega biznes żebyś ty coś sobie brał a potem oddawał i miał zwracana kasę.
Jak już wyżej ci koledzy wytłumaczyli takie wychodzenie na przeciw klientowi było masowo wykorzystywane przez ludzi wiec sklepy wprowadziły swoje zasady i tyle.

Jesli tak bardzo
@Notes: To ja teraz ci powiem jaka ja mialem sytuacje i co ty/wy bys/byscie w niej zrobili. Kupilem pare lat temu telefon za kilka k. To byl samsung s2 w tamtym czasie rarytasik. Nowka sztuka z xkom. Problem byl taki, ze ten tel byl wadliwy bo bateria trzymala okolo 30 min. Stanalem wiec przed decyzja czy sie przyznac do tego i im oddac czy tez zwrocic bez przyczyny. Wybralem zwrot bez