Wpis z mikrobloga

@anonimowy_programista: Muszisz w końcu kupić ta Teslę, pojeździć żeby się przekonać jak jest naprawdę.

Zużycie które podałeś jest mniejsze niz WLTP w wersji LR i odrobinę wiekszę niż WLTP w wersji RWD
Takie zużycie osiągniesz tylko jadąc 70-90km/h. Natomiast w trasie zazwyczaj poruszasz się znacznie większa predkością i wtedy ładujemy się na DC, będzie to raczej 14-17 kWh/100 km w 3 RWD i 16-19 w 3LR a w takiej Tesli X
Takie zużycie osiągniesz tylko jadąc 70-90km/h. Natomiast w trasie zazwyczaj poruszasz się znacznie większa predkością i wtedy ładujemy się na DC, będzie to raczej 14-17 kWh/100 km w 3 RWD i 16-19 w 3LR a w takiej Tesli X Plaid 24-30 kWh/100 w zalezności od pory roku i warunków na drodze.


@zibizz1: 15 kWh/100 to jest chyba typowo przy spokojnej jeździe "trójjki", 20 kWh/100 przy "dodatkach" typu klima na postoju, etc...
@kwanty Ja nie zamierzam mówić że to dużo czy mało tylko pilnować tego aby świat był przedstawiany obiektywnie a nie pełny przekłamań i półprawd. Każdy sobie latwo oceni jeśli tylko będzie miał dobre dane

Ja w swoim X potrafię zejść nawet do 18kWh po mieście ale to zero frajdy I średnio na rok wychodzi tak z 23-24kWh, natomiast licznik w mojej domowej ładowarce pokazuje ponad 30kWh podczas gdy WLTP to 17.5kWh

Tak,
Ja w swoim X potrafię zejść nawet do 18kWh po mieście ale to zero frajdy I średnio na rok wychodzi tak z 23-24kWh, natomiast licznik w mojej domowej ładowarce pokazuje ponad 30kWh podczas gdy WLTP to 17.5kWh


@zibizz1: Czyli raczej wszystko się zgadza. WLTP to jest wiadomo najmniej - czyli jeżdżenie ale bez cieszenia się jazdą ;-) w swoim spalinowym nie zbliżę się nawet do spalania wpisanego w papierach. Na pewno
@kwanty: No ale mając elektryka z tego "webasto" dużo częściej korzystasz. Tesla nie pokazuje w samochodzie tego zużycie nigdzie, zużycie trybie P jest pomijane a w elektrycznym aucie jest go dużo. Bo czasem ktoś zostaje w aucie i klima/ogrzewanie chodzi, codziennie rano przygotowanie auta które nie jest garażowane tez zjada energię, które nie wlicza się w kWh/100 pokazywane w aucie. Przy ładowaniu działa DC/DC troche elektroniki i pompy co zjada z
@zibizz1:

No ale mając elektryka z tego "webasto" dużo częściej korzystasz.


No ok, ale nie wliczaj go do zużycia kW/100km. To jest już twój czysty "luksus", że parkujesz pod chmurką i mroźnym porankiem chcesz wchodzić do nagrzanego samochodu.

Tesle od jakiegoś czasu (albo wersji, nie wiem) podają dokładną statystykę zużycia, z rozdzieleniem na jechanie, klimatyzację i kondycjonowanie akumulatora. Masz to u siebie?

Nie wierzę, żeby tryb wartownika zjadał 200W. Tesla obsesyjnie
kwanty - @zibizz1: 
No ale mając elektryka z tego "webasto" dużo częściej korzystasz....

źródło: energy-app-2

Pobierz
@kwanty
No są dokładne statystyki, jak ostatnio jechałem w jedną stronę 140km/h to miałem zużycie 26kWh/100 a w drogę powrotną 31kWh/100km bo w jedną stronę było z wiatrem a w drugą pod wiatr

Jeśli nie nagrzeje przed jazdą to samochód będzie grzał w trakcie jazdy. Zamiast zużyć np 3kWh przed jazdą i potem mieć zużycie 23kWh na 100 przez pierwsze 100km w ciepłym to mogę wsiadać do zimnego i mieć przez pierwsze
Chodzi o to że jak pojade na wakacje i zlicze dystans i ile wziąłem na ładowarkach to wyjdzie np 28-30kWh/100km a nie tyle co pokazuje samochód. Zawsze staram się poddawać wszystkie wartości. Zarówno z samochodu, aplikacji i ładowarki.
Samochód to tylko jazda
Aplikacja pokazuje ile energii weszło do baterii czyli teatrze zużycie na postoju
A ładowarka trwalsze zużycie w trakcie ładowania
zibizz1 - Chodzi o to że jak pojade na wakacje i zlicze dystans i ile wziąłem na łado...

źródło: temp_file5224751584146167270

Pobierz
Podczas trybu wartownika nie tylko chodzi komputer który ma moc jak najnowsza konsola i analizuje co na tych kamerach się dzieje, czy ktoś nie zbliża się do auta itp, ale także inne systemy. Bateria trakcyjna jest podłączona, pracują pompy z obiegiem płynu chłodzącego, pracuje konwerter DC/DC


@zibizz1: Pompy pracują tylko wtedy kiedy potrzeba - temperatura jest za wysoka. Zasilanie elektroniki pokładowej jest z systemu niskonapięciowego (12V) a jeżeli napięcie accu spadnie
@kwanty mam 2 Teslę obie z pompą ciepła Y Performance 2022 i X Plaid 2023. Tak Tesle należą do najbardziej efektownych aut elektrycznych. Tak zarządzenie energią jest n najwyższym poziomie, ale

1. Temperatura baterii, żeby ją ładować musi mieć temperaturę dodatnią. Niklowe muszą mieć.ponad -10 ale Tesla ich nie stosuje. Więc przy ładowaniu, nawet wolnym Tesla grzeje baterie do 7-10 stopni jeśli trzeba, ładowanie startuje przy ok 2 stopniach i od razu