Premier 38-milionowego kraju nie wie, że wielki inwestycji nie zaczyna się od wbicia łopaty.
Tymczasem w sprawie CPK:
1. Przeprowadzone wszystkie badania, formalności i zgody dla lotniska: master plan, zatwierdzony plan generalny, decyzja środowiskowa (samo postępowanie o DUŚ z inwentaryzacją środowiskową to w polskich realiach bywa kilka lat przy dużych inwestycjach), złożony wniosek o decyzję lokalizacyjną.
2. Wbiliśmy „pierwszą łopatę”, rozpoczęły się przygotowawcze prace budowlane na terenie lotniska.
3. Ponad 1300 ha gruntów zostało dobrowolnie zakupionych, 80% właścicieli nieruchomości zabudowanych zgłosiło się do programu.
4.Pozyskaliśmy ofertę inwestora strategicznego – konsorcjum Vinci i IFM gotowego zainwestować do 8 mld zł w zamian za mniejszościowe udziały w lotnisku.
5.Konsorcjum architektoniczne Foster & Partners przedstawiło już projekt koncepcyjny, projekt budowalny będzie gotowy wiosną 2024
6. Nastąpiło rozpoczęcie prac budowlanych przy tunelu dużych prędkości w Łodzi - palowanie fundamentów, rozstrzygnięty przetarg na komorę startową maszyny TBM.
7. Jest decyzja środowiskowa na linię kolejową Warszawa – CPK - Łódź.
8. 450 km linii kolejowych w projektowaniu, 1500 km w STEŚ.
9. Zabezpieczone finansowanie do 2030 roku w wieloletnim planie finansowym (całkowity CAPEX 150 mld, z czego ok. 40 mld lotnisko. Zaagażowanie finansów publicznych ok. 70 mld, z czego samo lotnisko ok. 8 mld)
10. Pozyskaliśmy już blisko 0,5 mld środków unijnych.
11. CPK obecnie to wiodąca w EŚW grupa kapitałowa o wartości ponad 10 miliardów zarządzająca aktywami lotniskowymi, kolejowymi i budowlanymi.
@brixo: I to wszystko by obsluzyc kilku ludzi, ktorzy wybiora lot do CPK zamiast do Warszawy xD Te ponad 100 mld zlotych moznaby zainwestowac w elektrownie atomowe
CPK ma obsługiwać loty międzynarodowe oraz cargo dla europy wschodniej...
@brixo: Gosciu, loty cargo nie sa nawet oplacalne, bo kosztuja kilkukrotnie wiecej niz transport morski. Inwestycje w kolej juz lepsze bylyby w portach.
8. 450 km linii kolejowych w projektowaniu, 1500 km w STEŚ.
@brixo: Jakie jest Twoje stanowisko w sprawie szprychy CPK nr 6, która w pełnym wariancie ma zwozić ludzi z Sanoka i Jasła do cepeku? I kto do niego będzie jeździł, skoro po drodze jest port lotniczy jasionka w Rzeszowie? Uważacie w tym CPK, że liczba ludzi, którzy chcą lecieć bez przesiadki do Bangkoku (bo
transport lotniczy jest najbardziej opłacalna gałęzią spedycji. Polecam zasięgając wiedzy zanim wypowiada się kategoryczne osądy.
@truepeperepe: Bo wymaga inwestycji i ryzyka, ale to nie oznacza ze nagle firmy zaczna kupywac transport lotniczy zamiast tirem z Niemiec przyjechac xD
@wstanczyk: 90% transportu to transport morski więc nic nie trzeba likwidować bo jego koszt sam praktycznie zlikwidował ta formę transportu. Mnie to zastanawia za to czego produkcja aż tak wzrośnie w najbliższych latach w Polsce że będziemy potrzebować tych wszystkich lotnisk autostrad i kolei. Ma ktoś jakieś pomysły ?
90% transportu to transport morski więc nic nie trzeba likwidować bo jego koszt sam praktycznie zlikwidował ta formę transportu.
@dudurudu: Niczego nie zlikwidował. Dalej są towary, które są transportowane drogą lotniczą. Te dwie formy transportu współistnieją i mają się dobrze, mając inne zastosowania.
Mnie to zastanawia za to czego produkcja aż tak wzrośnie
@dudurudu: A nie musi nawet wzrosnąć. Przecież te towary już i tak latają, tylko z Niemiec, gdzie
@brixo: 4.Pozyskaliśmy ofertę inwestora strategicznego – konsorcjum Vinci i IFM gotowego zainwestować do 8 mld zł w zamian za mniejszościowe udziały w lotnisku.
