Wpis z mikrobloga

Chcę stworzyć aplikacje do treningów, najlepiej międzyplatformową (Android i IOS).

Nie wiem w jaką technologię iść #flutter czy #kmm (kotlin multiplatform mobile)? Nigdy wcześniej się nie bawiłem w #mobiledev.

Chcę, żeby apka zrobiona tak prosto jak się da, ale nie bardziej. Zależy mi na zrobieniu ładnego UI. Będzie miała prosty navbar, historię treningów i tworzenie własnego planu treningowego.

#programowanie #programista15k #kotlin #dart
  • 8
  • Odpowiedz
@jakuzii: a tak z ciekawości, co jest celem całego przedsięwzięcia?

Jesteś gościem który ćwiczy?
Czy może to trening programowania?
Czy może biznes?

bo pierwsze, to poszukaj sobie jakiejś apki, jest tego setki.
jeśli chodzi o drugie, to nie ma znaczenia, skoro i tak nie bawiłeś się w mobildev, zrób cokolwiek.
jeśli trzecie, to raczej powinieneś zacząć od potrzeb klientów
  • Odpowiedz
@jakuzii: jesli chodzi o flutter vs kmm, to flutter jest obecnie modny (duzo znajomych devow sie go uczy) i bedzie na niego troche ofert pracy, ale czy utrzyma sie na dluzej nie wiadomo. Pelno bylo takich frameworkow.
  • Odpowiedz
@jakuzii: Przy flutterze masz jeszcze mozliwosc zrobienia z niej webowke albo nawet desktopa. To jest chyba wybór personalny, który język i sposób budowania UI jest Tobie bliższy. Ja sam osobiście pracuje na codzień we Flutterze, ale nie ograniczam się do uczenia innych rozwiązań.

EDIT. Chociaż jak teraz sprawdziłem to w Kotlin Multiplatform też zrobisz webówke i desktopa, a więc nie ma żadnych różnic.
  • Odpowiedz
  • 1
@Mutare_mundi: Ćwiczę! Po prostu każda z aplikacji jaką widziałem jest rozbudowana za bardzo w niektórych kwestiach (media społecznościowe na aplikacji do treningów? XD, zbyt skomplikowane UI) albo za mało rozbudowana jak chodzi o tworzenie planu treningowego.

Programuje od długiego czasu hobbystycznie, bardziej się zajmuję algorytmiką, python, ML, proste gierki 2D, a teraz chcę spróbować mobile dev.

@pabisbar @dom3lek Chodzi mi o to co będzie prostsze do zaczęcia, co jest bardziej "błędo-odporne"
  • Odpowiedz
@jakuzii: Flutter jest dość ustabilizowany na chwilę obecną z dobrą dokumentacją i community. We flutterze UI tworzy się pisząc kod. Są takie rozwiązania jak FlutterFlow, ale ograniczyłbym się do tworzenia w IDE. Jeśli bliższy Ci jest Kotlin to poszedłbym w Kotlin Multiplaform, natomiast jeśli nie ograniczasz się do nowych języków to poszedłbym w Fluttera.
  • Odpowiedz
Jako programista Androida powiem, że KMM jeszcze potrzebuje nieco czasu. JetBrains pisało, że do grudnia tego roku mają wypuścić wersję stable. Na razie jednak flutter dla multiplatformowosci
  • Odpowiedz