Wpis z mikrobloga

@PolishPsycho: To że valvetronic jest od 22 lat (bmw e46) To nie znaczy że każde jedno auto go miało. Mając do wyboru E46 z końca produkcji z M54 bez valvetronica, a E90 gdzie wszystkie miały valvetronic, tańsze w eksploatacji będzie oczywiście E46. Systemy były i są, ale ich upowszechnienie następuje dopiero z czasem. Wśród E46 tylko male silniki po lifcie miały valvetronic, w dalszych modelach już wszystkie, stąd można to uprościć
#!$%@? mnie jak ktoś mówi, że samochód ma stary więc liczy, że ceny części będą niskie ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@PolishPsycho: najciekawsze to, że od groma mechaników chce ładować badziewne tanie części do gruzów "bo nie opłaca się inwestować",
jakaś tam końcówka drążka Lemforder za 70 zł co wytrzyma do końca życia gruza vs. chinol za 30 zł który rozleci się po 2 latach i wciskają uparcie
@PolishPsycho

@aarahon: Katalog i samochód podpasowany pod Twoją teorię? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Gdzieś przeglądałem kiedyś porównanie kosztów utrzymania M5 e60 z generacją nowszą i wychodziło odwrotnie.

Nie no faktycznie weźmy auto już praktycznie kolekcjonerskie bo większość zajechania z wycofanymi rozwiązaniami. To jest dopiero dobieranie auta pod teze
@PolishPsycho I co z tego że kupujesz nowe części? Mam Peugeota z 2002, sprzęgło kosztowało mnie 400 zł. Do obecnie produkowanego następcy kosztuje (dwumasa) 3000 zł (!). Okej, lecimy dalej - komplet opon do mojego 1000 zł, do obecnego minimum 2500 zł. Mało? Hmm, to może turbina? Moją zregeneruję za 500 zł, w nowym minimum 2000 zł. Plus u mnie brak DPF, start-stopu i innych ciulstw. @SpalaczBenzyny O przepraszam bardzo, mi mechanik
@PolishPsycho: No jakby się kupowało oryginału w ASO to pewnie się popłynie szczególnie przy marce premium. Ale jak samochód to od cholery zamienników jest do kupienia, na szrotach masa samochodów na części. Jedynie na kosztach mechaników można popłynąć jak się samemu nie robi albo nie ma się taniego warsztatu który robi jako tako i dużo nie kasuje.