Wpis z mikrobloga

@kogo_to_obchodzi: przy sprawdzaniu świec należy pamiętać, że stosuje się tam system URC. Jest podobny do swojego kuzyna - CRC - który znać można z nakrętek w opakowaniach leków. Przy nich należy nakrętkę ścisnąć przy odkręcaniu, bez tego będzie latać luźno i kręcić się do woli.
W mechanice jest podobnie z tym że sama konstrukcja świecy zapewnia odpowiedni docisk przy odkręcaniu. Wkręcając je należy jednak pamiętać, by po napotkaniu oporu w końcowej
  • Odpowiedz
@kogo_to_obchodzi: Wiem, że heheszki i w ogóle, ale mając 18 czy 19 lat nie wiedziałem, że nie wolno polewać szyby auta gorącą wodą. Polałem. Nic się złego nie stało, nic nie pękło, szron zszedł natychmiastowo ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
@kogo_to_obchodzi no z gorącą to może być przypał. Ale polanie wodą o temperaturze pokojowej daje radę i zero zagrożenia pęknięciem. Potrzeba wtedy tylko więcej wody. Ale skrobcie dalej
  • Odpowiedz
Dopóki nie pęknie


@Larsberg: Nie ma mowy, żeby pękła- jest hartowana - zobacz, ze latem masz w aucie nawet 60 stopni - jest odporna. Spróbuj i sam się przekonaj.
  • Odpowiedz
@Semigod: no nie do końca. Latem jak szyba Ci się nagrzewa lajtowo do 60 stopni w pełnym słońcu i puścisz na nią klime 18 stopni to też nie pęka. A też jest nagłe schłodzenie i to punktowe czyli jeszcze gorzej.
Z reszta przy srogim mrozie nawet wrzątek wylany na szybę zacznie zamarzać i będzie jeszcze gorzej xD
  • Odpowiedz
@tomaszk158 między ochładzaniem a ogrzewaniem jest ogromna różnica.

Szkło hartowane jest naprężone z natury, na tym polega ten proces. Gwałtowne ochładzanie nawet punktowe rozpręża szkło i nie powoduje pęknięcia.
Pzy gwałtownym ogrzewaniu dochodzi do dodatkowego naprężenia aż do granicy krytycznej kiedy szkło pęknie. różnej od stopnia zahartowana, grubości szkła, jakości materiału i niedoskonałości powierzchni ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz