Wpis z mikrobloga

Z racji tego, że na głównej wylądował filmik z pożaru silnika BMW pozwolę sobie wyjaśnić dlaczego tak się dzieje.

Od razu info dla posiadaczy BMW z silnikiem 2.0D. Jeśli macie chłodnicę EGR firmy Korens (chłodniczka jest w miarę dostępna wraz z nalepką z nazwą producenta) to zasuwajcie jak najszybciej do ASO, żeby wam sprawdzili/ wymienili chłodnicę EGR.

Na to jest akcja techniczna, więc nic nie zapłacicie za wymianę, a nawet dostaniecie furę zastępczą.

W silnika diesla 2.0 trafiła trefna seria chłodnic EGR firmy Korens, które z czasem stają się nieszczelne i chłodziwo przedostaje się do układu recyrkulacji spalin jednocześnie powodując zwiększenie temperatury zawróconych do układu recyrkulacji spalin. Do tego należy dodać fakt, że wraz ze spalinami do układu dolotowego dostaje się nieprzepalony olej napędowy. Nie byłby to aż tak straszny problem gdyby nie fakt, że układ dolotowy jest PLASTIKOWY i to on się zapala. Nie jednokrotnie spotkałem się z przetopionymi kolektorami dolotowymi z wydmuchanymi dziurkami.

Te chłodnice są wymieniane dosłownie tonami.

#motoryzacja #bmw #samochody
  • 25
@Kapsztyn2137: kolego a nie grzebią też w sofcie? Ja w lipcu miałem akcje wymienili mi chlodniczke egr i zawór (do niego się nie przyznali ale widać że świeży siedzi, zresztą stary nie pasuje do nawet chlodniczki).
A odnośnie wzrostu temp. Jakie wartości są okey a jakie informują że jest stanowczo za dużo? Mam btoola i obd2 więc jeżdżąc lubię sobie monitorować parametry. Dzięki
@Kapsztyn2137: dzieki za Twoj obszerny opis. Czy silnik trzy litrowy N57D30 z BMW 4 rowniez ma takie problemy? Juz raz EGR u mnie byl wymieniony bo przeciekal. Podobno teraz mam EGR o innej konstrukcji.

Dzieki za pomoc!