Wpis z mikrobloga

@Strus:

Bez sensu, bo nie jestes w stanie sprawdzic czy ktos w danej chwili jezdzi na LPG albo pradzie (i tym samym wymusic, zeby w strefie uzywal "ekologicznego paliwa").


Niby nie jesteś ale znasz kogoś kto montował/kupił auto z LPG i jeździ na 2x droższej benzynie?
Ja też nie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dlaczego 8 niemieckich miast wycofało się z SCT?


@Lardor: Bo emisja w nich spadla do niskiego poziomu po wprowadzeniu stref i obecnie uznano, ze nawet bez dalszego obowiazywania strefy nie bedzie wzrastac do niebezpiecznego poziomu.
@pianinka: komunikacja była lepsza, niż we Wrocławiu. Jazda autem była lata świetlne przed Wrocławiem. Przedmieścia wyglądały, jak przedmieścia, a nie jak Jagodno. Na ulicach był spokój, zwłaszcza na przedmieściach i w małych miasteczkach, bo ulice są co dosłownie 5 domów, więc ruch się rozkłada. Było też mnóstwo parków i boisk, na których ludzie grali w softballa. No jakby tylko firma zaoferowała mi pracę u siebie to na drugi dzień bym lądował
Niby nie jesteś ale znasz kogoś kto montował/kupił auto z LPG i jeździ na 2x droższej benzynie?

Ja też nie ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@PiotrFr: Ale za to na pewno poznalbym ludzi montujacych lewe, niedzialajce instalacje aby tylko miec je wpisane w dowod i moc jezdzic po strefie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@SzubiDubiDu:

i tyle, nie będą zmian rok w rok. Za 20 lat wciąz tam wjedzie diesel z 2007 a u nas juz nie.


No ale to jest nieprawda. To, że nie mają domyślnie wpisanych zmian nie oznacza, że w 20 lat czegoś nie dodadzą.
Niech mi ktoś wytłumaczy o co cała afera? Że po Warszawie nie będzie można jeździć 27 letnim szrotem? Nie rozumiem, w porównaniu z resztą Europy mamy #!$%@? powietrze, więc od dużych miast chyba trzeba zacząć?


@svart: O to że tych starych gruzów jest margines i nie mają większego znaczenia. Koronnym argumentem, jest fakt, że podczas covida powietrze NIE BYŁO lepsze pomimo o 80% mniejszego ruchu samochodowego. Spadła o 8% ilość NOx.
@PiotrFr Czyli
1. miasto sobie MOŻE zrobić strefę
2. Uchwała miasta może określić SCT zarówno na jednej ulicy jak i w całym mieście
3. Uchwała miasta może bezterminowo wyłączyć z obostrzeń wszystkie pojazdy z normą EURO1 i wyższymi.
W czymś się mylę? Popraw mnie.
no i prawidłowo. Nie po to Warszawa stworzyła najlepszą sieć komunikacji zbiorowej w Polsce i tej części Europy, by jakiś plebs z Kobyłek i innych Pierdziszewów #!$%@?ł organizację ruchu i jakość powietrza swoimi sprowadzanymi passatami '89 posklejanymi z gówna i szpachli. Jak sie nie podoba, to siedzieć u siebie i zachwycać się wolnorynkowym aromatem palonych w piecach opon.


@plonace_kalosze: Kolejny przykład skrajnego głupoty i wypowiadania się z całą pewnością na temat
@Ogau: A, czyli byłeś w jednym miejscu i ekstrapolujesz na cały kontynent? Bogate miasta i osiedla w Nowej Anglii czy Kalifornii to nie całe Stany, przejedź się kiedyś po kraju przez kilka miesięcy to szybko zmienisz zdanie ;) Spędziłam kilka miesięcy bujając się po całym kraju, nie tylko hot spotach turystycznych i serio, żaden to amerykański sen tylko betonowe piekło samochodowe, gdzie nawet po poranną kawę się jedzie do drive'a, bo
@pianinka: akurat to, co mi się najbardziej podobało to totalne, kompletnie nieturystyczne zadupie. Były nawet chodniki, ale w sumie ruch był tak niewielki, że mógłbym chodzić ulicą. I nie było to ani w Nowej Anglii, ani w Kalifornii ¯\(ツ)/¯

Są patologiczne rozwiązania, jak brak możliwości przejścia przez highwaya z hotelu do wallmartu, ale to dla mnie niska cena ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Ogau: No dobrze, ale wiesz, że to jedno miasto jest nieprzekładalne na realia Europy i Warszawy, ba, nawet nie odzwierciedla realiów samych Stanów? Naprawdę to się szybko nudzi jak nawet po śmietanę trzeba wyciągać samochód, stać w korkach, manewrować po parkingach wielkości małych miasteczek, nie mówiąc o totalnym braku małych sklepików, więc to wszystko jeszcze w połączeniu ze zmarnowaniem czasu na łażenie po supermaketowych molochach.

Są miasta w Stanach, gdzie da
@pianinka: czyli fajne amerykańskie miasta i miasteczka są złe, bo są tam tez niefajne amerykańskie miasta i miasteczka. No okej. Zamykam temat xD

No i ja nie mam nic do dążenia w stronę europejskich miast, ale obecnie żadne miasto w Polsce tego nie robi. Nikt nie planuje budowy autostrad 2-5km od centrum, jak w Wiedniu, Berlinie czy Amsterdamie. Budowa metra w Warszawie idzie jak krew z nosa, a w innych miastach
@typ53B:

Uchwała miasta może bezterminowo wyłączyć z obostrzeń wszystkie pojazdy z normą EURO1 i wyższymi.


Masz problem z czytaniem?
Takie rzeczy muszą być regulowane ustawą. Jak to sobie wyobrażasz? Że w każdej strefie będą panować inne zasady? I trzeba się będzie doktoryzować z tego, do której można wjechać a do której nie?
Zajebiście, jest zbyt mały #!$%@? w przepisach, zróbmy większy xD