Wpis z mikrobloga

@Qlien ma on sens i to duży, został on stworzony aby objąć może 5% developerów

wystarczy poczytać o co chodzi i wykonać obliczenia jak przekłada się to na opłaty teraz a jak było przedtem

jest kilka rzeczy które mogą stworzyć problem, ale raczej to ogarną
@happy_shroom:

ma on sens i to duży, został on stworzony aby objąć może 5% developerów


XD

Jeśli chcą sciągać kasę to zamiast wprowadzać opłatę od instalacji powinni wprowadzić opłatę od kupionej kopii gry, ale taki system już chyba mają xD

Skoro już się wycofali z pomysłu nabijania opłat za ponowne instalacje (dopiero dzisiaj o tym napisali) to znaczy, że ten podatek najbardziej dotknie gry mobilne. Bo niektóre studia są w stanie
ma on sens i to duży, został on stworzony aby objąć może 5% developerów


@happy_shroom: Czyli praktycznie dla wszystkich którzy mają przychody pozwalające na przeżycie z tworzenia gier xd

wystarczy poczytać o co chodzi i wykonać obliczenia jak przekłada się to na opłaty teraz a jak było przedtem


@happy_shroom: no właśnie wychodzi na to, że w przeciwieństwie do Ciebie przeczytałem

jest kilka rzeczy które mogą stworzyć problem, ale raczej to
@Qlien no to jak czytałeś to powiedz mi co jest złego w tym systemie?

zakładam, że wiesz, że w przypadku dużych gier (a właśnie w nie jest celowana ta zmiana) prowizja unity wyniesie ZNACZNIE mniej niż wynosiła by w przypadku używania unreala i jego 5% (pomijając to, że unity nakada jednorazową plate a unreal pobiera 5% od zysków co miesiąc)

porównaj sobie cenę prowizji używając unity pro i unreal

i odrazu mówię,
Pobierz h.....m - @Qlien no to jak czytałeś to powiedz mi co jest złego w tym systemie?

 zak...
źródło: temp_file8939429774127044474
@Qlien wiesz wgl jak obecnie wygląda model biznesowy unity czy tylko tak #!$%@? o tych zmianach bo jest to modne?

obecny system to proszenie się o bankructwo

a bez unity więcej ludzi będzie w dupie niż z nowym system płatności
@happy_shroom:

i jesteś świadomy tego, że w przypadku mikrotrazakcji i reklam unity nie pobierze (i nie pobiera nawet teraz) opłaty a unreal weźmie 5%


@happy_shroom: Jak nie pobierze? Pobierze od limitów które są ustalone tylko od pobrania a nie od reklamy. Przy grach mobilnych w modelu freemium żeby mieć zyski trzeba mieć setki tysięcy albo miliony pobrań, przy tym modelu robienie gier mobilnych nie ma sensu.
no to jak czytałeś to powiedz mi co jest złego w tym systemie?


@happy_shroom: to pokaż mi tabelkę przy założeniu że jeden użytkownik generuje średnio 0.2$, pobiera grę wiele razy na wiele urządzeń, dodatkowo doliczając pirackie gry i zwroty.

Ta tabelka prezentuje wyidealizowany przykład bez realnego zastosowania.
@Qlien widzę jak czytałeś XD
#!$%@? z tym, że pobiera wiele razy na wiele urządzeń albo piraci skoro unity nalicza opłatę tylko w przypadku PIERWSZEJ unikalnej instalacji a piraty nie są brane pod uwagę

ktoś kto pobiera grę freemium i gra w nią reguralnie przez parę dni wygeneruje znacznie więcej zysków niż te 20 centów ( któryś raz powtarzam, że nikt kto profesjonalnie robi gry nie używa darmowego unity czyli zamień to
co jest złego w tym systemie?


@happy_shroom: Wiara w zamknięty model który jest odporny na nadużycia, brak czasu na adaptację, port na inny silnik, zmianę umów np z wydawcą itp. Monopolowe zagrywki w celu ubicia konkurencji - Applovin. Ale pomijając to ten system po prostu nie ma sensu i przykładów jest wiele jak np promki, zejście z ceny, przejście na f2p to może być koniec

i jesteś świadomy tego, że w