Wpis z mikrobloga

@xceed: wystawiła proformę, bo dobrze wie, że od tego nie trzeba płacić żadnego podatku. Jeśli ma jakiekolwiek roszczenia to czekaj na przedsądowe wezwanie do zapłaty, a potem wyrzuć je do śmieci. Nie można wystawiać faktur za opłatę, chyba że podpisałeś jakąś umowę, można wystawiać faktury za towary i wykonane usługi. Dodatkowo taką fakturę możesz zapewne zgłosić do US, bo opłaty za niestawienie się to nie są usługi medyczne, które są zwolnione
  • Odpowiedz
@xceed: Wystawiła proforma bo dobrze wie, ze tego nie zapłacisz, a nie chce ponieść swoich kosztów przed urzędami. Durna baba liczy na frajera. Nie plac
  • Odpowiedz
To jest cześć biznesu, i trzeba to wkalkulować w cenę usługi


@G06DbT @xceed Wszystko zależy czy podpisywałeś umowę / zaakceptowałeś regulamin u dentysty.
Nie pojawiający się pacjenci to plaga. Blisko 17 milionów niezrealizowanych wizyt u lekarzy odnotował Narodowy Fundusz Zdrowia w roku 2022.
U dentystów nie bywa lepiej.
Jest to nie tylko strata czasu dla lekarza, ale również strata czasu dla pacjentów. Gdzie kolejki wiemy jakie są.
IMO 300 zł to przesada,
  • Odpowiedz
ale niemota z ciebie opie xD


nie umiesz mordy odezwać i się zapytać asystentke ile ew. czasu oczekiwania? albo poinformować jak człowiek ze nie masz czasu i wychodzisz?


poza tym to nie piekarnia, zawsze może wyskoczyć coś co przedłuży jakiś zabieg ¯\(ツ)/¯


@Frettka:

Klasyczne myślenie niewolnika mentalnego. Może mógł, może nie mógł.

Zawarł umowę na wykonanie usługi o KONKRETNEJ GODZINIE i to ona nie dotrzymała terminu, więc PO JEJ STRONIE leży
  • Odpowiedz
FV była by wiążąca,

to faktura proforma - nic nie znaczy i nie zobowiązuje Cię do niczego


@rzeznia22:
@SmoQ89:

a jakby mu przysłała zwykłą fakturę VAT no to na czym polega to zobowiązanie? :D
że co, jak mu przysłałaby fakturę VAT na te 300 zo już by musiał zapłacić? iksde

proforma jest tak samo "wiążąca" jak zwykłą faktura vat albo w ogóle brak faktury vat przed płatnością a wystawienie jej
  • Odpowiedz
Jak nie oświadczyłeś nigdzie, że zapoznałeś się z wskazanym we fv "cennikiem" gdzie takie opłaty naliczają i go akceptujesz, to ona może se te fakturę w bobra wstawić.
  • Odpowiedz
@turbine: jak po co pytac xd? wchodzisz do dentysty i widzisz w poczekalni 2 osoby. A samej ciekawoscii bym sie zapytal czy tez czekaja na wizyte i na ktora godzine byli umowieni. Tak chyba by zrobila kazda nieuposledzona osoba
  • Odpowiedz
@G06DbT o nie to to nie. O ile op ma racje bo nie wszedł na czas i powinni się ciągnąć z połykiem to kara za nieodwołaną wizytę 24h przed umówionym spotkaniem jest bardzo fair.

Mieszkam w Holandii gdzie to prawo istnieje od zarania dziejów i jakoś nikomu się nic nie dzieje że zadzwoni i odmówi, wtenczas każdy lekarz może szybko kogoś wcisnąć albo poprzestawiać i wysłać kogoś do domu.

Uwierz mi że
  • Odpowiedz
@xceed: Mirku miałem tak samo rok temu. Stawiłem się 30 minut przed terminem na 9:00. Okazało się że przedemną jeszcze 1 osoba. Poczekałem do 9 i wyszedłem bo nawet nie zdądzyli zaprosić tej 1 osoby. Nie po to płace gruby hajs na umówioną konkretną godzine żeby marnowali mój czas. O 10:30 zadzwonili gdzie jestem, jak przedstawiłem sytuacje to super pretensje przez telefon. Powiedziałem żeby #!$%@?.
  • Odpowiedz
@mgr_rybak: nikt nikim nie pomiata, opóźnienia się zdarzają - w końcu to praca na ludzkim organizmie. Jak napisałem - zawiodła komunikacja zarówno po stronie OPa i w sumie też po stronie dentystki. Mogła również poinformować pacjenta ile jeszcze może trwać opóźnienie. OP z drugiej strony mógł tez powiedzieć, że chce przenieść wizytę z racji opóźnienia.
Serio większość konfliktów w tego typu sytuacjach jest zwykle z powodu braku komunikacji, a nie chęci
  • Odpowiedz
  • 0
@SpalaczBenzyny proforma nie jest dokumentem księgowym.
Fv jest, więc jak by nie zapłacił mogli by dochodzić płatności przez windykację.

Dlatego wysłali proforme a nie fakturę bo wiedzą że nic nie ryzykują.
  • Odpowiedz
Ludzie umawiają się na usługę


@Adams_GA: ludzie umawiają się na usługę NA KONKRETNĄ GODZINĘ, a jak usługodawca leci w #!$%@? z tą godziną, to jego problem, że klient się nie stawia. Znaczy klient się stawia, ale na UMÓWIONĄ GODZINĘ, ale nie czeka dłużej niż powinien
  • Odpowiedz
czekałem 30min po czym jak się dowiedziałem że jeszcze są dwie osoby przede mną


@xceed: ziobro zaskoczenia, skoro ilekroć byłem u bab dentystów, to każdą pierdołę robiły z 10 razy dłużej, niż robili to chłopi dentyści.
  • Odpowiedz