Wpis z mikrobloga

Obejrzałem debate o #cpk na kanale #zero i na prawde jestem zdumiony jaka przewaga jest dla bezwarrunkowego „tak” w komentarzach. Eksperci którzy reprezentowali stanowisko „przeciw” ( a w zasadzie przeciw takiemu a nie innemu kształtowi inwestycji) doslownie rozłożyli na łopatki tych „za”, po prostu merytoryką, celnymi argumentami i zapleczem wiedzy. To jasne, że potrzebujemy nowego lotniska bo reszta powoli nie wyrabia. Takie lotnisko powinno byc przemyslane na potencjalny rozrost przepustowosci itd. Ale caly projekt centralizujący jedno wielkie lotnisko jest po prostu krzywą akcją i śmierdzi. Centralny port jak centralna gospodarka, nie dziwie się ze pomysł pochodzi od Gierka.
Czemu jest taka nagonka na tych panow po prawej stronie stołu, dr ekonomii i inżynierii skoro prezentują tak dobre argumenty i sami podkreślają o konieczności rozwoju, proponując konkrety w przeciwienstwie do panow Wilka i tego drugiego, ktory pare razy zreszta skompromitował sie podając dane z czapy ?
Sam nie wiem czy to ja tu jestem tym podlym niemieckim agentem (xd) czy bylo jakies
smarowanie w kanale zero. Dziwnie to wygląda. Czy są tutaj wykopki myslące podobnie ?
  • 25
  • Odpowiedz
Centralny port jak centralna gospodarka, nie dziwie się ze pomysł pochodzi od Gierka.


@burak19: Ciekawe że wiele mniejszych krajów w Europie ma takie lotniska.
Mają je także duże kraje, znane ze swojego bogactwa.

Fakty są takie że nie ma żadnych logicznych argumentów przeciwko temu lotnisku. Musi być duże, aby przepustowość nie była ograniczeniem.
  • Odpowiedz
  • 0
@Krol_Karo są argumenty przeciw rozbudowie kolei w sposob centralizujący polączenia, to są miliardy złotych z budzetu. Napisalem, że sam uważam, ze (duze) lotnisko powinno powstac.
  • Odpowiedz
rozbudowie kolei


@burak19: Nie ma logicznych argumentów przeciwko "remontowi" kolei i minimalnej rozbudowie

Fakty są takie że nie ważne czy CPK powstanie, czy nie, na kolej trzeba wydać miliardy.

Skala zapóźnień jest gargantuiczna.

Z Warszawy tylko do Katowic można dojechać w akceptowalnym czasie. A wiesz ile się jedzie do Gdańska czy Krakowa?

Co tam jeszcze ci przeszkadza? Może rozbudowa autostrad jest zla?
  • Odpowiedz
  • 1
@Krol_Karo sęk w tym ze to nie jest minimalna rozbudowa kolei, do tego w sposob niezgodny ze sztuką. Zreszta, jak mam ci odpowiedziec na pytanie co mi tam jeszcze przeszkadza i „czy rozbudowa autostrad jest zła”? Chodzi mi o te konkretne argumenty ktore padly na debacie, czesto dosc szczegolowe odnosnie ksztaltu tej inwestycji
  • Odpowiedz
Fakty są takie że nie ma żadnych logicznych argumentów przeciwko temu lotnisku. Musi być duże, aby przepustowość nie była ograniczeniem.


@Krol_Karo: nie, w ogóle xD

Tak zasadniczo, wiesz jak rozróżnić podejście rozsądne o nierozsądne? Właśnie zapytać o wady. Nie ma przedsięwzięć bez ryzyk, wątpliwości i wad. Jeżeli twierdzisz, że nie ma żadnych argumentów przeciwko, to nie można tego odebrać inaczej niż brednie i sztuczne idealizowanie. Ludzie sceptyczni wobec CPK czy nawet
  • Odpowiedz
@lhotse89: na razie nie usłyszałem ani jednej wady, która nie byłaby idiotyczną próbą na siłę ośmieszania tego projektu więc rób dalej z siebie idiotę pisząc pseudo inteligentne wysrywy, bez krzty argumentów


@Krol_Karo: to już wiele o tobie mówi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
doslownie rozłożyli na łopatki tych „za”, po prostu merytoryką, celnymi argumentami i zapleczem wiedzy


@burak19: Oglądałem tą debatę i odniosłem zupełnie przeciwne wrażenie. Owszem, duża część argumentów była sensowna, wiele z nich dotyczyło istotnych detali projektowych, ale osobiście nie znalazłem tam żadnego dużego argumentu który jakoś jednoznacznie podważyłby sensowność tego projektu. Wiele z obaw było celnie ripostowanych przez panów zwolenników. Zresztą duża część z argumentów to było czepialstwo, kłócenie się o
  • Odpowiedz
gdzie tutaj niby wszystko śmierdzi?


@zjadlbymbanana: W komponencie kolejowym, harmonogramie projektu, ołtarzach, etc.

