Wpis z mikrobloga

Biorąc pod uwagę problemy elektryków i ten termin pędzący niczym traktor w stodołę do 2035 to zastanawiam się czemu zamiast iść wzorem brazyli po prostu w auta spalinowe na etanol tak bardzo forsuje się elektryki?
Czy może źle myślę i auta na np e85 albo 100% alkohol będą też zabronione? Nie jest łatwiej zmodyfikować silniki i zostawić spalinówki które będą napędzały paliwa które emitują co2 z obiegu węgla w przyrodzie zamiast z paliw kopalnianych?
Przecież to mogłoby rozwiązać trochę nawet problem alkoholizmu i dopłat do rolnictwa bo dużo rolników zaczęłoby po prostu masowo hodować specjalne zboża i buraki cukrowe a większość alkoholu który szedł obecnie do konsumpcji szedłby do przemysłu i nawet nie trzeba by pisać żadnych ustaw prohibicyjnych bo po nawet rolnicy woleli by sprzedawać zboża nie koniecznie tam gdzie wyższa cena ale tam gdzie stabilniejsza cena i wieczne zapotrzebowanie. Przynajmniej tak myślę.
Nawet jak etanol ma problem bo zapotrzebowanie mogłoby być wyższe o 1/3 niż na benzynę to nie trzeba by importować w takim stopniu już od arabów i się uzależniać ani o ruskich, sami moglibyśmy większość dla siebie produkować i mniej emitowanych byłoby gazów cieplarnianych.
Magazynowanie etanolu i tankowanie auta w 2 minuty jak obecnie też ma olbrzymie zalety w porównaniu do wodoru czy ładowarek elektrycznych a jako faza przejściowa dałoby to nam kolejne kilkadziesiąt lat na poważną rewolucję w transporcie i przemyśle.
Więc pytanie, czy samochody na etanol też do 2035 mają być zakazane? Czy może lobby elektryczne jest na tyle silne że auta na etanol są spychane na margines?
#auto #motoryzacja #ue #polska #alkohol #pytanie #pytaniedoeksperta
  • 16
  • 0
@gorzki99: ja też ale żeby rozwinąć tą technologię na poziomie przynajmniej powszechności obecnych elektryków to musiałoby minąć 20-50 lat przecież nawet w polsce nie ma kompletnie żadnej infrastruktury pod wodór.
@kacappylon z tym że o samochodach na etanol w ogóle się nie mówi o wodorze coś tam się jednak mówi a wydaje mi się że etanol też byłby tańszy niż przyszłe paliwa syntetyczne które chyba na dziś dzień wycenia się ok
to musiałoby minąć 20-50 lat przecież nawet w polsce nie ma kompletnie żadnej infrastruktury pod wodór.


@Uuroboros: NIe do konca sie zgodze. :)

A czym sie rozni wodor od ropy? Niczym. To i to zawieziesz cysterna do instrybutora :PP

Natomiast pradu cysterna nie zawieziesz. Tu juz trzeba kabli i infrastruktuty ktorych nie ma.

Wodor jest pod tym wzgledem duzo prostszy niz prad.

Pytnaie tylko czy lobby elektryczne nie bedzie zbyt silne
@Uuroboros:

dużo rolników zaczęłoby po prostu masowo hodować specjalne zboża i buraki cukrowe a większość alkoholu który szedł obecnie do konsumpcji szedłby do przemysłu


A ceny żywności wtedy?
Etanol obniża emisję CO2 ale zostawia wiele innych produktów spalania, w tym najgorsze, tlenki azotu
  • 0
@kacappylon: no nie każdy wiele krajów nie ma takiej możliwości mongolia czy jakiś pakistan z ograniczoną ilością terenów pod uprawy musieliby i tak importować i tutaj wchodzimy cali na biało bo mamy dużo ziemi do upraw.
@PiotrFr Z tym że za tymi uprawami mogłyby w parze iść zwiększone uprawy specjalnych roślinek i zmniejszone uprawy pod hodowlę zwierząt przechodząc na hodowlę cywilizowaną tzn chodzi mi o nieprzemysłową mocno redukując inne gazy cieplarniane
i jest drogi w produkcji


@Uuroboros: Doczyaj bo sie troche pozmienialo :) Sa technologie gdzie wychodzi 7USD/kg - na jednym kilogramie robisz ok 100km. Auto spalajace 7l ropy na 100km to nic nadzwyczajnego prawda? Ropa jest po plus minus 6pln czyli 42 pln. A 7USD to 30 pln.

Mysle ze latwiej jest rozwiazac potencjalne prolemy z magazynowaniem i dystrybucja wodoru niz z magazynowaniem i dystrybucja pradu. No ale jestem elektrykiem a
Przy czym mówię o taksówkach,


@ZlodziejBilonownic: Panie ale taksowki to inny swiat :) U mnie w miescie jezdzi taksowka toyota prius (chyba prius sie ta hybryda nazywa) przerobiona na gaz :)

Fajnie ze w rybniku zatankujesz wodor - pytanie tylko do czego :D. To jakby odwrotnosc elektrykow:
-elektryki coraz popularniejsze - infrastruktura lezy i kwiczy
-wodorowe malo popularne a stacje sie pojawiaja :)
@Uuroboros:
Rynek samochodów elektrycznych w Europie:

Wzrost popularności:

W 2023 roku sprzedaż aut elektrycznych w Europie wzrosła o 39,7% w porównaniu do roku 2022.
W 2023 roku udział aut elektrycznych w sprzedaży nowych aut w UE wyniósł 14,6%.
W niektórych krajach, takich jak Norwegia, Holandia i Szwecja, udział aut elektrycznych jest znacznie wyższy.

Badania pokazują, że klienci są bardzo zadowoleni z samochodów elektrycznych.
Cenią ich ciche działanie, niskie koszty eksploatacji i
  • 0
@Rustyyyy: z tym że auta elektryczne nie są ciche, był kiedyś podcast od naukowego bełkotu tłumaczący sprawę, są tylko trochę cichsze a etanol też nie będzie emitował spalin i będzie miał jeszcze niższe koszty eksploatacji a już zupełnie potencjalnych napraw i nie dźwigasz super ciężkiej baterii
@gorzki99: W jednym artykule z 2023 przeczytałem jak się sprawa ma w brazyli , litr ropy = 3 reale litr etanolu 1,3 reala. etanolu
@ZlodziejBilonownic:

We Francji (Paryż, Le Mans) Toyota Mirai (auto na wodór) jest tak powszechna, jak u nas Passat


Kolegę poniosło trochę. W całej Francji sprzedają ok 50 sztuk rocznie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@Uuroboros

etanol też nie będzie emitował spalin


Etanol emituje spaliny, w dodatku zawitają to samo, co zwykle. Jedynie obniża trochę emisję CO2.

W jednym artykule z 2023 przeczytałem jak się sprawa ma w brazyli