Wpis z mikrobloga

#!$%@? mnie jak ktoś mówi, że samochód ma stary więc liczy, że ceny części będą niskie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Przecież części kupujesz nowe, a nie stare.
Nikogo nie obchodzi, że masz samochód za 2/3/5/8 kafli.
A koszt roboczogodziny mechanika jest niezależny od wieku samochodu (a nawet często łatwiej naprawiać nowsze fury niż stare).

#samochody #motoryzacja
  • 31
  • Odpowiedz
@PolishPsycho: znam to z doświadczenia, przyprowadzi ktoś jakiś złom do naprawy i potem robi oczy że tak drogo. Dobrą praktyką przy czymś takim jest wstępny kosztorys, często się okazuje że klient z warsztatu jedzie prosto na szrot :)
  • Odpowiedz
  • 3
@onepnch Nigdy nie kupiłem nic na szrocie bo albo nie było a jak było to chcieli 2x taka cene jak na allegro używki latają. A sprawdzalem wiele bo kiedyś jeździłem w pracy po całym woj i zajeżdżałem sobie jak coś trafiłem
  • Odpowiedz
  • 2
@dzem_z_rzodkiewki: Nie no od razu za 250k z salonu najlepiej ( ͡° ͜ʖ ͡°) Po co się bawić w jakiegoś szrota za 100k.

@onepnch: Szroty to już dawno przereklamowane, szybciej chłopy z ćwiartowania za lepsze ceny wystawiają. I nie trzeba jeździć jak debil tylko wchodzisz na olx/allegro i masz od ręki. I jednak wymieniając na część ze szrotu nadal nie masz pewności, że za chwilę się
  • Odpowiedz
@PolishPsycho: Sprawdzamy.

Seat Toledo 1L2, 1,6 101 KM
klocki przód ATE: 184,92 zł
sprzęgło Sachs komplet: 513,57 zł
lampa przód DEPO (brak innych w sklepie): 367,86 zł
SUMA: 1066,35

Seat Toledo KG3 1,2 105 KM
klocki przód ATE: 374,45 zł
sprzęgło Sachs komplet 730,36 zł
lampa przód VALEO (brak innych w sklepie): 897,85 zł
SUMA: 2002,66

I co, liczby kłamią?
  • Odpowiedz
  • 0
@aarahon: Katalog i samochód podpasowany pod Twoją teorię? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Gdzieś przeglądałem kiedyś porównanie kosztów utrzymania M5 e60 z generacją nowszą i wychodziło odwrotnie.
  • Odpowiedz
Katalog i samochód podpasowany pod Twoją teorię?


@PolishPsycho: nie, stare auto które posiadam, podstawowe części które wymieniałem i jego nowszy odpowiednik. Unikałem podawania głupot które się nie psują ani tych których nie ma w jego odpowiedniku. Pod teorie pasowałby mi Seat Toledo 1M bo części do nich są tańsze niż do starszego 1L. W M5 to nie dziwne, same świece będą tańsze bo będzie ich mniej, skrzynia Getrag vs ZF i
  • Odpowiedz
@PolishPsycho:

cos w tym jest.
jak ktos nie wierzy to polecam kupic porsche cayenne 1gen. bo przeciez to jest hehe biedaporsze za 30k dla kazdy moze takie se kupic hehe
a smiesznie sie robi jak cos sie popsuje i chwilowka z vivusa nie wystarczy na naprawe
  • Odpowiedz
@PolishPsycho: Bredzisz, przyklad z brzegu, diagnostyka 15letniego kaszlaka = 130zl, diagnostyka 2letniego bmw 1500zl.
Dziekuje i dobranoc. Moge tez dodan np. cene wymiany filtra kabinowego; w 15letnim autcie tylu VW to 80zl, w 2letnim bmw to 450zl.
  • Odpowiedz
@controll: a8 s8 jedna cholera za 50 tysi kupisz a koszty serwisu i utrzymania sporo większe niż w jakimś megane za 50 tysi..raczej mi o taką sytuację chodziło a nie licytowanie jaki konkretnie model także jeśli się pomyliłem w nazewnictwie to sorry :)
  • Odpowiedz
@fff112: ale co chcesz porownywac tarcze do audi a8 d4 kosztuja niecale 1000zl za sztuke, tarcze do megany sa po 500zl za sztuke. Z tym ze audi a8 d4 to limuzyna ze wszystkimi bajerami jakie sobie zapragniesz od masazy po podgrzewanie i wentylowanie foteli a megane to puszka wydmuszka ktora z bajerow ma klimatyzacje i radio.
  • Odpowiedz
@PolishPsycho: Mowa o M5 E60 które po wyjeździe z salonu powinno mieć od razu wymienione panewy prewencyjnie?
Ogólnie nie do końca bierzesz pod uwagę wszystkie aspekty. Jak zestawisz np. stare sprzęgło do nowego sprzęgła, to pewnie wielkiej różnicy nie będzie, ale w starym aucie nie będzie np. valvetronica, fapu, dpfu, często też zmiennych faz rozrządu np. Vanos. Są to rzeczy które w nowszym aucie (uzywanym) jakiś czas po zakupie się zepsują.
  • Odpowiedz
@sierramikebravo: Po co dyskutować z gościem ,który bierze jako reprezentatywny przykład M5. Jest dokładnie tak jak mówisz, nie chodzi o ceny części jeden do jednego, tylko ilość dodatkowych systemów, które będą się psuć. Tak samo Caynne pierwszej generacji - mnóstwo elektroniki i wadliwe silniki, Mercedesy z ABC itd.
  • Odpowiedz
  • 0
@F1A2Z3A4: Sam sobie odpowiedziałeś, Cayenne pierwszej generacji :) Często nowsze jest bardziej dopracowane.

@sierramikebravo chłopie valvetronic jest już 22 lata, a VANOS 29, VTEC od Hondy jakoś się nie psuł, a jest o wiele starszy. Piszesz o rozwiązaniach >20 lat, ja tutaj nie mam na myśli przeskoku technologicznego Wartburg -> Porsche 911 z tego roku.

I #!$%@? co za dzban porównuje dwuletnie bmw (swoją drogą cena pewnie z ASO), do kaszlaka.
  • Odpowiedz