O absurdalnym komponencie kolejowym pisałem już trochę i proponuję się zapoznać:

https://wykop.pl/wpis/74194825/mili-koledzy-w-temacie-cpk-powiedziane-zostalo-duz

https://wykop.pl/wpis/74942575/wiekszosc-wpisow-na-tagu-cpk-dzis-dotyczy-wypowied

To mój największy zarzut. Budowanie śmiesznych szprych do Bieszczadów w sytuacji, gdzie reszta kraju boryka się z problemami związanymi ze zwykłą podmiejską obsługą dużych miast? WTF? Przecież to absurd.

Harmonogram - czy ktoś naprawdę tu wierzy, że za 4 lata z CPK odleci pierwszy samolot?
  • Odpowiedz
No sorry, ale jeśli kolejne rządy na przestrzeni lat wydają kasę na raporty i ekspertyzy - i z każdego wynika że lepiej CPK zbudować niż nie zbudować, do tego są sensowne argumenty liczbowe i statystyczne, to gdzie tutaj niby wszystko śmierdzi?


@zjadlbymbanana: z tym, że te raporty wcale nie były takie optymistyczne. Polecam się z nimi zapoznać. One w dużym skrócie stwierdzały, że CPK nie jest w stanie w pełni poprawnie
KaiserBrotchen - >No sorry, ale jeśli kolejne rządy na przestrzeni lat wydają kasę na...

źródło: Zrzut ekranu 2024-02-11 135519

Pobierz
  • Odpowiedz
@KaiserBrotchen: W moim filmie o Chinach pada jedno zdanie: "Ten towar to istotna sprawa, bo gdy to Polska a nie Niemcy, była pierwszym krajem w którym jakiś towar np. z Chin, dotknie ziemi w Unii Europejskiej, to w Polsce zostaną odprowadzone cła i podatek VAT. "
To zdanie pada w kontekście towarów przeznaczonych na rynek polski, ale lądujących na niemieckich lotniskach. Gdzie konkretnie pada tutaj obietnica czy oczekiwanie że CPK stanie
  • Odpowiedz
@trozek: i tu objawia się właśnie brak znajomości branży i sposobów prowadzenia lotów cargo. W Lipsku wcale nie ląduje większość cargo z Chin. Lipsk jest hubem niskiego poziomu i przed nim wykonuje się przystanek na hubach wysokiego poziomu takich jak Frankfurt. Wysoki poziom możemy porównać do sortowni wojewódzkiej, a niski poziom do oddziału firmy kurierskiej w danym powiecie lub okręgu. Transport lotniczy jest oparty o strukturę przypominającą drzewo.
Oczywiście czasami wykonuje
  • Odpowiedz
@KaiserBrotchen: jeszcze raz. Nigdzie nie pisałem o hubie na Unię. CPK nie ma być żadnym megalotniskiem w skali unijnej. CPK ma być lotniskiem, które ma zaspokoi potrzeby Polski i ewentualnie niektórych krajów regionu EŚW. Skoro hub na polski rynek to chory pomysł, to jakim cudem Okęcie pęka w szwach i nie przyjmuje już nowych połączeń? Przecież Okęcie jest hubem, tyle tylko, że z powodu położenia w środku miasta i przepisów środowiskowych
  • Odpowiedz
@trozek: CPK ma być jednym z największych lotnisk w Unii i rozmiarowo ma konkurować z gigantami jak Gatwick, Fiumicino czy Monachium. To według obecnych i tak już mocno zredukowanych względem pierwotnych założeń planów, lotnisko w pierwszej dziesiątce największych europejskich portów lotniczych. Radzę zapoznać się z miejscami jakie obsługują te lotniska. Gatwick to lotnisko dla Londynu, a Fiumicino dla Rzymu. Obydwa te miasta są wielokrotnie większe od Warszawy oraz obsługują znacznie większe
  • Odpowiedz
Ojoj, tak, wyrzućmy cargo, skoro większość to cargo w podbrzuszach pasażerskich. Pasażerowie będą zachwyceni.
Warunki środowiskowe obowiązywały na długo przed PiS, a konieczność (niezbędność) nowego, większego lotniska wskazywano już wiele lat temu. Z każdym rokiem jesteśmy bliżej limitu, ale to PiS wprowadził normy hałasu.
No nic.
Pozdrawiam,

PS. Przewoźnik narodowy nie jest planktonem, jest najszybciej rozwijającą się linią w EU. Mógłby jeszcze szybciej, ale... nie ma gdzie lądować.
  • Odpowiedz
jest najszybciej rozwijającą się linią w EU


@trozek: najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w EU jest Ryanair. LOT się w ogóle nie rozwija i od lat stoi w kompletnej stagnacji. LOT rozwija się tak dobrze, że nawet nie potrafi liczbą pasażerów dorównać do swoich wyników sprzed pandemii, mimo tego że wielu innych przewoźników już to zrobiło. Nie mają żadnego planu na pozyskanie nowych maszyn. Głównym założeniem na najbliższe 5 lat dla
  • Odpowiedz