Wpis z mikrobloga

A Wy co, nadal jakimiś tanimi Canyon i Giant?

@patrol798: Gdyby one były tylko takie tanie()()
Spec całkiem ciekawy, testowałbym ( ͡ ͜ʖ ͡) Ten cały tech w XC to chyba najlepsze rozwiązanie, ale tylko gdybam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No ale dla "klasy średniej" w Europie zachodniej to będzie jak dla nas 12000
  • Odpowiedz
@Icouldbeyourmom: rozumiem że znasz szczegóły produkcji karbonu w sworksie?

60k to nie jest dużo za taki rower, szczególnie że to tylko cena katalogowa. Mnie to niech ktoś wytłumaczy lepiej, dlaczego taki rower kosztuje tyle samo co odpowiednik modelu szosowego, gdzie poziom skomplikowania elementów (od ramy po osprzęt jak amortyzatory) w takim MTB jest w #!$%@? większy niż w szosie. Tyle lat w tym siedzę i dalej tego nie czaje xD
  • Odpowiedz
@Icouldbeyourmom: ale nie porównuj innych procesów technologicznych i skali. Produkcja karbonu to przede wszystkim ręczna robota i stąd koszt, dodatkowo ram wychodzi 100 sztuk a komputerów miliony. To tak jak byś porównał plecenie dywanu do najtańszego xiaomi- cena ta sama a poziom skomplikowania inny.
  • Odpowiedz
  • 1
@Icouldbeyourmom: to model, którego pierwsza wersja została wypuszczona ponad 20 lat temu (to już ósma wersja Epic'a), a sam Specialized produkuje rowery górskie, szosowe, itd. oraz osprzęt od ponad 40 lat.

Tak. Nie ma tam żadnej rewolucyjnej technologii względem rowerów kilka razy tańszych.


Jest. To jedna z najlżejszych karbonowych w pełni amortyzowanych ram dostępna obecnie na rynku. Sama rama, geometria, to lata doświadczenia w budowaniu ram dla zawodowców, testy, R&D. produkcja,
  • Odpowiedz