Wpis z mikrobloga

  • 5
@FoxX21: CPK zakłada przede wszystkim rozwój kolei, która w Polsce jest w opłakanym stanie. Lotnisko Chopina jest już mocno zapchane, nie ma dużej możliowści rozwoju. Ani Modlina, ani Radomia nie rozwiniemy do poziomu CPK. Koszt takich inwestycji przekroczył by pewnie koszty budowy nowego lotniska. Transport Cargo jest w Polsce niezwykle mały, a z roku na rok będzie nam przybywało pasażerów.
@joseone: Takie, że nad nami ani do nas nikt nie lata a zwłaszcza z towarami, punkt numer b: Świat odchodzi od hubów lotniczych bo zasady transportu się zmieniły, nikt już nie ich nie potrzebuje, nowe samoloty mają wystarczający zasięg latać do miejsc docelowych.
Ten projekt był by świetny w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku.
Punkt numer 3: Pis odszedł od władzy i pomysł przerobienia Okęcia na lotnisko rządowe nie przejdzie
  • 1
Nikt do nas nie lata z towarami bo nie ma gdzie, nie mamy do tego infrastruktury lotniskowej i kolejowej. Projekt CPK zakłada rozwój tej infrastruktury. CPK to jest tylko spoiwo całego systemu. Oczywiście, że huby lotnicze są potrzebne tym bardziej, że w naszej części Europy takiego lotniska nie ma! Nie rozmawiaj tylko o lotnisku, ale o całej infrastrukturze, która jest tutaj bardziej istotna. 62 procent cargo dla Europy Środkowo-Wschodniej przylatuje najpierw do
@joseone: Kolej można budować bez cpk (ci idioci tego nie sprawdzają) a już na pewno nie trzeba ciągnąc nitek z całego kraju do jakiejś dziury w Baranowie to raz a dwa rozwój kolei przez ostanie 8 lat zwolnij bo głąby pisowskie skłóciły się EU i stracili finansowanie.
Najciekawsze to w roku 2019 Niemieckie DB Cargo zostało liderem w Polsce w transporcie intermodalnym wyprzedzając zniszczone przez pis PKP Cargo.
Wniosek: zaorać wszystko
@joseone Na miejscu rządu jednak bym CPK zrobił. Tylko anulował tą umowę w której oddali 49% przyszłych zysków cpk za 8 miliardów. A potem bym się chwalił, że dzięki mnie mamy CPK etc.