Wpis z mikrobloga

Na twitterze Rowerowego Wrocławia padł dość ekhm kontrowersyjny pomysł przywrócenia mostu Grunwaldzkiego do stanu sprzed 1990 roku. Jak waszym zdaniem powinna wyglądać planowana modernizacja tego mostu?

Moim zdaniem (#!$%@?ąc od zdania kuratora) powinny zostać wybudowane kładki po zewnętrznej stronie mostu i to tam powinien zostać przeniesiony ruch pieszy i rowerowy wraz z jego wydzieleniem. Wtedy można by poszerzyć drogę, żeby zmieściły się dwa pasy, zyskamy wtedy wydzielone torowisko dla bimbajów. Z punktu widzenia rowerzysty to przejazd dam to jest katorga, ciężko zauważyć pieszych/ rowerzystów wyskakujących zza filarów, ludzie też często chodzą jak krowy środkiem. Auta też nie mają kolorowo na torowisku na środku mostu.
#wroclaw #rowerowywroclaw
Pobierz rosomak94 - Na twitterze Rowerowego Wrocławia padł dość ekhm kontrowersyjny pomysł pr...
źródło: Zrzut ekranu 2023-12-16 151047
  • 34
nie widzę problemu, żeby cały ten most zostawić pieszym i rowerzystom. Wystarczy obok wybudować drugi dla samochodów ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Ogau: cóż, dni Mostu Grunwaldzkiego są policzone, i niedługo trzeba będzie wybudować drugi (obok albo na miejscu Grunwaldzkiego). Zachęcam do posłuchania wywiadu z prof. Biliszczukiem (projektantem mostu Rędzińskiego) https://radioram.pl/articles/view/47628/Radiowa-Audycja-Naukowa-wroclawskie-mosty
@aikonek: Ja nie wiem jak ty chcesz zwezic tam jezdnie. Już teraz jak jedzie autobus i ciut szersze auto jest problem
Zwezajmy wszędzie gdzie się da co za problem.

Nie no jasne będzie 25 knajp. Na pewno. W mieście gdzie w tym momencie padają jedna za drugą nawet w dobrych miejscach. Ja wiem ze średnie pensje rosną, ale bez jaj.

Na pewno studenci je zapełnia :)
można zwęzić jezdnie na moście Grunwaldzkim bez zmniejszania liczby pasów.


@aikonek: jak powiedzieć, że nie masz samochodu i nigdy nie jeździłeś po Wrocławiu, nie mówiąc, że nigdy nie jeździłeś po Wrocławiu xD

Człowieku, tam już teraz jest za wąsko. Dwa suvy już teraz się nie mieszczą, a jak jedzie tramwaj obok ciebie to pozostaje ci modlitwa do budwajzera, żeby ci tego tramwaju nie wykoleiło, bo masz do niego z 20 centymetrów.
@Darth_Gohan: @Ogau wiecie co jest najzabawniejsze? Że możecie sobie dalej pisać te stwierdzenia rodem z lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku (serio, czasy dyktowania planistom przez koncerny motoryzacyjne jak ma wyglądać miasto już dawno minęły, obudźcie się!), ale prędzej czy później i tak zostanie wdrożona wizja miasta zupełnie odwrotnego niż Wy byście chcieli.
@Darth_Gohan tak samo jak wy kierowcy chcecie mieć szersze drogi (najlepiej po 3 pasy w każdą stronę 50 metrów od rynku), tak piesi i rowerzyści chcą szerszych chodników i dróg rowerowych. Czego tu nie rozumiesz? A Szczytnicka powinna być w ogóle zamknięta dla ruchu samochodowego i to każdy planista potwierdzi.


@aikonek @Darth_Gohan: @Ogau:

Nie chcę Wam psuć planów zwężenia Szczytnickiej, żeby poszerzyć chodnik/zrobić miejsce dla rowerów, ale to nie we
wiecie co jest najzabawniejsze?


@aikonek: wiemy. Najzabawniejsze jest to, że te plany hamują rozwój miasta z największym potencjałem w kraju, a idioci, znaczy aktywiści, będą w szoku, jak ich autobusy nie będą przyjeżdżać jeszcze częściej.

Zrozum, że kluczem jest zrównoważony rozwój wszystkich środków transportu. Odkąd mieszkam w tym mieście polepszyła się tylko infrastruktura rowerowa, a jazda autem i komunikacją miejską jest coraz gorsza. Nie tędy droga do ograniczenia ruchu samochodów w
ale prędzej czy później i tak zostanie wdrożona wizja miasta zupełnie odwrotnego niż Wy byście chcieli.


@aikonek: Zgadzam się, to miasto się zmieni w stronę, którą proponujesz, tylko raczej później niż prędzej. Żeby w centrum zamykać ulice musisz mieć realną alternatywę, żeby to centrum objechać.

Brak jakiejkolwiek pełnej obwodnicy Wrocławia po 80 latach od przejęcia tego miasta od Niemców i budowa jednopasmowej AWW oznaczają, że na razie można stosować co najwyżej
czy ktoś widział jakikolwiek precyzyjny projekt jak miałoby w ogóle wyglądać pociągnięcie obwodnicy na północ od AWW


@throwawayaccount1: tego nie da się zrobić, bo 20 mieszkańców Zalesia nie chce mieć drogi pod oknami. Autentycznie to jest argumentacja miasta ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@throwawayaccount1: No projekt jest XD od 100 lat zrobiony jeszcze rękami niemieckich inżynierów.

@aikonek naprawdę wierzy w te brednie od aktywistów. Tylko potem się okazuje tak jak piszesz Ty czy @Ogau że na tym zapchlonym zachodzie mają przede wszystkim obwodnicę, sprawna komunikację zbiorowa i przede wszystkim są zbudowane zupełnie inaczej niż nasze miasta.
Ja nawet nie będę dodawał tego, że Wrocław zwyczajnie jest większy niż Amsterdam czy Kopenhaga i ma znacznie
@Ogau: Mam wrażenie, że bardziej chodzi o to, że jakiś Rawlplug albo inny 3M już się po cichu dogadał się z miastem ws. tego zielonego korytarza na Kwidzynskiej, niż o protest 15 domów na Paderewskiego.

Jak planowali AWW to na Dąbiu nie protestowali? Przecież tam są całe osiedla...
Mam wrażenie


@throwawayaccount1: to nie wrażenie, ale nie chcę za dużo mówić na ten temat, bo jeszcze mnie ktoś od nich wystalkuje. Która to z firm to łatwo sprawdzić na mapie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Aktywiści i petycje mieszkańców to w tym mieście jedynie pretekst do realizowania planów łapówkarskich ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Ogau mieszkaniec Zalesia here. Nasze lobby nigdy nie pozwoli na kontynuację drogi. I tak blokowaliśmy aleje przez dobre 20 lat ale w końcu to wybudowali. Zwężone i z przejściami dla jeży i wiewiórek ale jednak xd
Nasze lobby nigdy nie pozwoli na kontynuację drogi


@Pitek12: wasze lobby ma szczęście, że ekipa z ratusza tyle kradnie i może was wykorzystać jako pretekst do oszczędności xD

nie planowali ciągnięcia aleji dalej przez Paderewskiego tylko przez kowale.


Nikt nic nie planował, dlatego od ponad 100 lat zostawiony jest tam korytarz pod drogę ( ͡° ͜ʖ ͡°)