Wpis z mikrobloga

Z racji tego, że na głównej wylądował filmik z pożaru silnika BMW pozwolę sobie wyjaśnić dlaczego tak się dzieje.

Od razu info dla posiadaczy BMW z silnikiem 2.0D. Jeśli macie chłodnicę EGR firmy Korens (chłodniczka jest w miarę dostępna wraz z nalepką z nazwą producenta) to zasuwajcie jak najszybciej do ASO, żeby wam sprawdzili/ wymienili chłodnicę EGR.

Na to jest akcja techniczna, więc nic nie zapłacicie za wymianę, a nawet dostaniecie furę zastępczą.

W silnika diesla 2.0 trafiła trefna seria chłodnic EGR firmy Korens, które z czasem stają się nieszczelne i chłodziwo przedostaje się do układu recyrkulacji spalin jednocześnie powodując zwiększenie temperatury zawróconych do układu recyrkulacji spalin. Do tego należy dodać fakt, że wraz ze spalinami do układu dolotowego dostaje się nieprzepalony olej napędowy. Nie byłby to aż tak straszny problem gdyby nie fakt, że układ dolotowy jest PLASTIKOWY i to on się zapala. Nie jednokrotnie spotkałem się z przetopionymi kolektorami dolotowymi z wydmuchanymi dziurkami.

Te chłodnice są wymieniane dosłownie tonami.

#motoryzacja #bmw #samochody
  • 26
  • Odpowiedz
Zgłosiłem się do serwisu, bo na komputerze pokazało się wezwanie na akcję serwisową. Czekam już ponad miesiąc, podobno części są trudno dostępne... Ostatnio jak dzwoniłem to dostałem info, że skompletowali 5/10 wymaganych części, czas oczekiwania do 4miesięcy. Na pytanie czym mam jeździć w tym czasie nie było odpowiedzi.
  • Odpowiedz
  • 31
@p0jski: Z racji, że te chłodnice jebią się na potęgę, to niestety trzeba na nie czekać ze względu na popyt.

I tak jak pisałem wyżej, to one są wymieniane dosłownie tonami xD
  • Odpowiedz
@Kapsztyn2137: można tez wywalić EGR i mieć bezpieczniejsze auto bo nawet po akcjach serwisowych się potrafi zapalić ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • Odpowiedz
@Kapsztyn2137: Sporo wiesz w temacie. Coś czytałem, że na początku akcji montowali EGR tego samego producenta, tylko po prostu nową część, a potem zaczęli montować innego ( że to niby pomoże )? Jesteś w stanie potwierdzić/zaprzeczyć? U ciebie na zdjęciu widać nawet "Korens" to jest stary producent, czy nowy?
  • Odpowiedz
@Kapsztyn2137: teraz to wszystkie chłodniczki są wymieniane ;p
Jak 3 lata temu zaczynałem pracę to już była ta akcja a teraz trwa nadal tylko zamawiamy inne numery.

Pożary są bardzo rzadkie. Na początku to zużywa dużo płynu chłodniczego i czuć spaliny ;p
  • Odpowiedz
@p0jski: jak w 3.0d M57 padła mi chłodniczka, to zaślepiłem węże, tak żeby wyłączyć chłodniczkę z obiegu płynu chłodzącego do czasu wymiany jej na nową.
  • Odpowiedz
@Kapsztyn2137 czyli za pożary odpowiada rzecz która w samochodzie jest praktycznie zbędna. Pamiętam jak w starych benzyniakach całkowicie to się zaslepiało, nie ma jakiegoś magika już w Polsce który przestraja kompy i całkiem to wywala?
  • Odpowiedz