Wpis z mikrobloga

Na zimnym silniku w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego brakuje płynu (około 300-400ml). Po rozgrzaniu w zbiorniczku wywala płyn ponad max. Jak na zimnym silniku uzupełnię płyn do miejsca wskazanego na zbiorniku, to po rozgrzaniu płyn wywala rurką upustową z boku zbiornika.

Wiem rozszerzalność cieplna płynu itp, ale czy to normalne? Silnik mi się nie przegrzewa, choć tego nie wiem, bo nie mam wskaźnika temperatury tylko kontrolkę na desce.
Uszczelkę pod głowicą też wykluczam. Majonezu po korkiem nie ma, a w płynie chłodniczym nie ma spalin.

Corsa D
1.4 90km
Z 14 XEP

#pytanie #mechanikasamochodowa #mechanika #samochody #opel
  • 22
  • Odpowiedz
@GwachQar Może masz jakąś nieszczelność, a ten układ działa pod pewnym ciśnieniem. Jeśli nie będzie ciśnienia to może właśnie zmieniać się jego ilość, o ile to nie uszczelka lub tuleja.
  • Odpowiedz
  • 0
@n_____S Tak myślę, że wywala, bo zauważyłem jak troszeczkę kapie z tej rureczki. W każdym bądź razie musi chyba uciekać tą drogą, bo po rozgrzaniu wywala płyn ponad max, a jak stoi przez noc to poziom płynu spada, a jak się nagrzeje to znowu wzrasta.
  • Odpowiedz
@GwachQar: miałem podobnie w A3 8L, wywalało płyn tą rurką upustową, poza tym zero objawów uszczelki pod głowicą ale to była jednak ona ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Sprawdzałeś czy ciśnienie rano w zbiorniczku na przykład jest jeszcze jak korek odkręcasz?
  • Odpowiedz
  • 0
@rajman Tak miałem robiony jakiś czas temu test, bo olej mieszał się z płynem. Okazało się, że jest uszczelka przy rozrządzie i tam zachodziło mieszanie. Po wymianie uszczelki olej czysty.

Zimą miałem dziurę w jednym wężu + wymieniany miałem termostat oraz płukany układ.
  • Odpowiedz
  • 0
@BeatsByDre No właśnie korek mechanik zgubił i założył jakiś inny, ale no niby pasuje.
Wcześniej miałem żółty, a teraz mam czarny. W każdym bądź razie dziwnie się go zakręca, bo on się kręci jakoś dziwnie. Nie wiem jakby miał nieskończony gwint, ale ciśnienie trzyma.
  • Odpowiedz
@GwachQar Skoro nie da się go dokręcić to może właśnie nie trzyma. Jeśli masz dobry gwint na zbiorniczku to kup właściwy korek. W niektórych układach jest tam ponad 1,5 bara.
  • Odpowiedz
  • 0
@BeatsByDre

Ale jak go odkręcam jak trochę ostygnie to zasyczy troszeczkę, ale dobra sprawdzę z tym korkiem.

A korek powinien być dokręcony do końca? Bo go kręcę kręcę o końca nie widać. A jak odkręcam to tak samo, pół minuty muszę kręcić i ciągnąć do góry
  • Odpowiedz
@GwachQar Tak, do końca. On sam trzyma ciśnienie i musi być dokręcony. A jeśli nie korek to trzeba szukać innej nieszczelności. Nabić ciśnienie i szukać gdzie ucieka płyn. O ile z silnikiem wszystko w porządku. I jeśli masz już zepsuty gwint na zbiorniczku to wtedy nie dokręcisz nawet nowego. Trzeba zbiorniczek zmienić
  • Odpowiedz
  • 1
@n_____S @BeatsByDre @rajman @pitkupitku @cacyyy @Malinowy___Nos @Pangia

UPDATE. Poziom płynu jest cacy po dokręceniu korka, ale teraz się jeszcze okazało, że płyn #!$%@? przez wąż. Na zdjęciu widać zardzewiałą opaskę zaciskową. W dodatku z nawiewów leci niestabilne powietrze. Po ustawieniu na 25-26 stopni przez chwilę wali ciepłem, a później letnim.
Woda kapie na pasek, a na dole silnika jest kałuża z płynu chłodniczego. No także tego...
GwachQar - @n____S  @BeatsByDre  @rajman  @pitkupitku  @cacyyy  @Malinowy__Nos  @Pang...

źródło: temp_file2280493938621176049

Pobierz
  • Odpowiedz
@GwachQar Zmień ta opaskę. Układ jeszcze może być zapowietrzony jeśli coś jest nie tak z ciepłym powietrzem. Ustaw maksymalny nawiew i maksymalną temperaturę i powinno się odpowietrzyć. Może trzeba będzie dolać płynu jeszcze
  • Odpowiedz
  • 0
@BeatsByDre Nie jeżdżę nim do momentu aż nie oddam go do mechanika. Jutro się będę umawiał, bo jeszcze mam filtry, oleje do wymiany, stuka mi coś w zawieszeniu a przegląd się zbliża xD
  • Odpowiedz