Ile szacowany koszt CPK i ile procent udzialow mieli dostac za te 8mld?
Tymczasem w sprawie CPK:
1. Przeprowadzone wszystkie badania, formalności i zgody dla lotniska: master plan, zatwierdzony plan generalny, decyzja środowiskowa (samo postępowanie o DUŚ z inwentaryzacją środowiskową to w polskich realiach bywa kilka lat przy dużych inwestycjach), złożony wniosek o decyzję lokalizacyjną.
2. Wbiliśmy „pierwszą łopatę”, rozpoczęły się przygotowawcze prace budowlane na terenie lotniska.
3. Ponad 1300 ha gruntów zostało dobrowolnie zakupionych, 80% właścicieli nieruchomości zabudowanych zgłosiło się do programu.
4.Pozyskaliśmy ofertę inwestora strategicznego – konsorcjum Vinci i IFM gotowego zainwestować do 8 mld zł w zamian za mniejszościowe udziały w lotnisku.
5.Konsorcjum architektoniczne Foster & Partners przedstawiło już projekt koncepcyjny, projekt budowalny będzie gotowy wiosną 2024
6. Nastąpiło rozpoczęcie prac budowlanych przy tunelu dużych prędkości w Łodzi - palowanie fundamentów, rozstrzygnięty przetarg na komorę startową maszyny TBM.
7. Jest decyzja środowiskowa na linię kolejową Warszawa – CPK - Łódź.
8. 450 km linii kolejowych w projektowaniu, 1500 km w STEŚ.
9. Zabezpieczone finansowanie do 2030 roku w wieloletnim planie finansowym (całkowity CAPEX 150 mld, z czego ok. 40 mld lotnisko. Zaagażowanie finansów publicznych ok. 70 mld, z czego samo lotnisko ok. 8 mld)
10. Pozyskaliśmy już blisko 0,5 mld środków unijnych.
11. CPK obecnie to wiodąca w EŚW grupa kapitałowa o wartości ponad 10 miliardów zarządzająca aktywami lotniskowymi, kolejowymi i budowlanymi.
#polityka #sejm #neuropa #konfederacja #cpk
Te ponad 100 mld zlotych moznaby zainwestowac w elektrownie atomowe
@brixo: Gosciu, loty cargo nie sa nawet oplacalne, bo kosztuja kilkukrotnie wiecej niz transport morski.
Inwestycje w kolej juz lepsze bylyby w portach.
@Nushid: wiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@brixo: Pracujesz w CPK?
@brixo: Jakie jest Twoje stanowisko w sprawie szprychy CPK nr 6, która w pełnym wariancie ma zwozić ludzi z Sanoka i Jasła do cepeku? I kto do niego będzie jeździł, skoro po drodze jest port lotniczy jasionka w Rzeszowie? Uważacie w tym CPK, że liczba ludzi, którzy chcą lecieć bez przesiadki do Bangkoku (bo
@Yuri_Yslin: One chyba nie są niezbędne do funkcjonowania CPK, ale w sumie nie wiem do końca.
sorry, za JEDEN ołtarz, żeby nie było, że manipuluję czy coś ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@truepeperepe: Bo wymaga inwestycji i ryzyka, ale to nie oznacza ze nagle firmy zaczna kupywac transport lotniczy zamiast tirem z Niemiec przyjechac xD
@BayzedMan: Co chłop jednym prostym sposobem zlikwidował rynek lotniczy cargo xd
Ale jakby cię to zastanawiało, to kwestia opłacalności transportu zależy też od wartości ładunku i czasu, w jakim ma być dostarczony.
#!$%@? dzwonię do Inditexu - największej firmy odzieżowej świata XD że powinni jednak wysyłać statki
@dudurudu: Niczego nie zlikwidował. Dalej są towary, które są transportowane drogą lotniczą. Te dwie formy transportu współistnieją i mają się dobrze, mając inne zastosowania.
@dudurudu: A nie musi nawet wzrosnąć. Przecież te towary już i tak latają, tylko z Niemiec, gdzie
4.Pozyskaliśmy ofertę inwestora strategicznego – konsorcjum Vinci i IFM gotowego zainwestować do 8 mld zł w zamian za mniejszościowe udziały w lotnisku.
Ile szacowany koszt CPK i ile procent udzialow mieli dostac za te 8mld?