Aktywne Wpisy
SmugglerFan +15
Ehh, chłop myślał, że może coś z tego będzie, bo po godzinie w kawiarni już pytała czy może przejdziemy się jeszcze gdzieś na winko, pytała o moje FB, pytała o której kończę pracę żeby wyjść gdzieś w tym tygodniu. Myślałem, że mnie polubiła. Lol, beka, iksde.
No i znowu powrót do piekła tinderowego, umówiłem właśnie kolejną randkę. Minie z kilka miesięcy zanim poznam dziewczynę, która będzie mi się tak bardzo podobać jak
No i znowu powrót do piekła tinderowego, umówiłem właśnie kolejną randkę. Minie z kilka miesięcy zanim poznam dziewczynę, która będzie mi się tak bardzo podobać jak
ZiobroZaskoczenia +107
Najgłupszy serial jaki powstał kiedykolwiek, żartami na poziomie serialu Graczykowie albo innego dna rodem z Polskich kabaretów.
[źródło]
A jeżeli ładujesz sie z fotowoltaiki albo z darmowej ładowarki, to jest jeszcze taniej.
Trochę przesadzasz. Nawet wltp jest ponad 14.
Mówiłem o stawkach, 2-3 PLN to jakieś kompletne oderwanie od rzeczywistości
Zużycie które podałeś jest mniejsze niz WLTP w wersji LR i odrobinę wiekszę niż WLTP w wersji RWD
Takie zużycie osiągniesz tylko jadąc 70-90km/h. Natomiast w trasie zazwyczaj poruszasz się znacznie większa predkością i wtedy ładujemy się na DC, będzie to raczej 14-17 kWh/100 km w 3 RWD i 16-19 w 3LR a w takiej Tesli X
@PiotrFr: przyznam się, nie mówię z doświadczenia, a wynik wziąłem z pierwszego wyniku w google.
@zibizz1: 15 kWh/100 to jest chyba typowo przy spokojnej jeździe "trójjki", 20 kWh/100 przy "dodatkach" typu klima na postoju, etc...
Ja w swoim X potrafię zejść nawet do 18kWh po mieście ale to zero frajdy I średnio na rok wychodzi tak z 23-24kWh, natomiast licznik w mojej domowej ładowarce pokazuje ponad 30kWh podczas gdy WLTP to 17.5kWh
Tak,
@zibizz1: Czyli raczej wszystko się zgadza. WLTP to jest wiadomo najmniej - czyli jeżdżenie ale bez cieszenia się jazdą ;-) w swoim spalinowym nie zbliżę się nawet do spalania wpisanego w papierach. Na pewno
No ok, ale nie wliczaj go do zużycia kW/100km. To jest już twój czysty "luksus", że parkujesz pod chmurką i mroźnym porankiem chcesz wchodzić do nagrzanego samochodu.
Tesle od jakiegoś czasu (albo wersji, nie wiem) podają dokładną statystykę zużycia, z rozdzieleniem na jechanie, klimatyzację i kondycjonowanie akumulatora. Masz to u siebie?
Nie wierzę, żeby tryb wartownika zjadał 200W. Tesla obsesyjnie
No są dokładne statystyki, jak ostatnio jechałem w jedną stronę 140km/h to miałem zużycie 26kWh/100 a w drogę powrotną 31kWh/100km bo w jedną stronę było z wiatrem a w drugą pod wiatr
Jeśli nie nagrzeje przed jazdą to samochód będzie grzał w trakcie jazdy. Zamiast zużyć np 3kWh przed jazdą i potem mieć zużycie 23kWh na 100 przez pierwsze 100km w ciepłym to mogę wsiadać do zimnego i mieć przez pierwsze
Samochód to tylko jazda
Aplikacja pokazuje ile energii weszło do baterii czyli teatrze zużycie na postoju
A ładowarka trwalsze zużycie w trakcie ładowania
@zibizz1: Pompy pracują tylko wtedy kiedy potrzeba - temperatura jest za wysoka. Zasilanie elektroniki pokładowej jest z systemu niskonapięciowego (12V) a jeżeli napięcie accu spadnie
1. Temperatura baterii, żeby ją ładować musi mieć temperaturę dodatnią. Niklowe muszą mieć.ponad -10 ale Tesla ich nie stosuje. Więc przy ładowaniu, nawet wolnym Tesla grzeje baterie do 7-10 stopni jeśli trzeba, ładowanie startuje przy ok 2 stopniach i od razu