Wpis z mikrobloga

Jak wygląda prawo w gwarancji? Zgłosiłem słuchawki z tytułu gwarancji. Przez 14 dni sklep oraz serwis milczeli. Zadzwoniłem 14 dnia i powiedziałem, że skoro siedzą cicho, to chce zwrotu pieniędzy. Sklep i serwis bronią się, że nie mam do tego prawa, ponieważ obowiązuje w gwarancji to co jest napisane w karcie gwarancyjnej. No okej.
Sprawdzam kartę gwarancyjna, a tam cisza ile mają czasu. Za to na stronie UKOiK jest określone:

Gwarant musi wykonać swoje obowiązki – np. naprawić lub wymienić towar – w terminie wskazanym w oświadczeniu gwarancyjnym. Jeżeli nie określono tego czasu, powinien uczynić to niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia dostarczenia mu towaru przez konsumenta.

No więc dla mnie jest logiczne, że skoro sami się nie określili, to prawo jest po mojej stronie, a dodatkowo na stronie Logitecha jest taka wzmianka:

Statutowe prawa konsumenta. Wszyscy konsumenci mają wszelkie prawa wynikające z obowiązujących w danym kraju przepisów ochrony konsumenta. Postanowienia ograniczonej gwarancji w żadnym stopniu nie umniejszają tych praw.


Kto w tej sytuacji ma racje?

#prawo #logitech #rtveuroagd #kiciochpyta #pomocy
  • 9
@Adolf_Cartman: Do końca to ani ty ani oni. Ty nie masz bo po 14 dniach nie traktuje się przy gwarancji roszczenia jako uznanego a oni ze nie musza tego naprawić szybciej niż 14 dni ale w zasadzie konsekwencje za przekroczenie tego terminu są żadne
@Adolf_Cartman: to działa tylko przy rękojmi:

Art. 561. KC Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

Proponuję złożyć drugie zgłoszenie, tym razem z tytułu rękojmi. Jeżeli chodzi o tę sprawę, możesz wytoczyć im sprawę
@Adams_GA: no dobra, to w takim razie po co wzmianka

Jeżeli nie określono tego czasu, powinien uczynić to niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia dostarczenia mu towaru przez konsumenta.


czy odnoszą się do tego, że muszą to zrobić, jeżeli gwarancja została rozpatrzona pozytywnie tzn. na moją korzyść?

Wg mnie skoro nie ma określeń w regulaminie producenta, to oznacza, że muszą do 14 dni odpowiedzieć, poinformować
to w takim razie po co wzmianka


@Adolf_Cartman: po to że mają na to 14 dni, ale jak tego nie zrobią w 14 dni, to w zasadzie jedynie popadają w zwłokę i miałbyś jakieś roszczenie odszkodowawcze załóżmy, że nie wiem te słuchawki są ci niezbędne do pracy bo jesteś muzykiem i musiałeś wynająć inne po tych 14 dniach żeby móc zarabiać. Ale to skrajne przypadki.
@muse: @Karoleer @graf_zero czyli zwłoka występuje, tylko podczas rękojmi, a nie gwarancji? Z tytułu gwarancji nie ma konsekwencji? W takim razie skoro nie określają dokładnych zasad, a termin minął, to co wtedy? W napisane jest tak, żeby człowiek nie czekał w nieskończoność na odpowiedź?