Wpis z mikrobloga

Siema, prowadzę kampanię Warhammera Kamienie zagłady - ogień w górach. W ostatnim scenariuszu gracze mają spotkać Torgocha, orka po którego śladach szli szukając kryształu ognia. Ork jest bardzo silnym nieumarłym lichem, z którym nie mają praktycznie szans.
I tutaj moje pytanie, jakbyście rozwiązali sytuację. Ork rzuca się na nich, gdy podniosą kryształ, mają szansę na łatwo ucieczkę.
Osłabić orka, żeby mogli go zabić?
Zabić bohaterów jak będę walczyć z przeciwnikiem, którego nie zabiją?
Pozwolić im wrócić z posiłkami? (niedaleko są elfy)

Nie chcę także, żeby myśleli że są nieśmiertelni i nic ich postaciom nie grozi.
#grybezpradu #gryfabularne #rpg #wfrp #warhammer
lakus93 - Siema, prowadzę kampanię Warhammera Kamienie zagłady - ogień w górach. W os...

źródło: temp_file6077352976025112659

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
@lakus93:
Dobre praktyki RPGowe mówią, że niepokonanego/zabójczego przeciwnika powinno się zapowiedzieć.

Więc to zrób.
Np. wykorzystaj jakiegoś znanego graczom (i o znanym im, wysokim "poziomie mocy") NPC'a jako informację "Ork zabił go bez problemu". Albo niech PC dostaną kompetentne wsparcie, które na ich oczach zostaje zanihilowane. Każdy inny skuteczny sposób przekazania informacji "nie ma sensu walczyć" też będzie dobry, nawet od biedy powiedzenie tego wprost przez jakiegoś "mentorującego" NPCa ( ͡
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Aramil o, to jest dobre! Nie planowałem wpuszczać do podziemnej świątyni z nimi żadnego NPC, ale to z jednej strony fajnie pozwoli opisywać jego słowami historię tego miejsca, a z drugiej strony będzie to postać do zabicia
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Marek_Kodrat to byłoby jak splunięcie im w twarz :D przechodzą przez #!$%@? wie co, żeby zdobyć ten kryształ, a potem go niszczymy xD nie chcę, żeby myśleli że są niepokani, ale to może spowodować srogi niedosyt u nich
  • Odpowiedz
@lakus93:
Super, że pomysł Ci się podoba. Teraz czas na nim budować. zakładając że jest to jakaś starożytna świątynia to może była elfia? I teraz jakiś starszy elf chce iść z PC?
Niech najpierw zafunduje im nostalgiczne opowieści. Potem pokaże że wysoka magia to jednak konkret zabawka. A ostatecznie będzie mógł rzucić im jakąś swoją błyskotkę (dźwignia do uzyskania pomocy), krzyknąć "uciekajcie, głupcy!" i lamersko zginąć (przekazując tym samym ważną wiadomość
  • Odpowiedz