Wpis z mikrobloga

Siema Mirki, piszę bo mam rozkminę

TLDR; Pracuję jako programista, robić magisterkę z informatyki czy olać

Ogólnie #studbaza i po następnym semestrze kończę inżynierkę z informatyki. Od trochę ponad roku pracuję w zawodzie głównie klepiąc kod w Javie - jak mam wolne to full time, w semestrze uśredniając jakieś 3/4 etatu (studia dzienne). I tu się pojawia dylemat pod nazwą #magisterka

Nie ukrywam że dziennych szczególnie nie rozważam bo fajnie jakby nabijać sobie pełnoprawnego expa i przy okazji nie musieć aż tak żonglować godzinami, więc planuję pójść na zaoczne - także wybór jest raczej między zaocznymi a skończeniem studiów. Widzę to z grubsza tak

Plusy dodatnie pójścia teraz na zaoczną magisterkę:
- jakiś tam rozwój osobisty i poszerzanie wiedzy
- możliwość wbicia się w jakąś speckę w której nie mam aktualnie istotnych kompetencji, typu cybersec czy SI
- będę mieć dyplom który może teraz się nie przyda jakoś bardzo, ale za X lat jego brak może mnie ugryźć w tyłek (fajna oferta z państwówki/pozycja zarządcza/zbiurokratyzowane korpo/inflacja tytułu inżyniera, cokolwiek)
- status studenta i profity z niego wynikające (zniżki, licencje na soft, abusowanie umowy zlecenia przez brak ZUSu i innych składek zamiast B2B/UOP)
- będzie wpadać stypendium, przynajmniej przez pierwszy semestr - dużo to nie jest ale na obecnej uczelni pokrywałoby ~50% czesnego na zaocznych
- nie oszukuję się, jak teraz nie zrobię z rozpędu to pewnie nie będzie mi się chciało wrócić

Plusy ujemne:
- mniej czasu wolnego
- mniej czasu na rozwój w dziedzinach które mnie interesują a niekoniecznie będą powiązane z aktualnymi zajęciami
- pewnie przebijanie się przez przynajmniej kilka mało przydatnych przedmiotów (na inżynierskich różnie było, część faktycznie ciekawa i/lub taka, że tą wiedzę wykorzystałem, część standardowo)
- czesne